Even een koekje bij de koffie

Blaveloper

New Member
Maar omdat ik geen koekjes meer kon vinden, ben ik hier maar gekomen.

Nu ik hier toch ben, stel ik mezelf maar eerst voor.
Ik woon op dit moment in het gezellige Brabant, nabij Breda.
Voor actuele informatie over mijn leeftijd, kun je een bezoekje brengen aan mijn profiel.
Ik heb een Pools achtergrond vanwege mijn beide ouders, maar ik ben wel gewoon in Nederland geboren en opgegroeid.
Voorlopig houd ik mijn naam privé, noem mij maar "D.".

Gezellig of niet, toch wil ik naar Ausland verhuizen wanneer ik uit huis ben, met voorkeur op Melbourne.
De redenen voor de verhuizing zijn de hoge levenskosten in NL, onbetaalbare woningen in NL, de NLse premier die alles verergert, prachtige omgevingen in AU, de ruimte die AU te bieden heeft, de werkgelegenheid die AU wel te bieden heeft, om maar een paar te noemen.

Ik heb Rob van M2A inmiddels gevonden en de vragenlijst direct ingevuld toen ik die kreeg.
Aangezien het weekend is weet ik dat ik nog even geduld moet hebben.
Ik heb Rob nooit direct kunnen spreken (Marijke antwoordt alle emails die ik naar hem stuur), maar aan zijn brief te zien is hij heel aardig en duidelijk.

Ik was systeem beheerder in 2010-2012, momenteel ben ik programmeur in de games industrie, waardoor ik 9 van de 10 keer al mijn zaken in het engels moet regelen.
Ook in de ICT ben ik prima inzetbaar als beheerder en programmeur, ik houd beide vaardigheden dagelijks vers.

Hopelijk biedt dit forum alles wat ik moet weten.

Hoi D! Welkom op het forum.

De redenen voor de verhuizing zijn de hoge levenskosten in NL, onbetaalbare woningen in NL, de NLse premier die alles verergert

Ik denk dat dit beeld in Australie danwel hetzelfde, danwel groter zal zijn. Salarissen liggen hoger, maar de levenskosten ook vele malen, hierover zijn veel draadjes te vinden op dit forum. En de onlangs gekozen premier daar heeft volgens mij ook andere ideeën voor het land...

prachtige omgevingen in AU, de ruimte die AU te bieden heeft, de werkgelegenheid die AU wel te bieden heeft

Daar heb je dan wel weer een goed punt! ;)

Welkom en succes! Ik heb zo'n 9 jaar geleden bij een games bedrijf in Melbourne gewerkt :)

Welkom en succes Blaveloper! Ik ben nu wel benieuwd naar hóe nabij 'nabij Breda' is, ik kom er ook uit de buurt. Wie weet kennen we elkaar - al ben je wel wat jaartjes jonger dan ik ;-)

6 KM van Breda vandaan, maar ik woon er nog maar een jaar hier.
Voorheen woonde ik nog in een ontwikkelingsprovincie genaamd Zeeland.

Welkom!

Alles waarvoor jij Nederland wilt verlaten is hier erger.

Welligt kun je in de usa of china goedkoper wonen en beter vooruit met je game carriere....

Altijd een gezellige vent die Wimmel ;) Stuurt je zomaar het bos de USA in.

Maar er zit wel een kern van waarheid in. Voor die zaken hoef je niet uit NL weg. Maar voor de ruimte en dergelijke zit je daar zeker goed. Doe goed je huiswerk en ga ervoor zou ik zeggen!

Ik had al wat huiswerk gedaan met/bij o.a. StreetView, Discovery World, vrienden in Aussie, de buren (hebben in AU gewoond) en het weer daar.
Vandaar dat mijn keuze op Melbourne is gevallen.

Rob gesproken gisteren.
Melbourne valt af, aangezien ik niet voor de GSM visum in aanmerking kan komen.
Wel kan ik nog voor de RSMS visum gaan, dus dat wordt dan Perth.
Perth is ook mooi zo ver ik dat kan zien, wel zit je 9 van de 10 keer in het vliegtuig als je naar een andere grote stad moet/wilt.

Ja, perth is afgelegen, maar zeker een mooie stad en heel veel mensen op dit forum zitten hier en kunnen je op weg helpen in deze stad.

Wat is precies een RSMS visum? Wat moet je daarvoor doen?

RSMS visum staat voor Regional Sponsored Migration Scheme.
Hiervoor moet je jonger zijn dan 50 (nu ik 21 ben is dit wel makkelijk te halen, toch? :p), je IELTS toets moet minimaal een 6 gemiddeld zijn en je mag je niet vestigen in Melbourne metropolian area, Sydney, Newcastle, Wollongong, greater Brisbane area en Gold Coast.
Daarnaast moet je op de volgende postcodes werken en wonen: http://www.immi.gov.au/employers/rsms_postcodes.htm
Zoals je ziet hebben alleen de eastern states (behalve Tasmania) bepaalde voorwaarden.
Ook moet je werkgever dan een contact van minimaal 2 jaar aanbieden.

Succes met het maken van je keuze en de aanvraag van je visum.
Ik heb nooit in Perth gewoond, maar ben er wel twee keer geweest. Ik vind het een erg mooie omgeving. Ik vond het niet zo opvallen dat het zo afgelegen lag, behalve als je naar een andere stad wil. Perth heeft mij echter wel overtuigd...

RSMS is the way to go mate. Ga je eerst nog op vakantie naar Perth, nu dit volgens jou de beste keuze is?Heel veel succes om een RSMS te scoren, mij is het ook gelukt via een WHV....

Ik heb eerlijk gezegd nog niet over vakantie gedacht, aangezien ik voorlopig nog even zoet ben met deadlines hier.

Back