Even voorstellen aan een ieder

Toon

New Member
Dag alle Australië fans ! Vanaf heden ook lid van het forum met als doel zo veel mogelijk (praktische) informatie te vergaren voor een mogelijke emigratie naar Down Under. Mijn naam is Toon 50 jaar oud en werkzaam als touringcar chauffeur. Getrouwd met Marion, 41 die in de thuiszorg werkt. Het liefst hadden we gisteren al in Australië gewoond maar weten dat het een lange (onmogelijke ?)weg wordt. We zijn oktober/november 2012 in Australie op vakantie geweest en verliefd geworden op dit prachtige land met vriendelijke mensen. Daar een hoop mensen ontmoet uit alle windstreken van de wereld die ook naar Australie waren geemigreerd. Toen kwam de gedachte als het hun gelukt is waarom wij niet ? We staan nog aan het begin van een lange administratieve weg. Ik zou daar willen gaan werken in het vervoer, buschauffeur-touringcar chauffeur- koerier- vrachtwagenchauffeur. Ik weet nog niet of mijn leeftijd in mijn nadeel werkt en hoe het is met de vervoers-vacatures daar. We willen in zee gaan met move2australia en hebben inmiddels het eerste contact gelegd. We horen graag van een ieder ! ,wordt vervolgd

Welkom op het forum!!
M2A zal jullie goed inzicht kunnen geven in de visum mogelijkheden voor jullie. Ben benieuwd wat daar uit komt. Houdt ons op de hoogte :)

Hai Toon,

Welkom op het forum.
M2A zal jullie een goed inzicht kunnen geven over jullie kansen.

Succes & keep us posted.

Misschien is er een mogelijkheid om als vrachtwagen chauffeur in de mijnen te werken in bijvoorbeeld WA. Misschien wat saai om hele dag op en neer te rijden, maar verdient goed en is misschien een goede mogelijkheid om binnen te komen. Succes.

Hoi Toon, leeftijd heeft in het OZ visum proces zeker invloed. Maar M2A kan je daar echt wel het juiste inzicht in geven. Succes!

Welkom Toon,

En laat leeftijd je droom niet in de weg staan. Ik en mijn partner hebben ongeveer dezelfde leeftijd als jij en jouw vrouw en wij gaan het ook gewoon doen! Niets erger dan later denken; had ik maar....
Veel succes met het vinden van de juiste route om binnen te komen! Volgens mij zul je een sponsored visum moeten hebben of een van jullie twee een Australisch paspoort, anders wordt het misschien toch lastig.

Welkom Toon,

Fantastisch dat jullie het gaan proberen om naar dit prachtige land te komen! Na je 45e wordt leeftijd een probleem om hier te komen dus waarschijnlijk zal het Marion zijn die de beste kansen heeft om op een visum binnen te komen (en jij dan natuurlijk mee als echtgenoot). Dus zo snel mogelijk aan de slag! Heel veel succes en hou ons op de hoogte!

Welkom Toon - Laat inderdaad je leeftijd niet in de weg staan, al is dit wel het grootste struikel blok. Inderdaad advies van M2A zou niet verkeerd zijn, maar ik zou persoonlijk een werkgever proberen te vinden wanneer je op vakantie bent in Australië.
Het bedrijf hier in Australië zal dan alles regelen en betalen, zodat je je zelf geen zorgen hoeft te maken.
Succes!

Back