even netjes voorstellen

rosalierose

New Member
Hoi allemaal,

ik ben Rosalie, 30 jaar, getrouwd en moeder van 2 kindjes.
Op dit moment zijn wij aan het overwegen om met ons gezin voor een aantal jaar naar Australië te gaan.
Mijn man heeft een baan aangeboden gekregen in Townsville.
Ik hoop op dit forum een beter beeld te krijgen van het leven in Australië en dan voornamelijk Townsville, zodat we onze beslissing kunnen maken.
Maar dat zal hier vast wel lukken.

Ik vind het super spannend allemaal!

Groetjes,
Rosalie

Wat willen jullie weten over Townsville? Ik heb er een aantal jaar geleden (10 jaar geleden alweer..) een jaar gewoond als uitwisselingsstudent.. en ben er vorig jaar een weekje terug geweest.

Hoi Rosalie,
welkom op het forum!
Emigreren naar een ander land (ook alleen voor een paar jaartjes) is een heel avontuur! Zeker met twee kinderen zal de beslissing wat moeilijker liggen.
Mag ik vragen hoe oud je kinderen zijn?
Misschien is het een idee om een keer een boek over Australië te lezen, voor een indruk. Bijv down under, van Bill Brighton (weet niet zeker of ik het goed schrijf)
Groetjes

Thnx allebei!

Ja, ik ga zeker het één en ander lezen, maar merk dat ik meer behoefte heb aan persoonlijke verhalen. Iedereen zal het uiteraard anders beleven, maar misschien komt er wel een aantal dingen overeen.

M'n kinderen zijn 6 jaar (jongen) en 9 maanden (meisje). En ik wil alles van je weten :wink:. Ik maak wel even een nieuw topic aan over Townsville.
Vast bedankt!

Groetjes

Hoi Rosalie,

Welkom op het forum!

Ik kan je niet helpen met info over Townsville, maar heb wel inmiddels wat ervaring met emigreren met kleine kinderen. Wij zitten nu net 3 weken in Perth met 2 meiden van 2 en 5. Lees anders eerst maar eens rustig op onze site rond (www.landdownunder.nl) en vuur gerust al je vragen op mij af. Zal proberen ze zo goed mogelijk te beantwoorden.

Succes,

Sacha

Hoi Rosalie,
6 jaar en 9 maanden zijn nog wel leeftijden waarmee je makkelijk op en neer kunt verhuizen. Zeker je zoontje van 6 jaar zal het wel moeilijk hebben met het verlaten van zijn vriendjes, maar op die leeftijd maak je ook wel weer makkelijker vriendjes, waar je ook gaat wonen.
Ga je je zoontje ook nog extra engelse les geven ofzo voordat je gaat? (als je uberhaupt gaat natuurlijk)

[quote author=rosalierose link=topic=10152.msg141305#msg141305 date=1245846627]
En ik wil alles van je weten :wink:.
[/quote]
Zelf ga ik komende februari voor 6 maanden naar Adelaide voor stage. Ik weet niets af van townsville, dus daar kan ik je niet mee helpen.. Maar weet al wel veel over emigreren door dit forum. Wil later ook gaan emigreren. Vandaar dat ik eerst mijn stage in the land down under ga doen  :wink:

Welkom Rosalie,

Jaren geleden ben ik in Townsville geweest voor een aantal dagen.
Ik vond het een mooie stad op de wel bekende kruising.
Met in de buurt rainforest, great barrier reef en mooie national parks.
Voor tijdelijk onderkomen is het Big4 Townsville Woodlands Caravan Park aan te raden.

groetjes Jenny

Welkom op het forum, Rosalie!
Ik ken Townsville niet, ben er nog niet geweest, maar heb er alleen nog maar positieve dingen van vernomen.
De meeste zeggen mij dat het wel de moeite waard is.
Weet je al wanneer je ongeveer wilt vertrekken?

Back