ervaringen van Gezinnen in Perth

wendyfreely

New Member
mijn man en ik zijn al een poos op dit forum allerlei informatie aan het lezen. Wij willen graag samen met onze twee kinderen van 2 en 5 jaar oud naar Australie toe verhuizen. wij hebben al contact gehad met M2A en met de baan van mijn man (loodgieter) ziet het ernaar uit dat het mogelijk zou kunnen zijn.
Wij willen graag zoveel mogelijk informatie verzamelen en na de emigratiebeurs 2011 gaan wij de knoop toch echt doorhakken. (ook met het oog op de leeftijd van de kinderen).

Mischien zijn er gezinnen in Australie (voornamelijk Perth omdat wij hier graag naartoe willen) die hun ervaringen met ons willen delen? en wat vragen willen en kunnen beantwoorden? met kinderen emigreren komt er een hoop bij kijken, maar daar weten jullie alles van natuurlijk!



    1. Is er nog steeds genoeg vraag naar loodgieters en wat is het gemiddelde salaris van een loodgieter? (kon dit nergens vinden)
    2. Perth lijkt ons een mooi gebied om te gaan wonen. welke buurten radenjullie ons aan, met het oog op kindvriendelijk, goede basisscholen, betaalbare huurwonigen en het liefst dichtbij een strand?
    3. Zijn er veel GROTE insecten in Perth? Hierbij denk ik aan de vogelspin? (een persoonlijke vraag van mij):wink:
    4. Hier werk ik als leidster op een kinderdagverblijf (spw4-diploma) aangezien deze niet op de Sol list staat vraag ik mij af of jullie een baan weten waar veel vraag naar is voor moeders die onder schooltijd willen bijverdienen?
Dit zijn een paar vragen waar ik erg nieuwschierig naar ben. Ik hoop dat er iemand is die zijn ervaringen met ons zou willen delen. dat zou echt super zijn!

Groetjes Wendy

 
Hallo Wendy,

Ik kan je vragen niet helemaal beantwoorden, maar wilde je toch even wat schrijven.
Ik zag laatst een serie waar mensen naar Perth toe wilden gaan. Zij werkte in het bedrijfsleven. Voordat ze gingen heeft ze een kappersopleiding gedaan, voor het geval ze ooit moesten terugvallen op haar salaris. Daar werd verteld dat er altijd vraag was naar goede kappers. Misschien handig om onder schooltijd erbij te doen!?!
Misschien kan je op www.payscale.com wat over salarissen vinden als je onder plumber zoekt. En voor huizen op www.realestate.com.au

Wij zijn ook van plan om naar Perth te gaan en zijn nu bezig met zoeken in het Noorden naar een leuke buurt, niet te ver van het strand. Mijn man is zelfstandig timmerman en onze papieren zijn gelukkig net de deur uit. Wij hebben M2A ook als agent, en we zijn heel erg blij met ze. We hopen op zijn vroegst eind 2011 hier weg te gaan maar het hangt natuurlijk van heel veel factoren af. Onze kinderen zijn nu 3 en 6 en we zouden het fijn vinden als ze daar zo snel mogelijk naar school kunnen.

Ben benieuwd wat je voor antwoorden krijgt!

Groeten, Feline
 
Hi Wendy, welkom en leuk dat jullie ook naar Perth willen, wij verhuizen daar in april naartoe! Afgelopen jaar zijn we er 3x geweest en GROTE insecten heb je daar niet, heb ik in ieder geval niet gezien (en ik ben bang voor spinnen). Veel gevaarlijker zijn de kleine spinnen als de redback maar je moet gewoon niet met je hand in randjes buiten voelen etc. Verder heb ik kakkerlakken gezien maar dat was het wel zo'n beetje. Er zijn altijd indianenverhalen, vooral over Australië weet ik.

Wij hebben ervoor gekozen om ten zuiden van Perth te gaan wonen omdat dat gebied nog wat minder ontwikkeld is en daardoor op een aantal plaatsen wat goedkoper. Zoals ze in Perth zeggen: NOR (North of river) zijn white-collar workers, SOR de blue-collars. Is natuurlijk niet zo strikt maar dan krijg je een beetje een idee. Algemeen gesproken is het zo dat hoe dichter bij het strand en het stadscentrum je zit, hoe duurder het is. Je kunt dus cirkels trekken tot waar het betaalbaar wordt voor je...... :wink: Bij ons is dat een half uur van de stad en 10 minuten van het strand......

We gaan niet met kids dus daarmee kan ik je niet helpen.

Veel succes!

Groet,
Annemarie
 
Hoi Wendy!

