Ervaring OET test

Marcelle

Member
Hallo allemaal,

Omdat het er naar uit ziet dat ik opnieuw een Engelse test moet doen en de IELTS academic mij niet gemakkelijk af gegaan is de vorige keer(heb hem 7 keer moeten doen om mijn 4 7's te halen) ben ik op zoek naar mensen met ervaring met de OET test of andere engelse testen.
Met IELTS liep ik steeds vast op writing omdat er vaak topics voorbij kwamen waar ik in het Nederlands niet eens zoveel woorden over zou kunnen schrijven.
Hopelijk is er iemand die mij wat informatie kan geven.
Ik heb een nieuwe Engelse test nodig voor mijn AHPRA registratie. Het skilled visum is binnen, maar omdat alles zo langzaam verloopt is mijn IELTS inmiddels verlopen en ik vermoed dat mijn registratie bij AHPRA niet zonder bridging course zal lukken.
 
Mijn vrouw heeft ook voor haar AHPRA registratie de Ielts academic 2x gedaan en beide keren kwam ze net iets te kort om te slagen. Daarna de OET en dat ging goed:)
Voordeel van de OET is dat het medisch gericht is en daarom beter (wil niet zeggen makkelijker) te doen is wanneer je voor een APHRA registratie gaat.

Cheers:)
 
Mijn vrouw heeft ook voor haar AHPRA registratie de Ielts academic 2x gedaan en beide keren kwam ze net iets te kort om te slagen. Daarna de OET en dat ging goed:)
Voordeel van de OET is dat het medisch gericht is en daarom beter (wil niet zeggen makkelijker) te doen is wanneer je voor een APHRA registratie gaat.

Cheers:)


Waar heeft je vrouw oefenmateriaal kunnen vinden??
Groetjes Marcelle
 
Laat je ons ook even weten hoe het gaat met die OET test? In vergelijking met de IELTS bijvoorbeeld?
 
Ik heb mijn OET in 2 zittingen gehaald, wel mede door de versoepelde regel dat je je scores in 2 zittingen mag halen. Maar bij de IELTS test had ik destijds pas de 7e keer een 7 voor writing gehaald dus ook met de nieuwe regeling had ik er dan 7x over gedaan. Dus was de OET voor mij veel beter te doen. De 1e keer had ik een C voor writing, de 2e keer heb ik online een boek met writingtips gekocht van Virginia Allum en ook door haar een brief laten beoordelen. Daar heb ik echt veel aan gehad en heb toen de 2e zitting ook mijn writing gehaald.
Listening vond ik wel pittiger dan bij IELTS maar heb toch beide keren een B gescoord. Bij de 2e zitting had ik een C voor reading, maar had daar de 1e keer al een B voor gescoord.
 
Back
Top