Even opnieuw voorstellen

Mark en Miranda

New Member
Hallo allemaal,

Na ruim vier jaar leuke dingen en goede adviezen lezen, wordt het tijd om iets terug te geven!

Wij, Mark en Miranda (hehe), wonen inmiddels al weer anderhalf jaar in Brisbane en zijn niet van plan ooit ergens anders te wonen dan in Australie. Wat ons betreft hadden we geen betere gok kunnen wagen (onze eerste stap ooit op Australische bodem was in augustus 2007). Buiten het heerlijke klimaat, de geweldige omgeving en de relaxte lifestyle, hebben wij hier een stuk betere uitzichten voor de toekomst dan in Nederland. Mark is electricien van beroep, in Nederland ondergewaardeerd, hier overgewaardeerd (? niet erg, haha!). Ik heb na de HAVO geen enkele opleiding afgemaakt, wat het voor mij in Nederland een stuk moeilijker maakte een fatsoenlijke baan te krijgen (nu had ik die wel voordat ik weg ging, mis 'm nog steeds soms). Hier kijken ze gelukkig niet zo naar papiertjes en aangezien ik inmiddels toch al aardig wat ervaring heb opgebouwd, hoef ik me niet druk te maken over het vinden van leuke banen.

We staan nu op het punt ons eerste huis te gaan kopen (natuurlijk even snel voor eind juni, hihi, blijven toch Nederlanders ;)), iets wat in Nederland, zelfs als twee-verdieners, een stuk lastiger was geweest. Bovendien wordt het nu een droomhuis in plaats van een flat of rijtjeshuis!

We zijn jaren terug op Xpdite beland, toen we net hadden besloten te emigreren en wanhopig op zoek waren naar informatie die ons op weg kon helpen. Waar anders kun je terecht komen dan hier? We hebben hier altijd veel nuttige informatie kunnen vinden (al moet ik eerlijk toegeven dat het me op sommige punten af en toe meer verwarde dan wijzer maakte, maar dat heeft me wel altijd met beide benen op de grond gehouden) en het is altijd leuk ervaringen van mensen in hetzelfde schuitje te lezen. Daarom vind ik het nu tijd ons steentje bij te dragen en hopelijk anderen te kunnen helpen met (goede) raad.

Groetjes en vast tot snel,

Miranda

Nu vergeet ik meteen te typen wat ik eigenlijk wilde:

Als er electriciens (of mechanische mensen (??? ben even het woord kwijt...)) zijn die graag hulp willen bij het schrijven van spullen voor de TRA of met het verkrijgen van een QLD Electrical Licence (als je het geld en de tijd hebt: doe het in een andere staat (Victoria of South Australia is het makkelijkst, even vergeten waar precies, hehe)), stuur even een PM!

Miranda

Leuk dat het allemaal zo goed gaat!
Succes met het vinden van dat droomhuis, en vergeet niet even wat foto's te plaatsen om ons jaloers te maken he  :grin:

Hoi,

Kijk, dit soort berichten, daar worden we blij van!
Zo houden we de moed erin, succes jullie met het uitzoeken van een droomhuis!

Groetjes Dennes en Lianne

Hallo Mark & Miranda,

Welkom  :hi: 'terug' hier!  Mooi om te lezen dat het zo goed daar in Brisbanem, veel succes met een huis kopen, heel spannend! 

Wij komen aan 9 juni in Brisbane, dus wie weet misschien tot ziens een keer in Brisbane.

Groetjes,
Susan, Mees, Shea (bijna 4) en Kian (2,5)

Hoi,

Welkom terug op het forum. Succes met het vinden van een woning, Laat even weten als je een huis gekocht hebt :up:.
Gr. Ingrid

Huizen kopen, he, is maar vervelend! Werk zoeken, visa uitpluizen, zelfs verzekeringen en dat soort dingen: prima, maar huizen kopen: ik vind er niks aan, hahaha. Hypotheek is in principe geregeld (lekker makkelijk bij de Commonwealth, wel duur, maar ook daar geen zin om me in anderen te verdiepen (en ik wil zekerheid, dus maar een grote, duuuure bank, haha)).