Een enorme lijst met vragen, dus we gaan maar een begin maken met de antwoorden:

Salaris loodgieter: kan ik je niet mee helpen

Welke wijk: Jullie hebben precies dezelfde lijst van eisen die wij hadden toen we 18 maanden geleden hier kwamen wonen met onze meiden (toen 3 en 6). Wij hebben ervoor gekozen om in Butler te gaan wonen, East Butler om precies te zijn. Wij zitten nu in een huurwoning met 4 slaapkamers, 2 badkamers en een heerlijke grote tuin voor een zeer redelijk bedrag. Wil in een PM wel in details treden, maar vind dat hier niet zo nodig. We laten in dezelfde wijk nu ook een huis bouwen. In deze omgeving is bestaande bouw nog goed betaalbaar en is ook nog betaalbare grond beschikbaar om zelf te laten bouwen. Je hebr hier ontzettend veel speeltuintjes en grasveldjes in de wijk waar de kinderen heerlij kunnen spelen. Er wordt hier ds ook heel erg veel buiten gespeeld.
We wonen 3 kilometer van het strand af. Dit is echter een strand waar het niet echt geschikt is voor de kinderen om te zwemmen. Daarvoor rijden we regelmatig naar Yanchep Lagoon, ongeveer 10 minuten rijden. Daar zit een strand met een stuk rif voor de kust, waardoor het niet zo diep is en bijna geen golfslag. Er zit een cafe/restaurant bij de lagoon met toiletten en er zijn leuke plekjes om lekker even de BBQ aan te gooien. En als we echt geen golfjes willen, kunnen we altijd nog naar de Hillarys rijden (20 minuten), daar hebben ze een strandje bij de haven dat zeer geschikt is voor kinderen.
Bij ons heeft de keuze voor de school de doorslag gegeven. East Butler Primary School staat in deze omgeving ontzettend goed aangeschreven voor een public school. Ze hebben tegenwoordig zelfs naschoolse opvang, als dat nodig is, of vakantie opvang. Het is een zeer open school met vriendelijke ouders en geweldige leerkrachten, verder is het een gezond mix in de klassen van Australische en emigranten kinderen (dus niet te veel engelsen :roll: ).

Insecten: Ze hebben hier vliegen, vliegen en vliegen...En in het voorjaar spinnen. Gelukkig leren kinderen hier op school heel goed hoe ze een redback moeten herkennen, dus komen ze ons daar snel voor halen en dan krijgt het dier de spray of de slipper op zijn hoofd. Die grote Huntsman spiders heb ik hier nog niet gezien, wel de kleine variant maar die is niet giftig. Verder natuurlijk de incidentele kakkerlak, maar het is mij 100% mee gevallen, ben als de dood voor dat ongedierte. Slangen zien we hier ook niet echt, wel af en toe een kangoeroe en die zijn wel groot:)

Werk voor jou: Jij kan met jouw achtergrond misschien een Family Daycare starten... Dan komen ze de kindjes gewoon bij je brengen en kan je zo leuk iets bij verdienen. Maar er is hier in de regio zo ontzettend veel vraag naar gekwalificeerde mensen op daycare centers, dat je daar ook eens zou kunnen informeren. Een vriendin van mij werkt 1 dag in de week, gewoon voor het leuke.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en als je meer vragen hebt, kan je altijd een PM sturen of de vraag hier neer zetten.

Succes met alles!

Sacha
 
Vergeet niet dat Australie de meest giftige slangen heeft, dodelijke haaien, de vervelende poms, etc etc :)

Alleereerst welkom op dit forum.
Wij wonen hier nu 4.5 jaar met 2 kinderen, nu 7 en 4.
De woonwijk waar je wil wonen is heel persoonlijk en ligt van je budget af.
Dicht bij het strand betaal je goud geld, terwijl je eigenlijk over zo'n 10-15 minuten van het strand zit.
Een maat van mij is plumber en hij verdient goed. Hij werkt als een zelfstandige en is daardoor erg druk omdat hij afgelopen jaar voor zich zelf begonnen is. Is hard werken, maar verdient goed.
 
bedankt voor al jullie mailtjes!!! ik heb er enorm veel aan. ga me nu eens verdiepen in de ziektekostenverzekeringen en belastingen.
ook wel fijn om te weten!!!:wink:

groetjes wendy
 
Hallo Wendy,

Ik kan je vragen niet helemaal beantwoorden, maar wilde je toch even wat schrijven.
Ik zag laatst een serie waar mensen naar Perth toe wilden gaan. Zij werkte in het bedrijfsleven. Voordat ze gingen heeft ze een kappersopleiding gedaan, voor het geval ze ooit moesten terugvallen op haar salaris. Daar werd verteld dat er altijd vraag was naar goede kappers. Misschien handig om onder schooltijd erbij te doen!?!
Misschien kan je op www.payscale.com wat over salarissen vinden als je onder plumber zoekt. En voor huizen op www.realestate.com.au

Wij zijn ook van plan om naar Perth te gaan en zijn nu bezig met zoeken in het Noorden naar een leuke buurt, niet te ver van het strand. Mijn man is zelfstandig timmerman en onze papieren zijn gelukkig net de deur uit. Wij hebben M2A ook als agent, en we zijn heel erg blij met ze. We hopen op zijn vroegst eind 2011 hier weg te gaan maar het hangt natuurlijk van heel veel factoren af. Onze kinderen zijn nu 3 en 6 en we zouden het fijn vinden als ze daar zo snel mogelijk naar school kunnen.

Ben benieuwd wat je voor antwoorden krijgt!

Groeten, Feline

hallo feline

wat leuk. we zitten dus als het ware een beetje in het zelfde schuitje! jullie zijn alleen een stap verder. wij wachten de beurs nog af en dan maken we een beslissing! zoveel vragen komen op je af hé? en dan weer die vraag, ga ik ervoor ja of nee! het blijft één groot avontuur. maar enigszins goed voorbereid is nog wel te doen.
Dus maar blijven lezen en googlen!
als iemand een tip heeft voor een goed boek met info over australië zij ze welkom!!!!
 
Back
Top