Evaluatie Emigratiebeurs 2005

Maluka

XPdite Sponsor
Nou, vandaag op de emigratiebeurs geweest en daar Ron en Carina en Badri en Amulya ontmoet van het forum. Toch leuk om zo ook weer nieuwe mensen tegen te komen....

De beurs was interessant...natuurlijk waren ook voor ons niet interessante stands aanwezig, maar de vragen die we hadden zijn toch wel redelijk goed beantwoord. Zo hoorden we bijv. van een vervoerder dat zij dus niet met Groupage werken. Want zeiden ze: als de ander nu iets in de container stopt wat niet schoon is, dan moet alles in de container ontsmet worden en dat betekent ook dat jouw spullen dat ondergaan....en de kosten worden wel verhaald op de eigenaar van de goederen....Ze gaan heus geen onderscheid maken van welke eigenaar het geontsmette artikel was.

De verhuizer die wij spraken zeiden dat als we 15 m3 afnamen we ook echt maar 15 m3 afnamen, maar dan toch met een half-volle container naar Australie gaan. Je betaalt dus 15 m3 terwijl de andere 15 m3 leeg is....zij deden dus niet aan groupage.... en zo waren er meer van die weetjes....

[quote author=Maluka link=topic=832.msg10888#msg10888 date=1110577469]
De verhuizer die wij spraken zeiden dat als we 15 m3 afnamen we ook echt maar 15 m3 afnamen, maar dan toch met een half-volle container naar Australie gaan. Je betaalt dus 15 m3 terwijl de andere 15 m3 leeg is....zij deden dus niet aan groupage.... en zo waren er meer van die weetjes....
[/quote]

Hoi,

Dit kan voor ons wel interessant zijn, want onze spullen zouden met een groupagecontainer vervoerd gaan worden. Kan je een naam noemen?
Isis

Hoi,

Persoonlijk vonden mijn vriendin en ik de beurs ... waardeloos. Dit komt waarschijnlijk omdat we ons al een maandje of 4 hebben ingelezen, in de emigratieproblematiek... en dan blijft er op zo'n beurs, behaklve de verhuisbedrijven, weinig interessants over.

Nee, een echte tegenvaller.

Wwarschijnlijk voor mensen die er heel vaag aan denken bruikbaar, maar als je al met je aanvraag bezig ben, niet echt interessant.

Groeten sander

En ik moet het met Sander eens zijn.
Wij vonden het ook niet echt de moeite waard. Erg veel dingen waar je niets aan had.

Bacchus

Voor ons was er ook niet veel nieuws onder de zon, maar het was wel leuk om te constateren dat we al heel veel weten over het hele emigratie gebeuren. En we hebben Allan Collett de hand gedrukt! Een hoogtepunt, aangezien hij ons visum heeft geregeld.

Wij zijn niet meer gegaan omdat we het eigenlijk niet nodig meer vonden. En als ik dat zo hoor ben ik blij dat we dat besloten hadden. Wel jammer dat we mensen van het forum niet hebben kunnen ontmoeten, maar misschien moeten we kijken voor een ander soort meeting...

Grtz Tanne :freezing:

Op zich hebben we er ook niet veel informatie vandaan gehaald, maar het was wel leuk om te zien hoe enorm veel mensen daadwerkelijk de plannen hebben. We hebben wat vragen beantwoord gekregen van verhuisbedrijven en wat belastingvraagjes. Op zich kun je dat soort dingen ook wel via de telefon of het internet regelen, maar we vonden het wel leuk.

Voor ons was de beurs wel handig, wij kwamen er achter dat de lijst van de dierenarts om onze
honden mee te nemen niet het hele lijstje was.
Ook schijnen er geen of weinig Belgen te emigreren, waar zijn jullie?
En ook niet alle informatie van de emigratie bureaus blijken juist te zijn.
Wij zijn blij dat we geweest zijn, maar ja in Belgie vang je ook minder op
als in Nederland en ben ik blij met dit forum
Groetjes Sabine

Back