Ervaringen met Relocation Service / companies

Roelant

New Member
Hallo,

Wij gaan in September verhuizen naar Sydney. Tot nu toe valt het ons erg tegen om een geschikte woning te vinden. We komen toch al snel in de (verdere) buitenwijken terecht en die kennen we slecht. We hebben toen gelezen over Relocation Services. Ik heb de website van een aantal bureau's bekeken en een offerte opgevraagd.

De diensten die ze aanbieden zijn:
- inventarisatie wensen voor vertrek
- ophalen van het vliegtuig
- regelen tijdelijk verblijf
- vraagbaak
- tour door buitenwijken om te kijken waar je wil wonen (en dat kan betalen)
- helpen vinden huurwoning / hulp bij onderhandeling en contracten

Hebben jullie ervaring met een 'Relocation Service'? Of kennen jullie iemand die daar ervaring mee heeft?

Dat ophalen van het vliegveld en een tijdelijk verblijf dat geloof ik allemaal wel, het gaat me met name om het vinden van een geschikte huurwoning. Ik ken al die wijken niet :) Ze helpen je dan orienteren en regelen enzo.

De offerte die we hebben aangevraagd was 1750 euro - ex btw! Dat vond ik toch wel veel. Maar ik kan op internet geen zinnige informatie vinden. Wel veel bedrijven die zich er mee bezighouden trouwens :)

Een paar van deze bedrijven:
- elite executive service
- exclusive relocation
- simply sydney

Alvast bedankt!

Roelant. Ja dat klopt wat Nesje zegt

de eigenaar is een Nederlandse die dit buro en jaar of 5 heeft opgericht
ze geven goede informatie op hun site.
ik heb de indruk? wat het om wat duurder segment gaat?
groet
Jaap

Hallo,

Ik had die site wel gezien inderdaad (en ik wist dat het Nederlanders waren), ik vraag me vooral af of iemand ervaringen heeft met een dergelijk bureau. 1750 ex btw is een flinke berg geld. Zou dat het waard zijn? Er is vrijwel geen informatie te vinden over de ervaringen die mensen hebben met een relocation bureau :-(

Groet,
Roelant

Hee Roelant,

Ik heb er nog nooit iemand op dit forum over gehoord, maar goed ik zit hier dan ook pas een jaartje of zo.

Als jij een leuk huis ziet, maar je niet weet of de wijk leuk is, kun je het natuurlijk ook altijd hier op het forum vragen. Genoeg mensen die in Syndey wonen.
Succes met de verhuizing in September!

Stuur maar even een PM-etje naar Ethel. Zij leest nog wel soms mee, maar schrijft niet meer. Zij heeft ervaring met een relocation service, maar weet niet welke.

Zelf hebben wij onze verhuizing via Crown Relocation laten doen. Zij kunnen ook veel meer dan alleen de spullen professioneel verhuizen. Ben over de verhuizing echt super tevreden, verwacht dat ze de rest ook zo grondig aanpakken.

Succes,
Sacha

P.S. Als je contact opneemt met Crown, noem dan rustig mijn naam, krijg je misschien nog korting ook, heeft bij iemand anders op dit forum ook gewerkt!

Roelant.
heb je wel eens op  reale state  Sydney gekeken    [koop en huurhuizen]
neem via mail en telefoon contact op met een van de makelaars, die lopen weer wat hadder in deze tijd

groet

Jaap
voor 1750 euro kan je zelf ook en hoop doen

Back