Even een "omgekeerde" vraag

sunnydutch

Member
Hi allemaal,

Even een vraag over het "gaan naar nederland" in stead of "gaan naar Down Under"

Yep, heb me trip naar nederland geboekt.

Heb een vraag wat ik het beste kan doen met mijn mobile phone.

Heb een Iphone 4 (dus met zo'n stom klein simkaartje, die in geen enkele andere telefoon past)

Ken ik ergens een simkaartje kopen met beltegoed en data? En welke provider is dan het beste?

Alvast bedankt voor de moeite om te antwoorden.
 
Je kunt bij de Aldi, Hema, Albert Heijn (enz) pre-paid kaartjes kopen, meestal krijg je een deel van het aanschafbedrag terug in de vorm van beltegoed. Allemaal hebben goed bereik in Nederland, vaak is een sms-bundel met internationaal sms-en mogelijk. Bellen naar het buitenland weet ik niet. Was een jaar geleden nog prima te betalen (denk aan 10-20 euro), ik weet niet hoe het nu is...
 
En die kleine simkaartjes zitten sowieso in de Nokia telefoons en je kan een simmetje zelf op maat knippen.
 
Check ook Simyo even. Ik heb daar n abo, mega veel minuten voor nop, heb ook iPhone gewoon sim bijknippen. Ze hebben ook prepaid maar ken de tarieven niet.
http://www.simyo.nl/
Is v KPN dus goed bereik
 
Ik heb toen wij vorig jaar in NL waren een prepaid sim kaartje met $15 euro erop van (ik dacht) Hi gekocht, dat was prima te doen. In de winkel deden ze 'm in een knipapparaat voor de goede iPhone maat. Eitje!

Ik heb er overigens niet mee naar het buitenland gebeld, we belden de schoonfamilie in Australië altijd via Skype bij mijn ouders thuis.
 
Check wel even of je telefoon simlock vrij is. Mij werd verteld door Virgin dat als je een abonnement hebt dat de telefoons standaard simlock vrij zijn. Eenmaal in NL bleek dat niet zo te zijn, en Apple NL kan geen Apple Oz phones simlock vrij maken.
 
Ok, thanks guys...alweer wat wijzer. In ieder geval even bij Telstra langs gaan om te vragen of dat ding Sim lock vrij is....daarna dus gewoon ergens een phonewinkel binnen lopen voor een simmetje.....cool, denk dat er nu dus al wel simmetjes te verkrijgen zijn voor de Iphone4 en anders kunnen ze hem "verknippen".

Nogmaals bedankt. Bel niet met Australia(vanuit Ned)....ze kunnen mij bellen als ze willen LOL
 
Ok, thanks guys...alweer wat wijzer. In ieder geval even bij Telstra langs gaan om te vragen of dat ding Sim lock vrij is....daarna dus gewoon ergens een phonewinkel binnen lopen voor een simmetje.....cool, denk dat er nu dus al wel simmetjes te verkrijgen zijn voor de Iphone4 en anders kunnen ze hem "verknippen".

Nogmaals bedankt. Bel niet met Australia(vanuit Ned)....ze kunnen mij bellen als ze willen LOL
Meestal is een telefoon simlock als je hem met abbo van bepaalde provider koopt. Maar na een jaar is hij gratis simlock vrij te maken. Dat is iig zo in Nederland, geen idee hoe het down under zit.
 
Meestal is een telefoon simlock als je hem met abbo van bepaalde provider koopt. Maar na een jaar is hij gratis simlock vrij te maken. Dat is iig zo in Nederland, geen idee hoe het down under zit.

Ik heb een pre-paid van Vodafone. Straks 4 jaar oud. Als ik die simlock vrij wil maken, moet ik $25 betalen....

Kan zijn dat dat bij andere providers anders is.
 
Ik heb een pre-paid van Vodafone. Straks 4 jaar oud. Als ik die simlock vrij wil maken, moet ik $25 betalen....

Kan zijn dat dat bij andere providers anders is.
Hebben ze daar toevallig geen turken zitten die het voor weinig geld doen? Hier zijn veel van die GSM shopjes.. En ook op de zwarte markt in Beverwijk vind je wel 200 van die standjes.
 
Gwen! Hahahahaha, dat kan je toch niet zo zeggen man!
Is niet racistisch bedoeld!! Die mensen heten toch gewoon Turken? Of had ik beter kunnen zeggen, mensen van Turkse afkomst? :p Nee serieus, niet racistisch, hier in NL zijn het toch de mensen van Turkse afkomst die die winkeltjes hebben? Zelfde als wanneer je zegt dat je kebab gaat halen bij de Turk..
 
Hahaha Gwen, hier heb je die winkeltjes ook alleen zijn het dan mensen van Aziatische afkomst!
 
Hahaha! Heerlijk die vrolijke noot zo 's ochtends :)
Mijn eerste reactie was eigenlijk: wonen er hier wel Turken in Whyalla? :)
Voor dat soort winkeltjes zal ik vermoedelijk naar Adelaide moeten, maar een van m'n vrienden hier is ook best handig, dus wie weet... En hij is gewoon Aussie :)
Hahaha! Maar wel een goede tip, Gwen! Ta!
 
Back
Top