Ervaring met Steinerschool in Byron Bay en/of Mullumbimby?

M

Martien

Wie heeft (of kent mensen met) ervaring met voornoemde scholen? Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties! Weet iemand ook iets van het "niveau" van de 12e klas aldaar?
 
Martien,
kijk even op http://www.steiner-australia.org/index.htm of probeer even te kijken of de betreffende school misschien een eigen website heeft.
steinerscholen worden in Australie ook wel eens waldorffscholen genoemd
 
Hoi Wilbert,

Bedankt voor je reactie. Die website ken ik inderdaad! Dat ze Waldorffscholen genoemd kunnen worden weet ik, want mijn dochter heeft er al 8 Vrije Schooljaren op zitten, dus vandaar.

Ben benieuwd of er Hollanders zijn die vanuit eigen ervaring iets over deze scholen te melden hebben. Het was voor mij een grote verrassing om te ontdekken dat er in het gebied waar ik zou willen wonen maar liefst 2 complete Vrije Scholen zijn (van peuterklas t/m 12e klas, dus t/m middelbare school)!
 
Is in Australie zowiezo wat meer gebruikelijk dan hier! Of je Nederlanders vind die daar hun kinderen op school hebben, ik weet het niet?
Misschien heb je geluk, succes :up:
 
Is jullie ook iets bekend over de sfeer/niveau van de school? En over de kosten?
Ons jongste kind zit hier in Nederland op een vrije school en het zou natuurlijk mooi zijn als zij daar gewoon verder kon stromen. Qua niveau zit een vrije school leerling toch anders dan regulier.
groeten, Hebe
 
De steinerscholen schijnen erg duur te zijn (eigen bijdrage) maar ik heb me daar niet erg in verdiept... (een vriend van mij komt uit Sydney en van hun hoorde ik dat nl.) wij zitten namelijk te ver uit de buurt dus voor ons wordt het (wel jammer) een gewone "state" school.
 
Wat ontzettend toevallig (zo het al bestaat natuurlijk), maar mijn vrouw Liesbeth en ik en ons dochtertje Zoë (4 maanden) gaan later dit jaar emigreren naar Sydney, omdat we daar de meeste mensen kennen, maar willen uiteindelijk naar Byron Bay vanwege de wat "alternatievere" lifestyle. Mijn vrouw is net begonnen vanuit haar yoga-studie om een lecture over antroposofie te geven en nu lees ik dit dus dezelfde dag op het forum! Graag horen wij de ervaringen van mensen met kinderen die op een Steiner school hebben gezeten, wellicht wel in Byron Bay.
Vast bedankt
 
Back
Top