eten mee naar australie

nivong

New Member
November ga ik naar Australië en wil ik gestampte muisjes meenemen zou dit toegestaan worden door de duana aangezien het kan lijken op iets anders....
 
Super bedankt voor je reactie. Uiteraard kom ik er niet aan en blijft het in de verpakking maar vroeg het moij af omdat het kan lijken op drugs oid.
 
Ja, bij Nothing to Declare staan al die Chinezen met tassen vol met vis, slangen en ander vaag spul. En jij, met je blok vacuum verpakte Hollandse kaas kan zo doorlopen als je het maar aangeeft.

Proven technology :)
 
Ja, bij Nothing to Declare staan al die Chinezen met tassen vol met vis, slangen en ander vaag spul. En jij, met je blok vacuum verpakte Hollandse kaas kan zo doorlopen als je het maar aangeeft.

Proven technology :)
Klop! En als je aangeeft dat je op een boerderij geweest bent, kom je in diezelfde express lane :)

Ik heb overigens hagelslag deze kant opgekregen: verjaardagskadootje per post en m'n vader nam een pak mee. Geen enkel probleem.
Hij had ook een pak lekkere koeken meegenomen en de enige reden dat die bijna niet door de douane kwamen, was omdat de douanier ze zelf ook erg lekker toeleek :) :)

Heb zelf wel uit moeten leggen wat salmiak was bij de douane. Een Nederlandse collega wilde graag een potje. Dat kenden ze hier niet. Ik moest zelfs de ingredienten vertalen (alsof IK dat wist!) en zij keken het na in een boekje. Maar het was geen probleem. M.n. omdat het potje dichtzat en er op stond dat het ergens uit NL kwam.

Maar gewoon alle eetwaren aangeven.
 
Wat vragen ze precies als je je zegt dat je op een boerderij geweest bent?
Ze vragen weinig, zijn vooral geinteresseerd in je schoenen :D
Even voeten optillen, zodat ze de zolen kunnen bekijken (of als je de schoenen in je bagage hebt, ze even laten zien).
Evt worden deze schoongemaakt/ontsmet. Sta je op je sokken bij de douane :) Overkwam me destijds in Nieuw Zeeland.
Het is eigenlijk vooral gezellig :) Hahaha!
 
Ik liep in Sydney anders zo het vliegveld af zonder iets aan te geven.. Geen rij of niets.. Geen controle.. Denk dat er eindelijk een douane man was die mij vertrouwde... Normaal word ik altijd op drugs gecontroleerd.
 
Wij nemen eigenlijk altijd wel eten mee terug, nog nooit problemen mee gehad. Als je het maar netjes aangeeft. Ze keken meestal even in de koffer, willen dan van 1 of 2 dingen wat preciezer weten wat het voor iets is (koekjes bv., of chocola ofzo) en dat is het dan meestal. Koffer kan weer dicht en on your way. Een keer hoefde ik de koffer niet eens open te maken, de beambte zei loop maar door, no worries!
 
Wij zijn gisteravond met koffers vol eten easy peasy door de douane gekomen! We hadden zelfs kaas bij ons en hebben dat ook netjes gezegd tegen de beambte, maar die zei thanks, no worries, exit to your right - we hoefden geen enkele koffer of tas open te maken, ik ben nog nooit zo snel door de douane gekomen :)
 
voor degenen die het interesseert: we hebben gisteren een pakje gekregen uit Nl, vol met etensspul. Nasikruiden, bamikruiden, hagelslag, kandijkoek, kokosbrood, drop, pepernoten, bouillonblokjes, gehaktkruiden en dan ben ik vast nog iets vergeten. Het doosjes was opengemaakt door de douane. Er zat een blaadje bij dat de scan had aangegeven dat er misschien iets in zat wat niet mocht, maar dat alles ok was dus dat er niks uitgehaald was. Dus die dingen mochten in elk geval allemaal :)
 
He, wat toevallig. Mijn zus heeft ook een sinterklaas pakket opgestuurd, die gisteren aangekomen is.
Gelukkig was mijn vriendin thuis toen de postbode langs kwam, vorig jaar waren de chocolade muizen onherkenbaar.;)
De douane had het niet opengemaakt, snoepgoed doen ze meestal niet lastig over.
Stuur meestal op Australia day een pakketje terug met typische australische spullen, dus als iemand nog originele ideeen heeft, dan hoor ik ze graag.
groetjes johan
 
Op verzoek van FOL hadden wij vacuumverpakte rookworst meegenomen... Helaas, dat komt dus niet door de douane. Gelukkig hadden we er maar 1 meegenomen om te proberen.
 
Zorg dat het pakje niet open is geweest en netjes aangeven.
Heb 12 jaar geleden M&M in mijn reistas , niet open geweest , netjes aangegeven maar die kwamen er toen niet doorheen (Brisbane Airport)

Toen ik met een lach zei , "laten we dan de zak openmaken zodat we ervan kunnen genieten terwijl jullie de paspoorten en visums nakijken.
De douna lachte een keer naar mij en de zak belandde in de container.

Je weet maar nooit wie *SNIP*
Veel success,

Jack>:D
 
Back
Top