Even voorstellen: An, Steve en Tomas

AnSteveTomas

XPdite Sponsor
Hallo iedereen,

wij zijn een Vlaams (An) - Welsh (Steve) koppel met een zoontje van 4 (Tomas).
6 jaar geleden hebben we elkaar leren kennen in...3x raden, juist Australië. Ik was er 3 maanden als backpacker  en Steve 9.We ontwikkelden niet alleen een liefde voor elkaar maar ook voor Australië. Eenmaal terug in Europa is Steve al snel in België komen wonen, een paar maanden later waren we zwanger, Tomas werd geboren en een jaar later zijn we getrouwd.
Van bij het begin van onze relatie waren we het erover eens dat we niet in Europa zouden blijven.
We zitten ondertussen halverwege de visumaanvraag, ttz, we hebben een half jaar geleden het Migration Bureau onder de arm genomen(duur maar wel een grote hulp), het State Sponsorship van Victoria aangevraagd en gekregen (Steve is chemicus, een job in demand in Victoria), IELTS test succesvol afgerond (8/9) , en deze week gaat de echte aanvraag naar Dimia weg. We wachten nu nog even op het fiat van het Migration Bureau die checken of alles naar behoren is ingevuld. Spannend!
Voilà, onze historie in een notedop.

Ik heb ondertussen al wat gegrasduind op deze site en de informatie die je hierop vindt is echt enorm. Ik wil hier zeker mijn steentje toe bijdragen!

groetjes,
An, Steve en Tomas

PS: voor degenen met een affiliatie voor Groot Brittanië, er bestaat ook een gelijkaardige site voor de Britten in Victoria: http://s7.invisionfree.com/BritVics

Hallo An, Steve en Thomas,

Alvast veel succes toegewenst met de aanvraag!
Wij (mijn man, twee dochtertje van 3 en 9 maanden en ik) werken ook samen met het Migration Bureau en hebben onze aanvraag ingediend in september. Nu is het afwachten...
Mijn man is Nederlands en ik heb hem ook in het buitenland leren kennen tijdens een lange reis in Zuid-Amerika.We hebben dus allebei een vakantielief :eek:)
We hebben ook samen voor een jaartje in Australië gewoond op een working holiday visa en wonen nu alweer zes jaar in België.
Maar nu is het tijd voor verandering!
In ieder geval, als je vragen hebt over het Migration Bureau ofzo...want tot nu toe ben ik nog niemand tegengekomen die met hen samenwerkt....

groetjes
ines, bram, ella en helena

[quote author=Ines link=topic=6400.msg79502#msg79502 date=1169419127]
Hallo An, Steve en Thomas,

Alvast veel succes toegewenst met de aanvraag!
Wij (mijn man, twee dochtertje van 3 en 9 maanden en ik) werken ook samen met het Migration Bureau en hebben onze aanvraag ingediend in september. Nu is het afwachten...
Mijn man is Nederlands en ik heb hem ook in het buitenland leren kennen tijdens een lange reis in Zuid-Amerika.We hebben dus allebei een vakantielief :eek:)
We hebben ook samen voor een jaartje in Australië gewoond op een working holiday visa en wonen nu alweer zes jaar in België.
Maar nu is het tijd voor verandering!
In ieder geval, als je vragen hebt over het Migration Bureau ofzo...want tot nu toe ben ik nog niemand tegengekomen die met hen samenwerkt....

groetjes
ines, bram, ella en helena
[/quote]

Hey Ines, Bram en kids

Waar in België wonen jullie?
Heb gelezen dat jullie ook richting Melbourne willen gaan? Hopelijk komen we er elkaar een keer!
Wat betreft het Migration Bureau, heb er niet echt vragen over. Het grootste deel is eigenlijk al gedaan, juist de laatste check nu nog. Zoals ik al eerder zei vind ik ze vrij duur (6 of 7€ om een e-mail te verzenden!!) maar wel een grote hulp, vooral wanneer je je een beetje onzeker voelt over het te bewandelen pad. Maar goed, we bekijken het als een investering in onze toekomst.
Zijn jullie er tevreden van? Is voor jullie alles van een leien dakje gegaan?

groetjes,
An
PS: je mag me ook via m'n e-mail contacteren.

Hey!

Heb geprobeerd een mailtje te sturen maar ik zit niet op mijn computer te werken en dan wordt het allemaal via een ander adres verstuurd,....
Wij wonen in de buurt van Gent, en jullie? Zijn jullie ook van plan om naar Melbourne te gaan ?
Wij zijn tevreden van het Migration Bureau maar vinden het ook wel héél duur. Té duur eigenlijk! Ik heb het gevoel dat we van hen constant rekeningen krijgen. Ze hebben wel geholpen met advies voor het assessment en dat is vlot verlopen. Het is ook aangenamer om te weten dat zij alles checken en de afwerking van het dossier doen voor het naar Dima wordt opgestuurd, maar het is tot nu toe duurder geworden dan verwacht en we hebben niet eens extra vragen moeten stellen ofzo,.....
Vorige week hebben ze ons een boek opgestuurd over Australië met een briefje erbij : Wishing you a happy and healthy future in your new home! En we mochten 10 euro douanekosten betalen aan de postbode! Een beetje cynisch en wéér betalen....
Ik ben zeker dat het uiteindelijke allemaal zal lukken maar ons geduld wordt zoals bij iedereen serieus op de proef gesteld:eek:(
Het is wel leuk dat je hier op dit forum ervaringen kunt uitwisselen en een beetje moed kunt verzamelen en/of geven.
In ieder geval kunnen we over een tijdje wel eens afspreken voor bbq in het park of op het strand ? :eek:)

groetjes
ines

Hey Ines,

nog geen mailtje gekregen.
Wij wonen in Heist-op-den-Berg, een 20-tal minuutjes van Mechelen.
Ook nog geen boek gekregen van het Migration Bureau, maar als ik uw ervaring lees mogen ze hem houden...
Bbq zien we volledig zitten!
Heb nog veel meer te vertellen maar wil niet off-topic gaan dus zal je mailtje geduldig afwachten...

groetjes,
An

Back