Ervaringen Nederlandse tv via Optus?

Yvon

New Member
Ik heb wat berichten gehoord dat je Nederlandse tv kunt ontvangen via de sateliet, Optus kan het regelen. Weet in ieder geval 1 positieve ervaring. Zijn er meer? Of slechte berichten? Kortom: wie wil zijn/haar ervaring delen?

Ik weet dat BVN via de Optus D2 satelliet is te ontvangen, maar heb verder geen info over nederlandse televisie....

Zover ik weet dus ook alleen maar BVN en dat is inderdaad via de optus sateliet (misverstandje daarin?)
Via internet kan je meer zien, maar dan via uitzending gemist en zo.

Verder hier geen Nederlandse tv simpelweg omdat de satelieten die gebruikt worden in nederland niet "zichtbaar" zijn voor schotels in australie (letterlijk de andere kant van de wereld)

Maar goed mocht het wel kunnen laat maar horen

Kees

Interessant topic, vroeg het me laatst nog af namelijk of er Nederlandse tv te ontvangen is in Adelaide en zoja, welke zenders je kunt zien..
Any one?

Nee niet welke zenders, alleen een zender namelijk BVN. Deze zend de beste programma's ( volgens hun inzicht ) van Nederland en Belgie uit. Wat Nederland betreft gaat dat over Nederlandse zenders 1,2 en 3. ( publieke omroepen )
Op www.bvn.nl staat de verdere omschrijving van alles en de gids.

Jolanda.

het lijkt me helemaal niet handig, nederlandse televisie in australie. Met het tijdsverschil zijn er weinig programma's die je kunt kijken. Internet lijkt me toch de beste oplossing :up:

[quote author=dani link=topic=10263.msg144321#msg144321 date=1248937173]
het lijkt me helemaal niet handig, nederlandse televisie in australie. Met het tijdsverschil zijn er weinig programma's die je kunt kijken. Internet lijkt me toch de beste oplossing :up:

[/quote]

Dani,
Ik zie het probleem van het tijdsverschil niet zo goed. Je kunt alleen BVN bekijken via de sateliet in Australie en deze hebben een eigen indeling qua programma's. Er zijn 2 blokken van 12 uur. Het heeft helemaal niets te maken met de Nederlandse tijd.

Jolanda

Hoi Jolly.
je moet wel een schotel hebben, die veel Nederlanders  hebben.
dan kan je  BVN  [ beste van Nederland en Belgie ontvangen] , er zijn Nederlanders die al 40 jaar in Australie wonen die daar naar kijken!

groet
Jaap

Ok...wie weet....geloof alleen dat ik niet errug happy wordt vd uitzendingen van Be-Vee-En ;-/ mochten we echt behoefte hebben aan Ned uitzendingen dan schaffen we misschien wel zo'n schotel aan. En anders wordt het idd uitzending gemist...ideaal!

[quote author=The Jolly Jumbucks link=topic=10263.msg144383#msg144383 date=1248980770]
Ok...wie weet....geloof alleen dat ik niet errug happy wordt vd uitzendingen van Be-Vee-En ;-/ mochten we echt behoefte hebben aan Ned uitzendingen dan schaffen we misschien wel zo'n schotel aan. En anders wordt het idd uitzending gemist...ideaal!
[/quote]

Dus je wordt niet vrolijk van de uitzendingen van BVN, maar je gaat wellicht toch in de toekomst een schotel aanschaffen om BVN te kunnen kijken?

Tja, uitzendinggemist is idd wel eens leuk om te kijken.....sommige programma's dan...maar met de downloadlimieten die de meeste abonnementen hebben wil je daar ook weer niet al te veel gebruik van maken....

hai haai, we hebben sinds een jaartje ofzo een optus schotel op ons dak en kijken regelmatig naar BVN voor het journaal, sport en paul de leeuw ;-)
Je kan dmv deze schotel de zender BVN ontvangen samen met 101 andere zenders maar hier moet je niet veel van verwachten of godtv of hoofddoekjes landen moeten je aanspreken ;-)
We hebben het destijds aangeschaft voor ca 300 dollar (incl verzendkosten) en dat zijn de enige kosten die je hebt. De rest gaat vanzelf. Mijn man is bovenop het dak gaan zitten met zijn telefoon en heeft mij gebeld, ik zat binnen voor de tv met het kastje vd schotel. Zo heb ik "verder" of "terug" geroepen zodat hij de schotel heeft kunnen afstellen. Even pielen maar zo gebeurd!

Over de programma's kan ik je vertellen dat die veelal niet onze keuze zijn maar zo kan Ben toch naar de Hollandse voetbalwedstrijden kijken en geloof me maar dat na een aantal jaren hier te zijn je het best geinig vind om een keer naar LINGO te kijken ;-P  En voor het geld hoef je het niet te laten, 300 dollar is natuurlijk bijna voor niks.