Maar dan: huizen zoeken, bah! We zijn nog nergens wezen kijken en er wordt van alle kanten aangeraden minimaal bij 10 huizen die het net niet zijn te gaan kijken, voordat je uberhaupt aan je droomhuis gaat denken. Kijk, ik slaap in het weekend liever uit, ga naar een feestje en wil vooral niet m'n bed uit hoeven om naar vervelende verkooppraatjes van dodgy makelaars te luisteren, hahaha.

En dan het eeuwige gezoek op internet, waarbij je je realiseert dat je eigenlijk net een halve of hele ton meer uit moet geven om precies te krijgen wat je wilt, zonder dat het huis binnen een jaar van ellende instort. Kan wel, maar heb toch echt geen zin droog brood te moeten eten, omdat we zo perse een te gek huis willen.

Ik ben niet zo van geluk hebben met dingen die aan komen waaien, maar in dit geval ga ik daar maar eens heel hard voor duimen, hehehe.
Gelukkig ben ik wel van: alles komt goed, hihi.

Sjongejonge, blijkt wel weer dat ie die heerlijke Hollandse zeikmentaliteit absoluut nog niet kwijt ben na anderhalf jaar, hahahaha, heerlijk!  :evil:

Maar goed: moet maar even onze te gekke house warming voor ogen houden en voor de rest: SUCK IT UP! (Erg inspirerend, the Biggest Loser, ghehe.)

@ Scutch: leuk! Zijn jullie hier al eens geweest? En heb je al enig idee waar je ergens wilt gaan wonen? Wij gaan voor de bayside (zuid-oost), ergens tussen Manly (maar NIET Wynnum) / Tingalpa en Victoria Point. Zal wel Alexandra Hills worden, aangezien dat nog enigszins te betalen is, haha.

Hoi M&M

Heerlijk je verhaal te lezen!Van mij mag je vaker je avonturen delen op het forum. Ergens zie ik mezelf terug als ik je zo hoor  :smile:  Maar op huizenjacht, dat lijkt me dan wel leuk! Ik zit nu al vaak op realestate.com.au te kijken/ kwijlen
Wij zijn nog in het stadium aanvraag visa.Wel al de TRA goedkeuring gekregen, maar verder nog even afwachten.Wij hopen eind vlg jaar ook richting Brissie te komen.

Veel succes met huizenjacht!  :up:

Groetjes Ingrid

p.s is het de laatste tijd zo slecht weer bij jullie of lijkt dat maar op internet? Het is toch nog steeds de sunshine state neem ik aan?

Hallo M&M

Leuk te lezen dat het jullie allemaal goed gaat. Hopelijk zitten wij (marijn en ik) er over een jaartje ook zo bij als jullie. Lekker in de zon, beetje genieten van alles en iedereen en lekker aan het werk bij deze of gene.

Wij hebben ons vizier ook op Brisbane staan. Hopelijk kunnen we tzt werk voor een mechanical engineer vinden en dan ons daar lekker settelen.

Misschien tot ziens.....

Groetjes

Stefan

Hallo Mark,

Heb ook genoten van jullie verhaal over het huizenjacht  :smile:  We zullen het ook in de toekomst meemaken, dus leuk dat we via het forum mensen kunnen ontmoeten die het al meegemaakt hebben.

Ik ben 3 keer in Australie geweest maar nog niet in Brisbane, we zijn niet aan toe gekomen om Brisbane te bezoeken, maar gaan naar Brisbane omdat mijn man heeft waarschijnlijk daar de meeste kans om verder te gaan als schipstimmerman.  We weten dus nog niet waar we in Brisbane gaan wonen, hangt er vanaf waar we werk enz vinden.

In ieder geval, veel succes nog met zoeken, inderdaad alles komt goed  :up:

Groetjes,
Susan

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :flowers: :flowers: :flowers: :flowers: :flowers: :flowers: :flowers: :flowers: :flowers: :flowers: :flowers:

[size=10pt]BEDANKT VOOR JULLIE HULP!!!!! :up:

groetjes
Monja & Arno[/size][/size]

Hi en veel succes me het vinden van een huis.
Maar om eerst 10 huizen te gaan bekijken vind dat nogal wat wij hebben er 3 bekeken. Misschien is het handig om van te voren te bedenken wat je wilt voor een huis, welke locatie en afmeting scheelt weer een hoop bezichtingen en dus tijd  :lol:.
Groetjes,
Moon

Back