Ervaringen verhuizers / luchtvaartmaatschappijen voor huisdieren

Frank v R

Member
Hallo,

Wij zijn van plan om onze 3 katten mee te nemen naar Australie. Wie heeft er goede of slechte ervaringen met verhuizers en/of luchtvaartmaatschappijen op dit gebied (zowel katten als honden)?

Mijn idee is om in dit topic zo veel mogelijk ervaringen te verzamelen zodat  wij (en anderen natuurlijk) eenvoudig  een goede keus kunnen maken.

Iedereen alvast bedankt!

Ja er is al eens eerder een topic over geweest. http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=4017.0 Dat ging dan over teken. Wat ik wel eens gehoord heb is dat het voor je katten eigenlijk een hele trip is en dat ze er van alles mee doen bij de douane, behoorlijk zielig.
WAT IS NOU HET GROTE VERSCHIL TUSSEN KATTEN OF KINDEREN MEENEMEN JA?! :-D

Katten:
Mauwen / p***** of ****** af en toe.

Kinderen:
Janken / p***** of ****** ook nogal eens.

Alleen mag je een kat niet eens in de kabine meenemen. :wall:
Nou ja, nu maar weer even serieus. Ik denk dat het niet veel uitmaakt met welke luchtvaartmaatschappij je vliegt. Bij binnenkomst in Australië moeten ze in Quarantine.

Nog een topic gevonden: http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=5730.msg73101#msg73101

December er heen en in Mei je hond / kat weer terugzien :cry: ?

Ja, ik denk dat ik mijn Seve (mijn kat) ook erg zal missen  :cry: . Maar hij is ook al 15. Ik wil het hem niet aandoen. Dan heeft hij het bij mijn moeder erg goed  :up: .

Hoihoi,
Bedankt voor het uitzoekwerk, helaas is dit niet de info die we zoeken  :wink:..
We zijn er al uit dat de katten sowieso meegaan, hebben omtrent de inenting, quarantine etc ook al de nodige info en bij de AFFA-site hebben we ons booklet al geprint, maar zijn nu op zoek naar mensen die daadwerkelijk hun dieren hebben verscheept, en welke ervaringen zij hebben gehad met de luchtvaartmaatschappij of het verhuisbedrijf. Ik heb zelf bij de KLM gewerkt en weet dat daar wel degelijk een kwaliteitsverschil is. Helaas vinden wij op het net maar een bedrijf en dat is DTCIA, of je komt bij Malaysian terecht.
Dus vandaar....

Op onze site een klein stukje over onze vliegende kat.

http://www.maatjes-travel.com/home/index.php?page_id=4

Wij hebben inderdaad ook die dtciat gebruikt, en Katja heeft de laatste keer met Lufthansa gevlogen.

Over het algemeen vind ik het een shit smoes dat je het je dier niet aan wil doen, ik vind dan vaak dat het dier je niet genoeg waard is. Maar dat is mijn mening hoor!!

Onze poes heeft 18 jaar met ons meegereisd over heel de wereld en is het vanaf kitten af aan gewend geweest. Ze mocht vroeger mee in de cabine, lag dan heerlijk op schoot te slapen, de papagaai op je schouder of stoel leuning. Toen de regels veranderd zijn en ze in het ruim moesten, hebben we dr wel minder mee genomen. Eerst ging ze elke vakantie mee terug naar Nederland ( Vanuit Afrika, Egypte, Syrie ) en toen alleen nog als we gingen verhuizen ( Brunei, Nederland, Oman )

Helaas is onze lieve poes deze zomer overleden maar 18 jaar oud en in prima staat, kan je toch bijna wel stellen dat die tropen jaren haar goed gedaan hebben.

Ik heb er zelf nooit veel mee te doen gehad, mn ouders regelden altijd de reizen van onze kat, dus daar kan ik je jammergenoeg niet veel mee helpen, wel met ervaringen verder zeg maar. Er is hier ook een speciale dieren taxi die haar weleens meenam want ja we wonen 2 uur van schiphol af en om dan te brengen of halen, ik had toen nog geen rijbewijs, is wel heel onhandig, kost even veel geld ( 300 gulden toen dr tijd ) maar met een hele dag rijden ben je ook veel kwijt.

