Euro's naar Australian dollars

Hi,

Misschien is hier al een draadje over, maar ik kan het in ieder geval niet vinden.

Maar dan nu de vraag?

We weten inmiddels dat het overboeken van Euros naar een Australische bank ons €15,00 kost.
Maar wat wordt er door de Australische bank in rekening gebracht om de Euro's in Dollars om te zetten?

Overal wordt er erg vaag gedaan, maar dat weten we natuurlijk van de banken.

Er moet hier toch iemand iets vanaf weten, omdat we min of meer allemaal in het zelfde schuitje zitten.

Ik hoor het graag.

Cheers
 
Eind vorig jaar toen de koers gunstig was hebben mijn ouders 1000 euro hierheen gezet omdat ze in Feb op vakantie kwamen. Westpac rekende toen 9 dollar daarvoor. Wij hebben zelf ook wel geld hierheen "gehaald" ook naar Westpac en volgens mij kostte dat niets toen.
 
D'r lopen inderdaad heel wat draadjes over dollars, bankrekeningen, geld omwisselen, etc. En ik kan je hier de tip geven die ik overal geef:

 
Ik weet niet waarom je geld over wil maken naar een australische rekening, maar ik zou zeggen; als je in australie bent, een australische rekening openen. Met je pinpas in de muur geld pinnen, en 'binnen' weer op je australische rekening storten, en dan van die rekening overmaken naar een andere australische rekening..
Maar goed, ik weet dus niet wat jullie bedoeling van het overmaken is, en of jullie al in australie zitten natuurlijk  :lol:
 
[quote author=Gwen link=topic=9882.msg134999#msg134999 date=1237808600]
Ik weet niet waarom je geld over wil maken naar een australische rekening, maar ik zou zeggen; als je in australie bent, een australische rekening openen. Met je pinpas in de muur geld pinnen, en 'binnen' weer op je australische rekening storten, en dan van die rekening overmaken naar een andere australische rekening..
Maar goed, ik weet dus niet wat jullie bedoeling van het overmaken is, en of jullie al in australie zitten natuurlijk  :lol:
[/quote]

Hoe ik het zou kunnen doen is me wel duidelijk.
Ik ben alleen erg benieuwd wat het gaat kosten om van onze euro dollar te maken.

En waarom.

Omdat we per 3 april inwoners zijn van Hobart.

Cheers
 
Ooh okee..
Nouja als je het doet zoals ik aangaf kost het je waarschijnlijk alleen de valuta koersopslag die je betaald als je met je nederlandse pas in het buitenland pint..
 
ow ,ik zit toch mijn kids zo lekker te maken met hun spaarrekening, ze hebben nog nooit zo hard gespaard!!!

straks verdubbelen ze bijna , en geeft toe 600 dollar klinkt heel lekker voor een kind van 11
 
Hoi Marcel1970,

Zoek even op het topic "Australian Dollar"en je vind heel veel info.

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=7389.msg95417#msg95417

veel succes
 
Back
Top