Op onze site een klein stukje over onze vliegende kat.
http://www.maatjes-travel.com/home/index.php?page_id=4
Wij hebben inderdaad ook die dtciat gebruikt, en Katja heeft de laatste keer met Lufthansa gevlogen.
Over het algemeen vind ik het een shit smoes dat je het je dier niet aan wil doen, ik vind dan vaak dat het dier je niet genoeg waard is. Maar dat is mijn mening hoor!!
Onze poes heeft 18 jaar met ons meegereisd over heel de wereld en is het vanaf kitten af aan gewend geweest. Ze mocht vroeger mee in de cabine, lag dan heerlijk op schoot te slapen, de papagaai op je schouder of stoel leuning. Toen de regels veranderd zijn en ze in het ruim moesten, hebben we dr wel minder mee genomen. Eerst ging ze elke vakantie mee terug naar Nederland ( Vanuit Afrika, Egypte, Syrie ) en toen alleen nog als we gingen verhuizen ( Brunei, Nederland, Oman )
Helaas is onze lieve poes deze zomer overleden maar 18 jaar oud en in prima staat, kan je toch bijna wel stellen dat die tropen jaren haar goed gedaan hebben.
Ik heb er zelf nooit veel mee te doen gehad, mn ouders regelden altijd de reizen van onze kat, dus daar kan ik je jammergenoeg niet veel mee helpen, wel met ervaringen verder zeg maar. Er is hier ook een speciale dieren taxi die haar weleens meenam want ja we wonen 2 uur van schiphol af en om dan te brengen of halen, ik had toen nog geen rijbewijs, is wel heel onhandig, kost even veel geld ( 300 gulden toen dr tijd ) maar met een hele dag rijden ben je ook veel kwijt.
Ook in Brunei heeft de poes in quarantaine gezeten. Dat was een zware periode; mam ging elke dag een uur rijden om de poes te voeren en te knuffelen, toen kreeg ze een oor ontsteking en ging ze 2x op een dag naar dr toe. Gelukkig waren ze daar zo 'soepel' dat ze na 2 maanden geloof ik mee naar huis mocht en thuis de quarantaine afmaken (in huis blijven, enkel onder toezicht in de tuin, houd rekening met visite van de douane )
Malaysian is zowizo een aanrader, echt een van de beste luchtvaart maatschappijen voor mens en ik neem aan ook voor dier! Hele goede service. Houd bij het booken van je vlucht ook rekening met overstap tijd. Wij moesten toen heel lang wachten op Singapore naar Brunei toe en toen mocht mn moeder naar beneden om de poes water te geven en te kijken of alles goed is. Let dan wel op weg lopen haha, bij voorkeur ergens binnen doen dus. Als ze bv uren op een overstap staan terwijl het heel heet is is dit niet aan te raden. Naar Oman toe vorig jaar, heeft Katja met Lufthansa gevlogen, ze heeft toen een stop over gehad in Dubai maar het was toen nacht dus niet meer zo heet. Ze kwam om 2 of 3 uur 's nachts aan in Oman en toen heeft pap dr opgehaald. Het lukte nl niet om gezamelijk te reizen omdat Swiss geen dieren wou doen geloof ik.