Ervaring registratie van verpleegkundige bij QNC

rianne

New Member
Ook wij zullen ons steentje bijdragen aan het geven van informatie. Wij zijn veel wijzer geworden van het forum (m.n. Aussielover oftewel Ingrid).

Ondertussen ben ik geregistreerd als verpleegkundige in Queensland en hebben we alles verkocht in Nederland en ben ik met mijn man en 2 kinderen van 7 en 9 aan het rondreizen op een toeristenvisum tot dat we hier mogen blijven als resident (if ever).

Het registreren bij de QNC viel erg tegen. Voor een HBO-V verpleegkundige zou het ongeveer een maand moeten duren om bij de QNC geregistreerd te worden, maar geloof het of niet het duurde bij ons 11 maanden. We hadden de applicatie zelf gedaan zonder agent, we vonden het niet prettig via de "aggresieve grote immigration offices". Voor een betere communicatie met de QNC vonden we in Brisbane een agent, Simon Earles en mede dankij hem is alles gelukkig gelukt. De QNC organisatie zelf is een behoorlijk drama. Een deel van de vertraging is door mijzelf veroorzaakt doordat ik de IELTS test niet haalde, ik moest op Academic Level een gemiddelde van een 7 hebben en niets onder de 6,5. Nu kan je voor schrijven en nog een onderwerp geen 6,5 krijgen. Dus bleef ik na 2 keer op een 6 hangen. Vervolgens heb ik bij Griffth University in Brisbane een test gedaan alleen voor het onderwerp schrijven en de 3+ die ik daar haalde was genoeg voor de QNC. Vervolgens kegen we een officiele brief in mei 2005 dat alles goed was en dat het QNC Committee op 15 juli ernaar zou kijken (een soort formaliteit). Eind juli kwam onze agent erachter dat de QNC ons vergeten was. De QNC begon vervolgens bijna opnieuw doorat we een nieuwe officer kregen die onze case behandelde. Interessante uitspraak van de officer was dat hij niet geinteresserd was in brieven die de QNC gestuurd had omdat hij nu pas met deze file bezig was. Verder was de hulp van de BIG prettig omdat op het laatst de standaard BIG registratie door de QNC niet werd geaccepteerd, na 3 brieven van de BIG en enorme druk van onze agent op de QNC werd het pas geaccepteerd. Bij de QNC zijn ze gewoon enorm formeel en zeker na de oproer rond ene "doctor Death" in Queensland was de QNC dubbel zo moeilijk.

Enfin, in oktober hadden we alle documenten en nadat de ANMC mij ook geregistreerd had hebben we in November eindelijk ons Skilled Independent Visum kunnen aanvragen. In December zijn we vervolgens vertrokken en omdat we in principe 130 punten hebben zijn we optimistisch dat we ons visum krijgen. Wanneer is de grote vraag en tot die tijd reizen we lekker rond met onze caravan en auto.

We begrijpen dat het in principe 6 maanden duurt voor je een visum krijgt, kan ook 9 maanden zijn, bij verpleegkundigen kan het in 4 maanden en er zijn gevallen bekend van 2 maanden. Wij hebben er nu bijna 3 maanden opzitten en we hopen dat we het niet al te snel krijgen want het reizen bevalt best goed en anders zitten we straks weer in het ritme van school en werken.

Mocht iemand vragen hebben dan horen we het wel.

Beste Rianne,

Wordt HBO-V goed gewaardeerd in OZ??  :| Of zal ik onderaan moeten beginnen?
Wij willen ook graag naar OZ en ben ook HBO-verpleegkundige.

Moet de IELTS test doen heb ik begrepen  :x :wink:

Hoe moeilijk is dat examen :oops: 

Dank je !
Tineke

[quote author=rianne link=topic=3997.msg49039#msg49039 date=1140495904]
Het registreren bij de QNC viel erg tegen. Voor een HBO-V verpleegkundige zou het ongeveer een maand moeten duren om bij de QNC geregistreerd te worden, maar geloof het of niet het duurde bij ons 11 maanden.

[/quote]

Hi Rianne

DOORZETTEN is hier de boodschap lees ik?  :up:
Ik heb nu een maand geleden mijn diploma's ingestuurd bij de
QNC en nog niets van hen gehoord.
Ongeveer 16 dagen geleden heb ik hen gebeld om er achter te komen dat ze
mijn naam verschrikkelijk hadden verhaspeld (ondanks de capitals op het aanvraagformulier), maar er gelukkig al wel een ID nummer aan hadden gehangen.

Ik loop nu elke ochtend hoopvol naar de brievenbus om te kijken of er een brief in zit en heb mijn sponsor ook al gevraagd of we nog iets anders kunnen doen om de zaak lopende te houden.
Na jouw verhaal ben ik als de dood dat ik ook ergens in het system verdwijn.

