even m'n verhaal kwijt...

Sarelle

New Member
Hoi allemaal,
Jeetje, ons leventje staat even helemaal op z'n kop. Wij zijn al best een hele tijd bezig met het uitzoeken van de voor ons juiste manier om Oz binnen te komen. Helaas komt het er op neer dat we een bedrijf moeten vinden die 1 van ons een baan wil aanbieden of 1 van ons moet gaan studeren.De tweede optie viel al snel af omdat het allemaal veel te duur zou gaan worden (zeker met 2 schoolgaande kinderen). Optie 1 hebben we een jaar lang heeeel erg ons best voor gedaan.. Uiteindelijk hebben we een aantal weken terug besloten het hele Australieplan even in de ijskast te zetten en verder te gaan met 'leven'. Niet in Nederland, maar in Ierland. (Mijn man is een Ier) Ondertussen is alles geregeld. Huis verkocht, hond bloedtest laten doen, familie verteld dat het niet Australie maar in eerste instantie Ierland zal gaan worden. Zelfs de overtocht met de boot is geboekt voor juli! Een beetje met 'second best' gevoel waren we toch wel aan het idee van Ireland gewend.
Worden we 4 dagen geleden gebeld door een bedrijf in Sydney; of we nog steeds naar Oz willen verhuizen!!!  :-o Help!!! Ja eigenlijk wel, is al jaren onze droom. Maar..., zullen we hier nu wel in duiken???
Anyway, morgen rijden we naar Parijs voor een interview!!!! We lopen allebei supernerveus door het huis. Het is goed dat de kindertjes vakantie hebben; beetje afleiding. Niks is natuurlijk nog zeker, maar stel dat dit is waar we al die tijd op hebben gehoopt. Stel dat we echt naar Australie kunnen gaan!
Moeilijk hoor om nu juiste beslissingen te nemen. Hoe vertel ik m'n ouders dat ik de kleinkinderen toch maar niet mee neem naar Ierland, maar naar Oz??
Pfoe, lucht wel even op om het van me 'af te ticken'
Ik ga mijn tas pakken voor 2 dagen Parijs. (als het niks wordt hebben we in ieder geval de kinderen de eifeltoren laten zien)
Groetjes,
Brenda

:hi: op het forum!

Wat een verhaal zeg! Als het even meezit wordt het dus toch Australie!
En anders is Ierland een goede tweede keus (behalve qua weer natuurlijk...)

groetjes, Hillegien

Wow, zo snel kan "het weer" dus omslaan :wink:. Heel veel succes bij het interview en fijne dagen in Parijs!

Geweldig verhaal joh.

Mijn advies?
Doeeeeeeeeeeeeeeeeen. (Oz bedoel ik dan  :))

Ik ben zelf een zieltje die gelooft in het lot en als een dergelijke kans zich voordoet op een tijdstip die niemand van tevoren kan verzinnen, dan moet je daar op ingaan, vind ik.

Wil ik nog wel even weten om wat voor een bedrijf en baan het gaat.
En hoe hebben jullie het zoeken naar een sponsor aangepakt?

Heb net m'n ouders gebeld en echt blij zijn ze (natuurlijk) niet. Eerst maar afwachten, misschien wordt het helemaal niks en gaan we in juli 'vrolijk ' naar Ierland. Wel fijn om positieve reacties te lezen; we zijn niet helemaal gek aan het worden... Wij hebben, een beetje zoals jij schreef Arjan, het gevoel dat dit een kans is die we niet zomaar voorbij moeten laten gaan!
Om even te reageren op je vraagjes Arjan;
Het bedrijf dat nu eventueel met Colm in zee wil gaan zit in Sydney en houdt zich bezig met BI (Business  Intelligence) Colm is een business object consultant/expert.  Vraag me niet wat het helemaal precies inhoud hoor; heeft met data en computers te maken.
Het laatste half jaar heeft hij echt op alles gesolliciteerd dat in zijn lijn lag; elke keer opnieuw je cv mailen! Natuurlijk via monsterbord, maar ook via andere 'sites'. Verder regelmatig bellen. Maar om heel eerlijk te zijn; 't is gewoon supermoeilijk en heel frusterend. Beetje lot uit de loterij..?! Ook al is er nu toch echt een interview uit voortgekomen; ik vind het nog moeilijk te geloven hoor!!
Groetjes!

