Erkenning Belgisch diploma in Australië?

Tarja

New Member
Ik weet niet of dit draadje al bestaat...
Maar de vraag is: hoe kan je je Belgisch diploma laten erkennen in Australië? Ik ben leraar SO Nederlands-Geschiedenis-Godsdienst en vroeg me af naar de mogelijkheden hiervan.
Ik heb gezien op de SOL dat teacher ook een gevraagd beroep is....
Alvast bedankt! :grin:

Hey,

Je zoekt uit waar je je diploma kunt laten erkennen. Bij mij was dat VETASSES, je kan dat ergens op de immi.gov.au site vinden welk het voor jou is. Vervolgens kijk je welke documenten ze nodig hebben. Meestal diploma's, puntenlijsten,... Dan moet je die vertalen. In mijn geval gewoon naar de school geweest die hebben ze voor mij gratis laten vertalen of je kunt ook zelf vertalen en aan de school vragen of ze hun krabbel eronder willen zetten. Dat spaart heel veel geld uit en meestal is het wel ok als je het op die manier doet. Dan alles opsturen, betalen en wachten tot het hopelijk positief terug komt.

Heel veel succes! :up:
T

Hoi,

Alles voor een visum begint op de site van Diac: http://www.immi.gov.au/
Vervolgens start je"finding a visa" om te kijken welk visum bij je past.
Dan kijk je welke booklet daar bij hoort, zo kun je precies lezen hoe en wat je moet doen voor een visum!

Begin daar mee en de rest wijst zich vanzelf
afro.gif

Groeten Steven

Hallo,

Ik ben nu een jaar in Aus en het valt mij op dat ze hier voor erg veel "handelingen" in een beroep een certificaat voor eisen.
Het lijkt of je in Aus meer hebt aan specifieke certificaten dan aan een diploma van een opleiding.
Mijn baas heeft mij nog nooit naar mn diploma gevraagd!

Succes

Back