We zouden zo graag enige zekerheid willen hebben of we hier kunnen blijven want nu kunnen we niets, geen auto kopen of gaan rondkijken naar grond of een huis. Zolang de registratie niet binnen is of de QNC heeft bepaald dat ik b.v. nog stage moet lopen (ik hoop van niet) kan mijn sponsor ook geen zekerheid geven.

Ik las ook dat je je IELTS in Australie hebt gedaan. Ik moet op 27 april a.s. naar Sippy Downs, Sunshine University,
en vraag me af of het normaal is dat je alleen maar een potlood, puntenslijper en gummetje mee mag nemen?
Mocht ik het niet eens zijn met de uitkomst van het examen dan heb je toch geen poot om op te staan als je werk zomaar uitgegumd kan worden? Of krijg je een kopie mee :? 

groet,

Annelies

Maandag even met de QNC gebeld en helaas, mijn aanvraag is nog niet eens in behandeling genomen. Het schijnt er erg druk te zijn en er liggen stapels aanvragen.

Daarna direct met de sponsor gebeld die ook gehoord had dat Queensland een achterstand heeft opgelopen en dat het wel drie tot vijf maanden kan duren voor je je registratie binnen hebt.  :-o
Over NSW en VIC waren betere berichten bij hen binnengekomen, dus heb ik dinsdag een aanvraag voor registratie voor NSW op de post gedaan. Ik ga nu maar verder met wachten  :oops:

Annelies

Veel sterkte met wachten,Annelies.Moet je die registratie binnen een bepaalde tijd hebben?

Groet,

Clair.

Hoi Claire, dank je voor je ondersteuning.

Ja, zonder registratie geen sponsor en zonder sponsor geen Temporary Business Visa + werk en zonder
2 jaar werk geen kans op Permanent Residency.
Verder wil ik graag zo snel mogelijk beginnen met die 2 jaar weg te werken (letterlijk in dit geval) zodat we verder kunnen met onze oorspronkelijke plannen, het reizen met een 4 WD en caravan door Australie.

groetjes

Annelies

Hoi Annelies,

Toen ik voor mijn IELTS ging mocht ik meenemen:

- potlo(o)d(en), gum, pen(nen) en punte(n?, dat vervelende groene boekje ook)slijper en;

- boterhammen en drinken.

Alle andere zaken zoals je jas, tas etc. moest in de hal ervoor blijven.

Je moet eigenlijk alle formulieren en antwoorden met potlood schrijven,
je weet wel vakjes inkleuren en de juiste woorden in een vakje
schrijven. Het potloodgebeuren heeft volgens mij met het scannen
van antwoorden te maken.....per computer.....denk ik......

Succes met je Ielts  :-D

en nadat de ANMC mij ook geregistreerd had

He? :?

Ik dacht dat ik me juist eerst moest laten assessen bij de ANMC en dat ik me daarna pas kon aanmelden bij de NBV (Nurses Board of Victoria)?

Je kunt trouwens wel gewoon een auto kopen op je visitorvisum hoor! Ik zag dat je ergens zei, dat je geen auto kon kopen.....Maar misschien is dat natuurlijk een financiele kwestie zonder werk....

henriette

[quote author=henriette link=topic=3997.msg55014#msg55014 date=1144402792]
Je kunt trouwens wel gewoon een auto kopen op je visitorvisum hoor! Ik zag dat je ergens zei, dat je geen auto kon kopen.....Maar misschien is dat natuurlijk een financiele kwestie zonder werk....

henriette
[/quote]

nee, meer een kwestie van niet willen kopen, zonder zeker te weten dat we er een paar jaar in kunnen rijden.
We willen niet in NL zitten terwijl er een dure auto niets staat te doen in OZ, zie je.

groetjes,

Annelies

Gelukkig, gisteren is de eerste brief van de QNC binnengekomen. Mij is de eer te beurt gevallen om onderzocht te worden op Criminele Historie en de Council heeft geconcludeerd dat ik niet bekend ben bij de Qld politie.
Het assessement is dus van start gegaan na 7 weken wachten en nu maar hopen dat er snel nog een volgende brief volgt.

Nurses World Wide heeft aangegeven dat mijn registratie in NSW ook al voldoende is om met de contracten aan de gang te gaan, dus nu nog even wachten op de referenties uit NL en de uitslag van IELTS en dan kunnen we hopenlijk zaken doen.
De registratie van QLD volgt dan waarschijnlijk ook wel snel na dit eerste teken van leven van de Council.

Heb begrepen dat ze met een hoge werkdruk te kampen hebben door een tekort aan personeel en ik raad iedereen in NL dan ook aan om in een vroeg stadium je applicatie voor registratie in te sturen. Er staat al 4 tot 6 maanden voor een registratie in QLD, volgens Sarah van Nurses World Wide.
Ook in NSW en Victoria wordt de wachtttijd langer.

groet,

Annelies

Back