Erkenning diploma Maatschappelijk Werk

CJ

Member
Hoi allemaal,

Ik woon alweer een tijdje in Sydney heb besloten dat het tijd wordt dat ik mijn diploma's laat erkennen.

In 1996 heb ik mijn MWD diploma behaald en in 2000 een sociologie diploma.

Nou ben ik erachter van ik precies het juiste diploma heb voor erkenning via de AASW volgens hun website. Wel moet ik nog met een hele hoop aanvullende documenten op de proppen komen zoals beschrijving van de vakken enzo.

Zijn er maatschappelijk werkers op het forum die al bezig zijn met deze procedure of 'm al doorlopen hebben? Hoe hebben jullie alle info verzameld? Mieke en Corine, via een search op dit forum zag ik dat jullie een maatschappelijk werk achtergrond hebben. Hoe hebben jullie het aangepakt om jullie diploma te erkennen?

En... hoe werkt het met het erkennen van universitaire diploma's? Heeft iemand enig idee of mijn sociologie diploma als een Masters gezien wordt

Bedankt voor het mee denken!

Kan Nuffic je niet verder helpen?
Ik heb begrepen dat die diploma's vertalen/erkennen op HBO niveau.

Succes!

Ja, ik ben ook een maatschappelijk werker die haar AASW erkenning probeert zeker te stellen. Een AASW lidmaatschap is niet voor alle banen verplicht, maar als je kunt aantonen dat je in aanmerking komt voor het lidmaatschap is dat natuurlijk wel een pre, vandaar dat ik dat netjes probeer te regelen.

Op de site van AASW staat vermeld wat je allemaal moet doen of aanleveren voor hun assessment, ikzelf heb het volgende in de pijplijn:

- legalisatie van mijn HBO MW diploma via de IB-groep in Groningen
- Nuffic verklaring omtrent de HBO / Bachelor status van de HBO MW opleiding (in het Engels, wel zo handig)
- een compleet overzicht van curriculum van de MW opleiding - d.w.z. een engelstalige beschrijving van alle vakken die bij de opleiding horen; dat is best een klus als je wat langer geleden bent afgestudeerd (ik in 1992), maar wel noodzakelijk
- een stageverklaring (zie voor de details de AASW site)
- 2 referenties van supervisors/managers van mijn (vroegere) werk
- 3 referenties van (vroegere) college op het werk
- een overzicht van je werk-verleden, met info over werkgevers, perioden, gewerkte uren, positie, etc.. Je moet kunnen aantonen dat je minimaal 4 jaar fte ervaring hebt

Deze hele lijst heb ik gelukkig binnenkort helemaal rond. Alle Nederlandstalige stukken gaan dan nog naar een beedigde vertaalster, en daarna wordt het hele dossier nog eens gecertificeerd gekopieerd.

Het resulterende dossier ga ik dan als ik in Australie ben aanbieden aan de AASW om mijn 'eligibility' aan te vragen.

Over twee maanden ga ik (met mijn gezin) emigreren naar Australie (Brisbane), dus het lijkt me best handig om daar ook het uitzicht op werk te hebben .... :)

Vooralsnog heb ik er zin in, naast de drukke tijd van inpakken e.d.

Corine.

Back