Heel veel succes gewenst, jeetje wat een stroomversnelling waar in jullie terecht zijn gekomen. Wat vinden de kids er eigenlijk van? Het is nogal een verschil Ireland of Australië...

Veel geluk en heel veel sterkte in ieder geval.

Groetjes
Syl

Even een update... Vorige week hebben we in Parijs de technisch directeur van het bedrijf dat Colm eventueel zou willen sponseren ontmoet. We hadden de hele dag door de stad gelopen en rond 18:00 afgesproken op een klein terrasje midden in het centrum en we waren best nerveus.(Ze hebben toch 'een beetje' onze toekomst in handen! ) Hij bleek een superaardige man en ook z'n vrouw was hartstikke vriendelijk. 'T was eigenlijk een heel ontspannen gesprek en het komt er op neer hij heel geinteresseerd is, maar dat hij na zijn vakantie in Europa nog moet overleggen met de 2 mede-eigenaren..Vrijdag kwamen we helemaal hyper terug. Zaterdag vertrokken we naar Ierland voor een week (deze vakantie stond al gepland, ook om alvast wat spullen 'over te verhuizen'. ) Heeeel raar om de dag na het parijsavontuur aan het strand in Ierland te lopen. Wel even heel goed kunnen nadenken over alles en we hebben het nu in ieder geval voor onszelf helemaal helder. Als we de kans krijgen naar Oz te gaan dan laten we die niet voorbij gaan!!!! Ierland is echt 'second best' voor ons hebben we de afgelopen dagen gemerkt. Bij alles wat we deden werd het gevoel duidelijker. We zijn net terug; net onze hond Paddy weer uit het assiel opgehaald...En nu maar weer afwachten. Het wordt wel snel tijd voor duidelijkheid.....;this is driving us mad!!
Tot slot nog even een vraagje; weet iemand of ik zou mogen werken in Oz als we er heengaan met een sponsored visa van Colm?
Groetjes,
Brenda

ziet er echt goed uit voor jullie :up:
Volgens mij kan iedereen die ''meelift' op een visum van een ander, in dit geval dat van Colm aanspraak maken op alle rechten die een austalier ook heeft, dus je mag gewoon legaal werken!!

Hi Brenda

Inderdaad, dat mag. Mijn wederhelft kwam destijds ook via een sponsorship binnen en ik kon ook aan de slag.

Spannend allemaal zeg, heel veel sterkte ermee!

Groetjes
Syl

JIPPIE :cheer: :cheer: :cheer:, we gaan naar Sydney. Colm heeft de baan!!!!! Onvoorstelbaar; in augustus zijn we in OZ.. AAAHHHH, wat moeten we nog veel regelen! Natuurlijk hebben we de afgelopen weken al wel bekeken hoe het bijvoorbeeld met de hond zou moeten, maar echt dingen vast zetten kon gewoon nog niet. En nu  kunnen we dus echt aan de slag. Super spannend allemaal. Ik zit de hele middag al achter de computer en aan de telefoon m'n verhaal te doen.
We gaan  in Juli volgens het oude plan naar Ierland, alleen is het nu dus voor een vakantie. De eerste week van augustus vliegen we waarschijnlijk door naar Sydney.
Groetjes,
Brenda

Proficiat!   :up:

:happysun:
:sunny:
:wow3:
:dancing:
:cake2:
:applaus:
:dance:
:congrats:

Wauw, wat een verhaal prachtig  :up: :up: :up:
Veel succes en plezier toegewenst :)
groeten Barry

Heel veel geluk met jullie nieuwe leven in Australia.....maar eerst een hele fijne vakantie in Ireland!

Well done :)

Syl

Back