even voorstellen: Anna en Peter gaan naar Tasmanie...

anna77

New Member
Hallo allemaal :smile:
Wij, Anna en Peter, gaan in juli 2008 met onze dochter van 1 naar Tasmanie, voor ruim een jaar. We hebben er veel zin in en hopen nog wat mensen te 'spreken' die ervaring hebben!!
Groetjes,
Anna77

Tazzie.. vaak koud, winderig, regenachtig.. prachtige natuur, weinig mensen, weinig wegen, weinig dorpjes. Weinig leven zelfs.

Zou niet mijn keus zijn, ondanks dat het prachtig is. Hoe komen jullie erbij?

Hier wat van mijn foto's van Taz:

n735909553_310818_6881.jpg

n735909553_310787_5560.jpg

n735909553_310795_8821.jpg

n735909553_310800_666.jpg

Hoi Anna,

Het is een geweldig mooi eiland. We zijn er al 2 maal geweest.
Wij gaan in maart 2008 naar Melbourne maar zullen zeker een aantal malen de oversteek naar Tassie maken.
Een keer naar cradle mountain, Wineglass bay, Port Arthur maar ook Hobart en Launceston zijn prachtig.

Waar gaan jullie naar toe op tassie?

Groet Gerrit

Bedankt voor de reacties, mooie foto's ook!
Peter kan in Tasmanie terecht als huisarts en via zo'n organisatie meteen aan de slag daar. In de rest van Australie heb je minimaal twee jaar ervaring nodig ofzoiets. Hij is in de zomer net een jaar bezig hier in Nl. vandaar dat het Hobart wordt.
Eerlijk gezegd heb ik soms mijn twijfels of het idd wel geschikt is om een jaar heen te gaan... Ik werk hier in Nl. als juf op een basisschool en zou in Tasmanie evt. in de kinderopvang willen werken ofzo. Krijg een beetje de indruk van de boeken en verhalen die ik lees dat het echt erg stil is daar... :-(???
Zijn er mensen voor langere tijd daar geweest? Hoe was / is het?
Groetjes Anna

Hi,

Welkom op het forum.
Wij willen ook naar Tasmanie en onze planning ligt ergens half 2008. Hangt af van de verkoop van ons huis.
Wij kiezen juist voor de rust en de ruimte. Aangezien we Lelystad al druk gaan vinden is Tassie wel geschikt voor ons.
Heel veel succes met alles.
Groetjes,
Steef & Moon
The Roosters

[quote author=anna77 link=topic=7831.msg101874#msg101874 date=1193772905]
Krijg een beetje de indruk van de boeken en verhalen die ik lees dat het echt erg stil is daar... :-(???
Zijn er mensen voor langere tijd daar geweest? Hoe was / is het?
Groetjes Anna
[/quote]

Ik woon In Tassie. Ik werk in Hobart en woon iets ten noorden van de stad. Het mooie is dat als je de rust en de ruimte zoekt, je niet ver hoeft te rijden. Aan de andere kant, Hobart is een hartstikkke leuke stad en is niet echt heel erg rustig. Toegegeven het is geen Melbourne of Sydney maar dat betekent niet gelijk dat het hier een dooie boel is.

Hobart is inderdaad best leuk. Maar het is natuurlijk een heel leeg eiland, met een niet al te geweldig klimaat gemiddeld gezien.

Aan de andere kant kan beiden ook erg lekker zijn.

[quote author=Luuk link=topic=7831.msg101958#msg101958 date=1193951761]
met een niet al te geweldig klimaat gemiddeld gezien.
[/quote]

Het ligt er aan waar je het mee vergelijkt. Het weer is hier stukken beter dan in Nederland. Bovendien voelt het als de zon schijnt veel warmer aan dan je op basis van de temperatuur zou verwachten. Tuurlijk, als je de temperatuur met andere Australische regio's vergelijkt is het minder warm. Gelukkig maar. Ik wordt al onwel als ik aan de temperatuur op sommige plekken op het noorder eiland denk. Verschikkelijk! Maar ja, ieder z'n meug. :wink:

Jeetje al meteen een goede baan op Tasmania al is het maar voor een jaar. Ik ben jalours want ik ben druk aan het solliciteren op afstand. Als een werkgever me een beetje serieus benadert vlieg ik er meteen naar toe (werk nu voor de KLM).

Onbegrijpelijk maar ook wel weer lekker dat de meeste mensen Tassie laten voor wat het is als woon/werk gebied anders zou het snel gedaan zijn met de rust. Door de zeer grote vraag naar allerlei grondstoffen (vooral vanuit de zuid/oost aziatische economie) leeft Tasmania als mijngebied weer helemaal op en zijn er veel mensen nodig. Als je op old growth forest kaarten van bijvoorbeeld Greenpeace kijkt zul je zien dat het hoofdeiland nagenoeg niets meer heeft en alle oerbossen bijna alleen nog maar op Tassie voorkomen. Ik ben blij dat de tasmaanse economie nu weer ondergrondse bodemschatten kan gebruiken voor de begroting en de oerbossen als excuus daarvoor straks niet meer nodig heeft. Zelfs plaatsjes als Zeehan (door de Groninger Abel Tasman vernoemd naar één van de schepen van de VOC - De Zee Haan) leven door heropening van mijnen weer helemaal langzaam op. Aan de westkant van het eiland is het trouwens wel heel erg nat doordat alle poollucht door de stroming daar opstijgt en leeg regent. In het noordwesten zitten daardoor veel aardappel farms en heeft ook McCain bijvoorbeeld een grote patat en chips fabriek staan. Ik denk dat als je maar voor een jaar gaat en niet erg van rust houdt het toch een onvergetelijke ervaring kan zijn. Waar kan je in de westerse wereld nog zo tussen de natuur leven in een engels sprekend (wat voor ons allen bijna een tweede taal is) vruchtbaar gebied en waar de huizen en land (nog) te betalen zijn. Affijn als jullie je in de toekomst in Australia permanent willen vestigen is werkervaring lokaal vaak een doorslaggevende factor dus in dat licht zou ik zeker een jaartje Tasmania doen. En wij hebben natuurlijk ook een dokter en juf nodig.....

:up: Steef

Hi,
bedankt voor jullie reacties. We zijn er eigenlijk wel uit en gaan lekker naar Tasmanie!Er is wel wat tussendoor gekomen, want we krijgen in juli een  :baby:...! We zijn heel blij en gaan gewoon wat later naar Hobart met onze twee kinderen.

Succes Steef met het vinden van een baan en bedankt voor jullie reactie!

Groetjes Anna

Gefeliciteerd ook van ons, en te gek dat jullie toch er voor kiezen om naar Hobart te gaan.
Wie weet vinden jullie het daat zo gaaf dat jullie er wel willen blijven.

The Roosters
Steef & moon

Back