Europese grondwet! Voor of Tegen!

Wie heeft er voor of tegen de Europese grondwet gestemd!

  • Voor

    Votes: 5 26.3%
  • Tegen

    Votes: 14 73.7%

  • Total voters
    19

M5

Moderator
Ik ben eigenlijk wel benieuwd als we onder de leden van het forum een referendum houden over de Europese grondwet of de uitslag dan overéénkomt met de die van het landelijke dat gehouden is!
 
Tot op heden dus redelijk wel. 63,6 % tegen. Ik hoor zelf ook bij de meerderheid. 11 juni 20:57.
 
maak anders een polletje aan kunnen we weer opnieuw stemmen :up:
 
Er mist een keuze: Ik heb niet gestemd, omdat ik te lui/vergeten was 6 weken van te voren te registreren. (Dat geldt dus voor mij en Rebekka)
 
ik heb uiteindelijk na veel discussie voor gestemd..de reden? mijn ouders stemden voor en zeiden jij gaat weg maar wij blijven hier dus stem voor ons dan! ik had echt het gevoel dat het sowieso een nee zou worden dus heb maar ja gezegd..vaag verhaal eigenlijk! hahaha

Mir  :)
 
Mijn persoonlijke mening is dat het helemaal niet uitmaakt of je voor of tegen bent; uiteindelijk komt die grondwet er toch, is het niet nu, dan is het later. Komen zal die. Wat gebeurt is is puur uitstel.

Ik ben tegen. Waarom meelopen met anderen; het stierenvechten toestaan in Nederland en in Spanje een versoepelde drugsbeleid toestaan (slecht voorbeeld, weet ik). Ik weet ook wel dat het zijn voors heeft, maar ik ben van mening dat elk land zijn eigen wetten moet maken en handhaven. Ook de Euro had niet moeten worden ingevoerd, kost de rijke landen op dit moment alleen maar geld en daar profiteren de armere landen van. Als voorbeeld: Noorwegen en Zwitserland; ze doen niet mee met de Euro en de landen doen het beter sinds de Euro is ingevoerd.

Ik heb overigens helemaal niet gestemd (en ook nu niet in deze poll) omdat wij hier vertrekken en vind ik dat ik niet het resultaat moet beinvloeden door dit aanstaande vertrek; wij hebben hier straks immers niets meer te zoeken.
 
[quote author=tinusv link=topic=1897.msg18160#msg18160 date=1118790662]
Er mist een keuze: Ik heb niet gestemd, omdat ik te lui/vergeten was 6 weken van te voren te registreren. (Dat geldt dus voor mij en Rebekka)
[/quote]En voor mij :)

Mijn keuze? Geen idee eigenlijk. Ik krijg bij de EU altijd het gevoel dat het alleen maar om economie draait (ik ben dus zo'n linkse idealist...).
Simpel gezegd: Geen EU grondwet verzwakt de positie van Europa t.o.v. Amerika, waardoor de USA nog dominanter wordt op de wereldmarkt (ok, ik ben dus een linkse rakker èn heb een hekel aan Bush, niet zo verrassend toch?). :oops:
Wel een EU grondwet, en de EU wordt sterker en kan beter in de pas blijven lopen met de USA, ongetwijfeld door meer en meer het Amerikaanse economische beleid te adopteren. :|

Uiteindelijk zou ik dus voor stemmen, in de hoop dat Brussel zich niet blindstaart op het schijnsucces van de Amerikaanse economie en tot inzicht komt dat een sterke economie èn een sociaal beleid wel degelijk samen kunnen gaan (kijk maar naar Scandinavie)...
 
Ik zelf heb tegen gestemd!Voor beide valt wel iets te zeggen, zowel positieve als negatieve dingen. Zelf ben ik ook van mening dat landen hun eigen wetten moeten maken en verandwoordelijk zijn voor de uitvoering hiervan, het feit dat als je een europese grondwet zou krijgen  brussel bv kan bepalen dat als hun huursubsiedies overbodig vinden,  ze dus gewoon mogen besluiten om het af te schaffen,en dan heb je er als Nederland zijnde geen bal meer over te zeggen. Verder vind ik dat Nederland eerst zelf maar eens moet zorgen dat ze het nationaal gezien een beetje op orde hebben. De aivd bv maakt nu al een en al fouten laat staan als ze met alle landen moet gaan samen werken,ha laat me niet lachen zeg!Nee ik ben blij dat het voor als nog niet door gaat, en hoop dat Nederland heel lang Nederland zal blijven.
 
Ik heb tegen gestemd, omdat NL in een groot Europa niet meer zou zijn dan een uit de kluiten gewassen stad. Als Turkije bij de EU zou komen, dan zou dat het grootste land zijn en heeft dus het meeste te zeggen. Begrijp me goed... Ik ben absoluuuut geen racist en ben ook niet rechts georienteerd, maar toch voel ik er weinig voor. Inderdaad... stierenvechten zou wel mogen, omdat het iets toeristisch en cultureels is blijkbaar. Ook de bio-industrie zou lekker blijven bestaan.
In NL is er alleen al 3 miljoen (ongeveer) aan belastinggeld gebruikt om die stomme folders te drukken en campagne te voeren, waar niemand om gevraagd heeft.
Men zegt nu misschien dat de uitspraak "Het gaat allemaal te snel met Europa" nergens op slaat, maar het slaat wel degelijk ergens op...
En of de USA iets "zwakker" zou worden als we met z'n alleen hier "een" zijn.... Denk het niet. Bush is zo'n idioot-met-plaat-voor-de-kop die toch doet wat ie zelf lekker wil en die luisterd toch nergens naar. Of ie nou wel of niet machtig is.
 
Back
Top