Ervarings certificaat

George Franciska

XPdite Sponsor
Heeft iemand al eens van het ervaringscertificaat gehoord?

http://ervaringscertificaat.lerenenwerken.nl/

Het staat nog in de kinderschoenen, maar hier schijn je dus door je ervaring op werkgebeid alsnog een diploma te kunnen "krijgen".
Ik heb donderdag een afspraak gemaakt of mijn ruim 7 jaar tandartsassistente werk daarvoor in aanmerking komt.

groetjes,
Franciska

Volgens mij heet dat bij ons het EVC-traject. wat staat voor Eigen Verworven Competenties.
Het gaat erom dat je moet aantonen dat jij in je dagelijkse werk op een bepaald niveau functioneert wat gelijk gesteld of bijna gelijk gesteld kan worden aan het niveau van bijvoorbeeld een bestaande MBO of HBO opleiding.
Een beoordelende instantie bepaald dan wat je dan nog moet doen om de diploma te ontvangen. Dit kan varieren van een aantal vakken volgen op school tot een scriptie schrijven. Maar uiteindelijk ontvang je een volledig erkend diploma!!!!

Ideaal voor oudgedienden die door de jaren heen zijn opgeklommen in de organisatie maar door een beperkte opleiding en een verstikkend beoordelingsysteem niet naar een volgende loongroep kunnen zonder een opleiding van een paar jaar.... :up:

GroetZ GEERJAP

Ik hoop dat ik hiermee een papiertje (anders dan mijn cv) in handen heb waarmee ik kan aantonen dat ik genoeg ervaring heb om dit werk te doen ook al ben ik nu al 7  jaar gemeente ambtenaar.
Ik vind mijn tijd als assistente nog steeds erg leuk en val in bij de "oude praktijk" wanneer ik kan.  :wink:
Ben benieuwd! Als het lukt kost het ook weer een lieve duit, maar dat is wel fiscaal aftrekbaar geloof ik.
We zien wel, dacht alleen dat dit wel iets kan zijn voor mensen zoals wij die niet op hun skills vertrekken naar Australië.
Ik heb verder alleen mijn MAVO diploma en dat is dus echt 0,0 van gene waarde.
Ik heb me pas op latere leeftijd ontwikkeld tot wat ik nu allemaal kan en weet, maar helaas...... geen rekening gehouden met het feit dat we wel eens zouden kunnen emigreren en dus ook geen diploma's verder.....

Back