Hopelijk heb je hier wat aan.
Groetjes Anouk

[quote author=anouk28 link=topic=10263.msg146324#msg146324 date=1252475835]
hai haai, we hebben sinds een jaartje ofzo een optus schotel op ons dak en kijken regelmatig naar BVN voor het journaal, sport en paul de leeuw ;-)
Je kan dmv deze schotel de zender BVN ontvangen samen met 101 andere zenders maar hier moet je niet veel van verwachten of godtv of hoofddoekjes landen moeten je aanspreken ;-)
We hebben het destijds aangeschaft voor ca 300 dollar (incl verzendkosten) en dat zijn de enige kosten die je hebt. De rest gaat vanzelf. Mijn man is bovenop het dak gaan zitten met zijn telefoon en heeft mij gebeld, ik zat binnen voor de tv met het kastje vd schotel. Zo heb ik "verder" of "terug" geroepen zodat hij de schotel heeft kunnen afstellen. Even pielen maar zo gebeurd!

Over de programma's kan ik je vertellen dat die veelal niet onze keuze zijn maar zo kan Ben toch naar de Hollandse voetbalwedstrijden kijken en geloof me maar dat na een aantal jaren hier te zijn je het best geinig vind om een keer naar LINGO te kijken ;-P  En voor het geld hoef je het niet te laten, 300 dollar is natuurlijk bijna voor niks.

Hopelijk heb je hier wat aan.
Groetjes Anouk
[/quote]

Da's inderdaad niet veel geld... kan je iets meer info geven wat je precies aan hebt geschaft?

Cheers

http://www.hollandfocus.com/v2/index.php/extra/101-bvnnieuwefrequentie

BVN Satelliet Frequenties 
Friday, 18 January 2008 00:00 
Op 22 januari 2008 gaat BVN in de regio Australië en Nieuw-Zeeland van satelliet wijzigen.

Kijkers kunnen vanaf deze datum BVN niet meer bekijken via de Optus B3 satelliet, maar uitsluitend nog via de Optus D2 satelliet. Kijkers kunnen zelf de bestaande apparatuur eenvoudig op deze satelliet afstellen. In de onderstaande nieuwsbrief van BVN treft u verdere informatie.
http://mailings.sbsonline.nl/vm/BVN/080115/080115ver.html

In deze nieuwsbrief is een link opgenomen om een algemene handleiding te downloaden.

< Prev 

Ja, Jack dat is idd lang geleden....

Het enige wat je dus moet aanschaffen is de Optus D2 schotel. Kies niet de budget uitvoering, want dan krijg je niet de finder erbij (dat is een kastje waarop heel makkelijk af te lezen is hoe de schotel te richten op je dak en geen instructies over hoe je dit moet doen en bovendien krijg je een goedkopere uitvoering. Ze hebben deze budget uitvoering gemaakt voor mensen die weten wat ze doen, kortoom als je het al eens hebt gedaan of nog zo'n kastje hebt liggen of kan lenen van iemand wellicht) http://www.satplus.com.au/category53_1.htm
Je ziet de juiste schotel staan onder:
PREMIUM FREE TO AIR KIT - PVR READY 310 dollar

groetjes Anouk

Dat berichtje had ik geschreven nadat ik thuis kwam van mijn werk.
Meende echt dat het net nieuw stond geschreven op internet.
Heb niet zo lang gelee naar die schotel gezocht.
De hele dag in 36 graden breekt soms op.

2007 of 2009 tsja ....
In ieder geval heb je zo'n ding op je dak nodig anders geen Bartje (r.i.p mate) op je scherm.

Is Goede tijden slechte tijde nog steeds in uitzending op de Nederlandse buis.
Weer een goede rede om te gaan emigreren  ...kidding :grin:

have a nice weekend, :up:

Jack :evil:

BVN en ook Nederlandse radio en Belgische radio zijn te ontvangen. Ik heb de tour de France zitten kijken met het Nederlandse radio verslag bij de Australische televisiebeelden, live ( op sbs ) en dat werkt geweldig. Ook kijken we studio sport en sportjournaals, Pauw en Witteman af en toe, Paul de Leeuw, Dwdd enz.

Ik heb hier in Perth al een paar sets gekocht, ook voor andere mensen.
Strong receiver, 110 dollar, met kaartlezer, kun je altijd nog gebruiken voor setanta ofzo.
Schotel 80 centimeter, 56 dollar.
LNB 22 dollar,
Steun vanaf 33 dollar, en als je huurt, gewoon een campingsteun in de tuin, kost 66 dollar en een paar dollar voor de zakken zand er op te leggen ( anders waait het weg).
100 meter kabel 50 dollar, of voor korte stukken 1 dollar per meter.
Satellite finder 15 dollar en 5 dollar voor losse spullen zoals tyraps en f-connectors.
Dan heb je goed spul, en kun je het zelf installeren en met behulp van google earth gaat het zelfs heel makkelijk.
Ik vond het zeker de moeite waard, al is het maar alleen om om het weer in Nederland te lachen met Erwin Krol. 

We hebben alles bij sciteq gekocht in Perth.

[quote author=hummer link=topic=10263.msg146450#msg146450 date=1252677814]

Ik vond het zeker de moeite waard, al is het maar alleen om om het weer in Nederland te lachen met Erwin Krol. 
[/quote]

ohhh das gemeen!beetje lache om onze ellende  :wink: ( p.s off topic, leuk te lezen Monja, dat het jullie zo goed bevalt in Perth )

Groetjes Ingrid

Back