Ook in Brunei heeft de poes in quarantaine gezeten. Dat was een zware periode; mam ging elke dag een uur rijden om de poes te voeren en te knuffelen, toen kreeg ze een oor ontsteking en ging ze 2x op een dag naar dr toe. Gelukkig waren ze daar zo 'soepel' dat ze na 2 maanden geloof ik mee naar huis mocht en thuis de quarantaine afmaken (in huis blijven, enkel onder toezicht in de tuin, houd rekening met visite van de douane )

Malaysian is zowizo een aanrader, echt een van de beste luchtvaart maatschappijen voor mens en ik neem aan ook voor dier! Hele goede service. Houd bij het booken van je vlucht ook rekening met overstap tijd. Wij moesten toen heel lang wachten op Singapore naar Brunei toe en toen mocht mn moeder naar beneden om de poes water te geven en te kijken of alles goed is. Let dan wel op weg lopen haha, bij voorkeur ergens binnen doen dus. Als ze bv uren op een overstap staan terwijl het heel heet is is dit niet aan te raden. Naar Oman toe vorig jaar, heeft Katja met Lufthansa gevlogen, ze heeft toen een stop over gehad in Dubai maar het was toen nacht dus niet meer zo heet. Ze kwam om 2 of 3 uur 's nachts aan in Oman en toen heeft pap dr opgehaald. Het lukte nl niet om gezamelijk te reizen omdat Swiss geen dieren wou doen geloof ik.

Wij hebben Exel (Schiphol) gebruikt om onze kat te verhuizen:

Exel/DHL Global Forwarding BV
Live Animals Logistics
Tel: +31 (0) 20 6551282

Prima ervaring mee. De kat is een aantal weken voorafgaand aan ons down under gegaan. We hebben de kat zelf naar Schiphol gebracht en later in Brisbane van het vliegveld geplukt. (quarantaine in Sydney)

Hoi,

Ons hondje (63 kilo) gaat ook mee.
Ook ik ben veel aan het uitzoeken.
Vraag: waarom moeten ze in Sydney in quarantaine en niet in Brisbane?
Of ben je in Sydney geland?

Ik vind het allemaal doodeng voor Sam, maar zoals iemand al zei: hij is het ons meer dan waard!!!
Je laat je kind ook niet achter.
Niet dat we hem als kind behandelen, het is en blijft een hond.
Maar wel de onze.
Je schaft een dier aan en zorgt er dan voor tot hij of zij overlijdt. Het is geen koelkast die je op internet te koop kan zetten en dan in Oz een nieuwe kopen.
:dog:
Maar goed, dat is onze mening :|.
En geloof me: Sam is het daar roerend mee eens!!! :-D

Wij zijn nog niet aan "de andere kant" dus die ervaring kan ik nog niet met je delen. Wel nemen wij onze 3 katten en 3 honden mee en ons is ook aangeraden om de dieren sowieso met Malaysian te laten gaan. Dan een ticket boeken waarbij ze de tussen stop van 3 uur hebben.

Voorbereiding heb ik met DTC de beste ervaring. Daar kreeg ik binnen no-time een antwoord van en zijn telefonisch ook heel goed bereikbaar en hebben antwoord op je vragen.

Claudia er zijn een beperkt aantal quarantaine stations dus misschien is er geen in Brisbane. Je kunt dit vinden op de site van Affa.

Bedankt alvast voor jullie ervaringen, en Suus voor de link!! ik kan bij DTC de website niet openen, dus vandaar dat ik wel benieuwd was naar ervaringen.
Ik geloof inderdaad dat er maar drie stations zijn, Sydney, Perth en Melbourne.

Na het lezen van de reacties van Suusjeuh & Claudia en Pascal kan ik het niet laten om hierop te reageren.
http://www.australiamigrate.co.uk/pets-australia.htm

Before you do anything, talk to your vet about your pet’s health and how it will cope with the long and, possibly stressful journey to Australia, as well as 30 days of quarantine on arrival in Australia. Consider whether there is someone here in the UK who would make a wonderful adoptive ‘parent’ and who could provide a comfy new home for your dog or cat.

