even een bakkie doen....

Manja

Member
laatst sprak ik een mevr. zij had ca. 4 jaar in australie gewoont,met heel veel plezier ,ze was erg vol van het land maar miste het gewoon even een bakje koffie bij een kennis of buurvrouwtje.Is het streek gebonden of is het echt zo dat men elkaar vriendelijk groet op straat maar dat daar de kous mee af is.Nooit eens gezellig een babbeltje over het een en ander,dus m.a.w. een sociaal bezoekje.

groetjes Manja :)
 
Moet eerlijk zeggen dat ik dat "even bakkie doen" hier ook niet ken. Ik woon sinds 1.5 jaar in Almelo en ken hier echt bijna niemand. Een paar vrienden van Mark en zijn familie. Van 1 vriend horen we niets meer sinds hij een vriendin heeft en bij de andere 2 moet het altijd van ons uit komen. Bij zijn ouders gaan we nog wel eens regelmatig langs  en bij zijn zus soms, maar verder niet. Al onze vrienden wonen verspreid door heel NL, dus sowieso is even een bakkie doen er niet bij. We zijn wel alvast aan het oefenen voor de lange afstanden in Oz, want als je eens bij iemand langs wil, moet je eerst ff een stukkie rijden ;)
 
Het is denk ik nogal buurt afhankelijk. Wat Nederland betreft.
Er zijn buurten waar mensen wonen die dat erg leuk vinden. Ik heb/had het zelf in Nuland en Heesch niet. In Den Haag matig en in Vlijmen tot irritants toe.

Je kon daar geen 5 minuten in de tuin zitten of er werd al gevraagt of je een biertje kwam doen.  Erg gezellig  :up: ....  de eerste weken dat je er woont :wall:... 

Of ze komen ineens het huis in wandelen (achter deur stond altijd open)  Op een gegeven moment was het dus echt rust= gordijnen dicht  + deuren op slot + stekker van de deur bel uit het net.... Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik heeeeeeeel erg op me zelf ben. Gelukkig ben ik getrouwd met 1 van de meest sociaalste mensen die er op deze aardbol rond loopt en dat compenseert elkaar weer een beetje. :-D :cheer: 
 
Soms zou ik best wat meer contact willen met buren hoor. We hebben een hele leuke buurvrouw die een heel gaaf zoontje heeft en naast haar woont ook een hele leuke vrouw waar we regelmatig contact mee hebben en schuin boven ons woont iemand waar we regelmatig contact mee hebben, maar het is zo vaak "Kom een keertje langs!" en dan gebeurt het nooit. Een tijdje terug hadden we afgesproken dat buurvrouw-van-2-huizen-verderop een briefje in de brievenbus zou gooien met data dat ze kon en dan zouden we afspreken om eens tapas te gaan maken samen met buurvrouw-van-schuin-boven... Was een paar maanden terug en ik moet het briefje nog steeds krijgen... Het komt er allemaal gewoon niet van en ik ga er echt niet achteraan lopen...

Moet wel zeggen dat ik mensen aantrek bij wie het contact altijd van mijn/onze kant moet komen.... das niet altijd handig...
 
Ik deed in Nederland ook niet echt vaak even een bakkie... Maar hier in Oz wordt ik regelmatig door de (Australische) buurvrouw uitgenodigd voor een bakkie! :)
 
leuke reacties, zelf ben ik niet iemand die iedere dag bakkies doet hoor maar zo af en toe eens  een spontaan gezelligheidje is wel welkom.Ik begrijp wel uit jullie reacties dat het daar precies hetzelfde is als hier ,het is maar net naast wie je woont en hoe je er zelf tegenover staat.

@Lin, wat leuk dat je zo'n gezellige buurvrouw hebt getroffen dat geeft vast een welkom gevoel.

groetje  manja  :)
 
Het "Bakkies" doen gaat meestal in combinatie met het ophalen van kids als ze ergens zijn wezen spelen na school. Er wordt hier trouwens wel met enige regelmaat aan "lunch" gedaan (morgen weer :up: :)).

Deed in Nederland niet echt aan Bakkies & lunches maar hier wel... :up:

Groetjes
Syl
 
Het is net zoals andere al gezegd hebben afhankelijk van waar je woont, het land maakt niet uit denk ik.

Ik heb 3 jaar in Rotterdam gewoond, nieuw in Nederland, geen vrienden/familie.  Af en toe nodigde ik iemand uit bij ons thuis, maar kreeg vaak het antwoord 'ja doen we een keer' maar er kwam niks van, dus ik herken heel goed wat Annemiek schrijft.

Ik woon nu 10 jaar in Friesland in een klein dorp en het is heel anders.  Bij mijn ouwe buren kon ik gewoon spontaan aan de deur kloppen, was altijd uitgenodigd om binnen te komen en kreeg zelfs altijd een glasje (of meer  :drink: ) wijn.  Bij andere buren altijd koffee.  Ik woon nu in een andere huis in het dorp en mijn ouwe buren komen nog steeds spontaan langs.

