ervaringsdeskundigen Griffith University in Brisbane

aukendirk

XPdite Sponsor
Heeft iemand ervaring met ( of kent iemand ervaring met) de Griffith University in Brisbane?
Ik twijfels namelijk tussen deze universiteit en een andere in Sydney.
De universiteit ligt in Nathan, weet iemand of de omgeving een beetje leuk is om te wonen? Mt. Gravatt, Taragindi, etc. En is het moeilijk om daat aan een woning/flat te komen (huur) ???
:| :| :|
 
Prima buurt, ik woon er  :-D (Mansfield, ten oosten van Mt. Gravatt).
Ik ken de universiteit niet zo goed, maar de lokatie is redelijk goed: langs de South-East Freeway, met directe busverbinding naar de binnenstad (15 min.) en fietspad. Ik weet niet hoe duur Tarragindi en omgeving is qua huur, maar het is een mooie centraalgelegen omgeving. In Mt Gravatt of Sunnybank, Eight Mile Plains en Runcorn (alle 3 ten zuiden van Nathan) moet je toch wel een flatje kunnen vinden voor rond de $200 p.w. al zijn het voornamelijk (vrijstaande) huizen en townhouses (rijtjeshuizen, waarschijnlijk vanaf $220-250 p.w.). Nathan zelf en de wijk ernaast (Robertson?) zijn vrij populair bij de internationale studenten en daardoor wat duurder qua huur. Ten westen heb je Salisbury wat deels wel een redelijke buurt is, verder naar het westen Rocklea en Moorooka. Moorooka varieert, maar in Rocklea wil je echt niet wonen.
 
Ah, kijk, dit zijn goede tips! Keep 'm coming!
Een van die voordelen van die omgeving is toch ook dat grote park ( mt Gravatt?) daar?
Schijnt mooi wandelen enzo te zijn, en dat midden in Brisbane!
Ik moet zeggen dat de huren me nog wel meevalen. Is dat trouwens kale huur? is het mogelijk om een (semi) gemeubileerde flat/huisje aan te komen? En betaal je nog veel extra tax en water/licht/gas?
 
Mt Gravatt (de heuvel, niet de wijk) is niet zo veel aan, nogal een hangjongerenplek. Toohey Forest, waar Griffith Uni middenin ligt, is een mooi bos waar je prima kunt wandelen, en boulderen (voor de klimmers onder ons).
Ik denk dat je wel gemeubileerde flats kunt vinden, zie www.realestate.com.au Huurhuizen/flats komen vrijwel standaard met vloerbedekking, gordijnen en fornuis, en soms met koelkast. Water is normaalgesproken bij de huur inbegrepen, en als huurder betaal je geen gemeentebelasting. Gas en elektra kost zo'n $100 per maand schat ik.
 
Hoi Aukendirk,

Ik werk zelf bij de Griffith universiteit en vergeleken bij de Queensland Universiteit is het een jonge werkgever. De Campus in Nathan is gelegen in een mooi bebosd gebied en je kunt er veel doen. Ze hebben een Gym, een bioscoop veel eet gelegeheden en je kunt er mooie wandelingen maken. Veel jonge mensen ook vooral van Asia.
Misschien kun je zelfs een flatje op de campus krijgen die zijn er wel maar ik heb geen idee of ze makkelijk te krijgen zijn. Verder heb je op de Campus Mount Gravatt nog een zwembad en kun je gratis met de bus tussen de campussen pendelen. Griffith heeft trouwens vijf campussen. Ook aan de Gold Coast en Southbank.
Persoonlijk zou ik als student vlakbij het centrum willen wonen. West end is bijvoorbeeld heel levendig maar ook duur. Je moet je niet vergissen in de afstanden. Het is niet zoals in Nederland waar alles makkelijk met de fiets te doen is. Griffith is een goede werkgever met flexibele werktijden, goed salaris en veel mogelijkheden om andere functies uit te proberen. maar ja als student heb je daar misschien niet veel aan. Als je moet kiezen tussen Brisbane en NSW zou ik ook kijken naar de ligging en de drukte.
Persoonlijk hou ik van het echte stadsleven zoals in Sydney of Melbourne centrum vooral als je jong bent. We hebben nu een gezin en wonen nu meer buiten de stad wat ook z'n aantrekkelijke kanten heeft.
Veel succes met je keus! en als je in Brisbane komt, kom gezellig langs, kunnen we BBQ.
 
Hai Kuifje!

Bedankt voor je reactie! Momenteel zitten neigen we toch erg naar Brisbane, wat dus zou betekenen dat ik mijn master aan Griffith ga volgen. We willen proberen om ergens goedkoop te gaan zitten, bijvoorbeeld tussen de Uni en CBD. Maar goed, het duurt allemaal nog wel even. Erg leuk dat er zoveel mensen in Brisbane zitten die ook op dit forum zitten, ik zie die BBQ wel zitten!
Vraagje: wat voor werk die je dan eigenlijk voor Griffith? Kun je me iets vertellen over de master International Relations? ( bv. bibliotheekvoorzieningen, sfeer, soort studenten op die opleiding, etc.)

Groetjes, Aukje.
 
Hoi Aukje,

Helaas kan ik je niets vertellen over de opleiding. Ik werk zelf in Human Resources en heb dus niet veel met de opleiding zelf te maken of de studenten die die opleiding volgen.
Er is wel een grote bibliotheek en dat is makkelijk te bereiken.
Wanneer wil je de opleding gaan beginnen?

Kuifje
 
Hé Kuifje,

Ik wil graag in juli 2006 beginnen, en dan waarschijnlijk vanaf half juni een 5-weekse cursus 'english for academic purposes' gaan doen, dat schijnt aan te raden te zijn als je nooit angelsaksisch onderwijs hebt gevolgd.

Groetjes, Aukje.
 
HOi ,

las deze topic en ik wilde even meedelen dat ik ook wil gaan studeren aan Griffith uni. Bachelor of enviromental science. In de richting van natuur en park ranger is het uiteindelijke doel. Ik wil graag beginnen half 2006, maar ik weet niet of ik dat red met de verkoop van ons huis en alles. Komt dan erg snel dichterbij. Heb er wel zin in. hoe zit dat met english for academic purposes? is dat zoiets als ielts?

KUIFJE, kan je me vertellen welke buurt ik zou moeten zoeken naar een huis waar ik in de buurt ben van een park (waar honden mogen lopen)? onze 2 dames gaan mee en dan is het lekker als je een park in de buurt hebt. We zijn geen stadsmensen, dus in het centrum is niet zo fijn voor ons, moet wel binnen bereik zijn voor een auto bv. We gaan december 4 weken naar australie, dus dan kunnen we mooi een paar dagen spenderen in de omgeving van de uni om te zien hoe het is.

groetjes pascale
 
Hé Pascale,

Wat leuk dat je aan Griffith gaat studeren. Misschien dat ik daar ook juli 2006 begin, dus mochten we er allebei zitten, dan moeten we maar wat afspreken!
English for academic purposes is een engelse taalcursus om je voor te bereiden op academisch, engelstalig onderwijs. Klik even door op de site van Griffith ( www.griffith.edu.au) om de inhoud van de cursus te bekijken. Het is dus geen IELTS test, ik geloof dat je voor verschillende opleidingen wel een bepaalde IELTS score moet hebben.
Ik heb al een mail gestuurd naar Griffith, om ze het een en ander te vragen, maar omdat mijn IELTS scores hoog waren ( 8,8,9,9) dachten zij dat de cursus dan niet nodig was. Dus wellicht heb jij die ook niet nodig??

Groetjes, Aukje.
 
Back
Top