Ervaringen met verhuren van huis

Aatje

New Member
Hallo!

We zijn hard bezig om alles uit te zoeken en te regelen voor wanneer we naar Australie gaan. Omdat we via het werk van Stephan gaan, wordt het in eerste instantie voor een verblijf van 2 jaar en daarom denken we er over om ons huis niet te verkopen maar te verhuren. Op internet heb ik daar wel veel informatie over kunnen vinden maar niet veel over ervaringen (goede of slechte) van verhuurders. Ik heb er eentje kunnen vinden over mensen die gingen emigreren en hun huurder was een wietplantage begonnen in de woonkamer  dus een niet al te beste ervaring!  :-(
Maar hopelijk zijn er ook ander berichten.
Dus heb je zelf ervaringen met huurders in je huis of misschien van kennissen laat het ons weten!

Groetjes
Stephan & Arina

Hoi,

mijn schoonouders hebben hun flat (hogere prijsklasse) destijds verhuurd via een makelaar. Alles leek goed te gaan; met een tussenpersoon heb je zelf niet zoveel werk en zorgen.
Achteraf bleek echter dat deze man zelf een aantal maanden huur heeft opgestreken (a 3000 gulden per maand) en 'vergeten' om door te sluizen. Toen de huurder vertrok, heeft hij geen moeite gedaan om een nieuwe te vinden, waardoor de kosten (hypotheek en stookkosten verzekeringen etc etc) gewoon doorliepen.
Na 2 jaar hebben ze de flat met sterk verlies verkocht, omdat de kosten te hoog werden.
Wij overwogen overigens hetzelfde te doen (misschien stom, gezien de ervaringen...), maar het werd ons sterk afgeraden door onze finacieel adviseur, omdat de huurmarkt van 'goede' huurders (lees expats, die veel betalen, en ook binnen afzienbare tijd weer vertrekken, anders krijg je ze er niet uit) ingestort is, doordat de meeste grote bedrijven nu zelf huizen aankopen vor hun mensen. wij verkopen dus.

Dus tot zover mijn opbeurende praatje!

Groeten!
aukje

Hoi Aukje,

Bedankt voor je reactie! Het is inderdaad wel een beetje in de lijn van andere verhalen over makelaars die we inmiddels van andere ook hebben gehoord. Het wordt voor ons ook steeds minder aantrekkelijk om het te gaan verhuren moet ik zeggen en inmiddels zijn ook wij een beetje op een punt aangeland dat we toch beter kunnen verkopen
Groetjes
Arina

Wij overwegen eveneens verhuur en hebben daarover contact met de Rots-Vast groep, de grootste verhuurmakelaar van Nederland met zo'n 30 vestigingen in het hele land. Komen op ons in ieder geval zeer betrouwbaar en professioneel over. Website is www.rotsvast.nl. Wellicht dat je hier iets mee kunt. Succes in ieder geval.

Hallo!

Wij zitten een beetje in dezelfde situatie, ook qua termijn om naar AUS te gaan. Maar ik heb nu definitief de knoop doorgehakt; wij houden het huis een maand of 3 aan (mijn ouders wonen in de buurt, dus zij kunnen het in de gaten houden) en daarna schakelen we een bevriende makelaar in en zij regelt de verkoop met mijn ouders. Die 3 maanden aanhouden is mijn keuze, wil niet alle schepen achter mij verbranden. Ik heb ook allerlei verhalen gehoord over huurders en hoor weinig aantrekkelijks/geruststellends! Daarnaast speelt voor ons ook mee; dat we nu nog een leuke overwaarde eruit kunnen slepen (die we daar wellicht goed kunnen gebruiken) en wij willen ook niet meer terug naar dit huis (als AUS niet door was gegaan dan waren we op zoek gegaan naar een ander huis).
Maar succes met je beslissing :up:!
Gr. Dorine

Back