Ik ben een sociaal mens maar het duurt vaak lang om nieuwe contacten te maken.  Wel leuk om te lezen dat jullie die in Aus al wonen wel leuke contacten gemaakt hebben.  :)
 
[quote author=Syl link=topic=3822.msg46179#msg46179 date=1138879514]
Deed in Nederland niet echt aan Bakkies & lunches maar hier wel... :up:
[/quote]

:whistle:  TimTam..... :-D
 
Bij mij duurt het inderdaad ook vrij lang voordat ik nieuwe contacten maak. Ben, vooral in het begin, heel erg de kat uit de boom aan het kijken en vrij verlegen.

Ik ben juist bij het dierenasiel vrijwilligerswerk gaan doen en bij een popkoor gegaan om nieuwe mensen te leren kennen en ook om wat te doen te hebben buitenshuis, maar het gaat niet echt. Bij het asiel zijn het niet echt mensen met wie ik buiten het asiel om wat af zou spreken. Bij het koor heb ik dat wel, maar het lijkt wel alsof je er niet tussen komt. Allemaal aardige mensen hoor, maar ik zal er nooit echt bij horen... Ze komen ook bijna allemaal uit hetzelfde dorp en ik woon ergens anders.
 
Misschien is dat toch weer iets Nederlands.... Zoals jij de kat uit de boom kijkt, doen die anderen dat dus ook. ( Ik was/ben net zo hoor). Maar met de openheid van de Australiers weet ik nu inmiddels dat het echt wel anders kan....  :)
 
Ik kan rustig aankloppen bij de buurvrouw hoor, maar daar heb ik niet echt behoefte aan, plus we zijn allemaal druk.

Bij vriendinnen even aanwaaien voor een bakkie is hier net zo mogelijk, maar 't vraagt vaak nogal wat kilometers rijden!

Een ander ding is dat we hier allemaal vroeger naar bed gaan en vroeger opstaan. Dat wil niet persé zeggen dat ik m'n vriendinnen niet doordeweeks kan zien hoor - maar we worden allemaal ouwe mutsen (nee nee, niet jij Syl!), en 's avonds raakt de batterij errug leeg.

En daarom doen wij lunches ja!! Boel boel lunches. Bahhhhhhhhhh, afzien! Lunch aan het water, lunch op de berg, lunch bij de winery, lunch in de haven, bah bah bahhhhhh  :-D :-D :-D
 
Getver...lunchen met een zwikkie ouwe meiden bovenop een berg!

See you all at 10 o'clock

Syl
 
Ja Lin, ik snap het, het is niet leuk, al dat eten en wijn drinken, dat heeft tijd nodig. Zie daarom de lunch vandaag maar als een deel van het sociaal-cognitieve integratieproces...   :rotflmao:

@ Syl; en niet alleen bovenop een bèrg, maar ook nog 's IN een winery! Dubbelop!!! O, o, o, het blijft een uitdaging hè....  :-D :-D :-D
 
Als je overdag werkt, dan is zo'n lunch toch niet echt mogelijk? Ja misschien snel ff je boterhammen opeten, maar uitgebreid lunchen? Of gaat het toch echt allemaal anders wat dat betreft?
 
Jaaaaaa, maar wij timen het hè  :) Overigens is het wel zo dat m'n man gaat lunchen wanneer hij wilt, maar dat is omdat hij de baas is  :-D

En tja, ouwe mutsen hebben meer tijd....
 
Het leven van een huisvrouw.......

[size=7pt]zucht....[/size]

x1pnp_rgmi5o51mGZGTvFzDBsTc-Kj2KnOrhOiqwfdJh_lcFEst6NNRphQGvGZKAGfN2ZwE2WDCtttwfafQWU3WEqK460RHX79gOfap6a96G_YGsBBJ17Au-yXeuaf674nwlwg6RGInapo
 
AAAAAAAAHHHHHHHHHH wat zielig, ik heb medelijden met je.........................................................en jij vast ook wel met ons......................... :) :) :) :) :) :)

Doei Miran  :) (die wilde dat ze daar ook lekker aan tafel zat  :wink: )
 
Ik blijf het een vreemd fenomeen vinden. Het is tegenwoordig gewoon de normaalste zaak van de wereld om contact te hebben met Australie! Net of je naast elkaar zit. Fotootje hier, berichtje daar. Beetje msn-en of skypen en webcammen. Het is ook raar om te bedenken dat je nu gewoon al weer een paar maanden aan de andere kant van de wereld woont Lin ;)

Verder is het een leuke foto :) Ziet er ook wel lekker uit wat jullie daar op je bord hadden liggen. Zo te zien iets met sla :)

Dus dat is nou zo'n luns he ;)
 
Back
Top