Hallo allemaal,
Voorafgaand aan mijn onderwerp, wil ik ons even kort voorstellen.
Wij, jong gezin (Mama, Papa, dochter 4,5 en dochter 2) hebben nu eindelijk besloten een kansbeoordeling te gaan doen. Valt deze voor ons positief, dan gaan wij de kans wagen .
We hebben ons al voorgenomen dat dit hele traject makkelijk 2 jaar kan gaan duren. Hopelijk mag het ietsje sneller gaan lukken. Mijn man is engineer en hoopt op een sponsord visa. Maar vooralsnog gaan we op een skilled visa. Onze keuze is op Victoria gevallen (1 uur omtrek van Melbourne).
Naast het immigratiebureau dat wij zeker weten gaan benaderen, zijn we zelf al begonnen met een plan van aanpak. met daarin alle te verwachten kosten. daarbij denkende aan Visa kosten, internationaa verhuisbedrijf, medische onderzoeken, documenten laten vertalen etc. Ik weet zeker dat er nog een hoop onvoorziene uitgaven niet tussen staan. Wellicht dat iemand van jullie daar tips over heeft.
Mijn vraag voor nu is:
Heeft iemand goede ervaringen met een international verhuisbedrijf? En wat kunnen we aan kosten verwachten (voor het hele traject)? Daarbij denkende aan:
- heel belangrijk een geode verzekering voor het hele traject
- verpakkingsmateriaal
- inboedel ophalen, huidig adres.
- eventueel opslagkosten (stel ons huis is al verkocht, maar nog geen Visa)
- havenkosten NL
- containerkosten
- havenkosten Melbourne
- verhuiskosten van haven naar nieuwe adres
Bovenstaan zonder (de)montage.
Ben benieuwd naar jullie antwoorden.
Alvast bedankt.
Vriendelijke groet,
Lorsa82
Voorafgaand aan mijn onderwerp, wil ik ons even kort voorstellen.
Wij, jong gezin (Mama, Papa, dochter 4,5 en dochter 2) hebben nu eindelijk besloten een kansbeoordeling te gaan doen. Valt deze voor ons positief, dan gaan wij de kans wagen .
We hebben ons al voorgenomen dat dit hele traject makkelijk 2 jaar kan gaan duren. Hopelijk mag het ietsje sneller gaan lukken. Mijn man is engineer en hoopt op een sponsord visa. Maar vooralsnog gaan we op een skilled visa. Onze keuze is op Victoria gevallen (1 uur omtrek van Melbourne).
Naast het immigratiebureau dat wij zeker weten gaan benaderen, zijn we zelf al begonnen met een plan van aanpak. met daarin alle te verwachten kosten. daarbij denkende aan Visa kosten, internationaa verhuisbedrijf, medische onderzoeken, documenten laten vertalen etc. Ik weet zeker dat er nog een hoop onvoorziene uitgaven niet tussen staan. Wellicht dat iemand van jullie daar tips over heeft.
Mijn vraag voor nu is:
Heeft iemand goede ervaringen met een international verhuisbedrijf? En wat kunnen we aan kosten verwachten (voor het hele traject)? Daarbij denkende aan:
- heel belangrijk een geode verzekering voor het hele traject
- verpakkingsmateriaal
- inboedel ophalen, huidig adres.
- eventueel opslagkosten (stel ons huis is al verkocht, maar nog geen Visa)
- havenkosten NL
- containerkosten
- havenkosten Melbourne
- verhuiskosten van haven naar nieuwe adres
Bovenstaan zonder (de)montage.
Ben benieuwd naar jullie antwoorden.
Alvast bedankt.
Vriendelijke groet,
Lorsa82