ervaringen met China Southern Airlines iemand?

Jerden

Active Member
Wij zijn van plan om dit jaar een bezoekje te brengen aan België/Nederland. Itt een paar jaar geleden, toen nog overal Singapore Airlines eruit kwam als 1 van de goedkoopsten, zijn die nu nergens meer te bekennen en zijn blijkbaar alle goedkopere vluchten overgenomen door China Southern,.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik huiver een beetje om met een Chinese maatschappij te vliegen, als ik zie wat voor rommel er allemaal uit China komt ....:eek:
 
Hoi, ik ben vorig jaar met China Southern naar Sydney gevlogen vanuit Amsterdam. Het is natuurlijk geen Singapore Airlines, maar redelijk ok. Ze hebben een samenwerkingsverband met KLM.
Je moet alleen goed naar het vluchtschema kijken. Ze vliegen altijd via hun thuisbasis Guangzhou, maar soms ook nog met een tussenlanding in Beijing. Met het samenwerkingsverband van KLM, kan het zijn dat de verbinding Beijing-Amsterdam v.v. met KLM is.

In Guangzhou op de luchthaven is niet veel te zien. Dit is wel een nadeel in vergelijking met Hong Kong, Singapore of Kuala Lumpur. Vliegtuigen zijn goed en zeker geen oude rommel, zoals je soms wel ziet als je binnenlandse vluchten maakt in China.

Als het verschil in prijs groot is, zou ik weer met ze vliegen. Indien niet al te groot, toch liever met SQ of MH.
 
Hmm... ik heb ook met China Southern gevlogen (dec 2011), ook vanwege de lage kosten, maar dat doe ik nooit meer!
De vliegtuigen zijn dan misschien geen oude rommel, maar de service is bij lange na niet vergelijkbaar met KLM en ik snap dan ook niet waarom ze een samenwerkingsverband hebben..
Onze reis ging van AMS naar Auckland met een overstap op Guangzhou. Eenmaal in de lucht kregen we te horen dat de vlucht eerst naar een of andere airport ging vóórdat we naar Guangzhou zouden gaan..?!?!! Bij één vlucht hadden zij zelf onze seats verandert, zaten we ineens helemaal achterin en mochten we nog blij zijn dat we uberhaupt nog samen zaten.
Stewardessen vond ik onvriendelijk, kon geen glimlach vanaf, ze kunnen zéér slecht engels, op een vraag is het antwoord altijd "yes", mijn speciale maaltijd (glutenvrij) gaven ze brood bij, en een andere vlucht was mijn maaltijd er helemaal niet, films was alles in chinees zonder ondertiteling, er werd een aantal keer gerookt in de toiletten en daar werd níets aan gedaan,..
De terug weg hadden we vertraging op Guangzhou, en dat is wel de laatste airport waar je 7 uur wil doorbrengen! Eén grote chaos; onduidelijkheid over de gate, telkens meer vertraging en een 4x verwisselde gate nr.. Gingen we weer met een paar honderd man van de ene gate naar de andere..
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de vele chinezen die bij het landen werkelijk hun kots ophaalden en dit gewoon op de grond deden ipv in de zakjes.. gatver.. als ik er weer aan denk lopen de rillingen over me rug.
Ik ben er duidelijk niet over te spreken en betaal de volgende keer liever meer dan dat ik weer met hun ga.

Kijk even voor reviews en beoordelingen van airlines op vakantiepanel.nl :)
 
:eek: Wat een horrorverhaal! Maar toch leuk geschreven, moest er op het laatst zelfs een beetje bij lachen, sorry:oops:
Nou goed om te weten in ieder geval..
 
Gatver!:eek:
Hier had ik nog niet eens aan gedacht, maar nu je het zegt: ik heb eens een reisverhaal gelezen van Paul Theroux over China en daar werd ik ook kotsmisselijk van bepaalde verhalen (vloer van trein vol fluimen etc ...)

Nou, heel erg bedankt hoor om jullie ervaringen te delen. Misschien toch maar een beetje meer uitgeven dan .... :(
Of zouden ze op een jaar tijd veel verbeterd zijn?
 
Mijn dochter is zojuist met Royal Brunei gevlogen omdat het goedkoop was. Ze zei het was net als Emirates of Qantas maar alles is wat ruimer :) RB stopt op Brunei en Dubai, drie vluchten van 7 uur.
 
Sidonia, is dat een vlucht die nog niet zo lang (paar maanden ofzo) gedaan wordt? Of dienst, hoe dat ook mag heten :) Ben niet zo thuis in de ehh luchtvaart terminologie :p
Klinkt wel goed!
 
Geen idee, zelf kijk ik meestal naar de big ones. Dit kwam via een travelagent. $1485.
Mijn andere dochter is net met Qantas thuis gekomen. Qantas codeshare binnenkort met Emirates en dat betekent dat ze rechtstreeks op A'dam vliegen. Vorig jaar had ik een hele goede deal bij Emirates.
 
Royal Brunei is blijkbaar vrij klein, en voor zover ik zie vliegen ze vanuit Australië enkel vanuit Melbourne. Wij zitten in Brisbane dus dan zouden we eerst nog in Melbourne moeten geraken.
Ik zoek verder .....
 
Nou, wij hebben Royal Brunei gebruikt om dat het de enige betaalbare optie was om vanuit Singapore in Darwin te geraken. (is wel weer een jaar of 7 terug) maar toen vlogen ze op meer bestemmingen dus. Al wil je natuurlijk niet in Darwin eindigen als Brisbane de bestemming is, quite a walk from there...
 
Back
Top