En dat is precies wat ik doe. Ik hou van mijn kat  :cry:  :cry: en daarom geef ik hem de mogelijk laatste jaren of maanden van zijn leven een perfecte tijd, bij mijn moeder! Ja, bij mijn moeder! Niet naar een asiel, niet laten inslapen, niet buiten loslaten, maar bij mijn moeder onderbrengen die perfect voor mijn kat zal zorgen!

Hawk jij kent zelf je dier het allerbeste en als jij vindt dat dit beter is voor hem moet je dat zeker doen. En mijn moeder zou ik een van mijn dieren ook wel toe vertrouwen. Ik kan het alleen niet hoewel wij met 1 kat ook wel getwijfeld hebben en deze wilden plaatsen bij mijn ouders. Aangezien ze er al 4 hebben zou dit niet gaan lukken dus mag ze mee. Wilde met haar niet gaan leuren en in een asiel plaatsen al zeker niet (daar hebben we haar 6 jaar terug uit gehaald)

Hi Inge,

Ik heb er persoonlijk niks op tegen als mensen hun kat / hond meenemen en jouw reden is dan ook prima, zeker als je het zo uitlegt  :up: . Maar als er dan mensen zijn die zeggen dat ik een shitsmoes verzin / dat ik mijn kat niet waardig ben / dat je een kind toch ook niet achterlaat dan wordt ik daar gewoon even pisnijdig om.
En dan heb ik me nog behoorlijk ingehouden want wat mij betreft is dat bijna een belediging!
Seve, mijn kat is een perzische kater van 15. En alle kattenbezitters zouden moeten weten dat dat al een behoorlijke leeftijd is voor een raskat.
En omdat het, daar zullen we het zijn allen over eens zijn hoop ik, geen prettige ervaring voor een kat is om te gaan emigreren heb ik hem ondergebracht bij iemand die hem goed gaat verzorgen.
En als ik hem echt mis, dan vraag ik even aan mijn moeder of ze hem even voor de webcam wil houden tijdens een skype gesprekje  :)  :-D.

Ho, wacht, ik snap je reactie, maar ik zei "over het algemeen" en niet altijd! Ik vind het zowizo al heel fijn voor je kat dat die naar je moeder kan, en niet naar een asiel.

Volgend jaar laat ik, hoe erg ik het ook vind, 3 konijnen hier achter, waar ik een baasje voor moet zien te vinden. Ik ben gek op mn lang oren, maar ze kunnen nou eenmaal niet mee naar Oz. Een kat zou ik voor 'vechten' om mee te nemen, maar konijnen, en Australieers.... Ze zijn gewoon niet zo gewenst ;)

Allemaal bedankt tot nu toe voor jullie reacties! Maar laten we het even bij het oorspronkelijke topic houden.

Er zijn vast nog wel meer mensen met goede en slechte ervaringen met verhuizers/luchtvaartmaatschappijen....

Zijn er mensen die ervaring hebben met Malaysian Airlines en met de volgende verhuizers:
World Animal Transport BV (te Schiphol)
Animals To Fly (te Schiphol)

[quote author=claudia en pascal link=topic=5841.msg73831#msg73831 date=1161793119]
Vraag: waarom moeten ze in Sydney in quarantaine en niet in Brisbane?
[/quote]

Er is geen quarantaine in Brisbane.

Kijk, dat wist ik nog niet.

En onze Sam is bijna 6, als we over 2 jaar vertrekken zal hij 8 zijn. Volgens de boekjes een leeftijd die ze (met veel geluk) worden. Als de dierenarts ons afraadt de hond mee te nemen, zullen wij zijn advies volgen.
Vandaar dat ik er nu al slapeloze nachten over heb.
Hij heeft al het een en ander mee gemaakt. Maar ik moet er niet aan denken om hem achter te laten.
Alles voor het beste van de hond (of kat in sommige gevallen!!!).

Back