Even voorstellen: Bart en Nienke

Nienkek

New Member
Hallo allemaal!

Wij zijn Bart en Nienke, 29 en 25 jaar oud. Momenteel is Nienke nog bezig met haar opleiding tot HBO verpleegkundige, en hoopt over 9 maanden haar diploma te hebben. Daarna is de planning om naar Australië te emigreren, waar Nienke als verpleegkundige gaat werken en Bart een eigen varkensbedrijf wil beginnen. Met name het beginnen van een eigen varkensbedrijf is, met daarnaast de werkmogelijkheden voor Nienke, maken Australië voor ons een aantrekkelijk land! En het land is natuurlijk PRACHTIG!! Zoals gezegd is dit de planning, als het allemaal gaat lukken... 9 november maakt Nienke alvast een start door de IELTS test te gaan maken, spannend!! Wij hopen op dit forum wat tips en ervaringen te kunnen delen en lezen :)

Groetjes Bart en Nienke

Welkom op het forum Bart en Nienke!
Op wat voor soort visum willen jullie gaan?

Ps, er is vee te vinden op het forum over verpleegkundige en een of andere course die je moet doen volgens AHPRA (ofzoiets) die heeeeeeel veel kost om in Australie als registered nurse te mogen werken.

• Like
Reactions: DOC
Momenteel is Nienke nog bezig met haar opleiding tot HBO verpleegkundige, en hoopt over 9 maanden haar diploma te hebben.

Wat is het toch met de naam Nienke, verpleegkundige en Australie? Alleen op dit forum zijn er al 3 :)
Welkom!

Welkom op het forum Bart en Nienke!
Op wat voor soort visum willen jullie gaan?

Ps, er is vee te vinden op het forum over verpleegkundige en een of andere course die je moet doen volgens AHPRA (ofzoiets) die heeeeeeel veel kost om in Australie als registered nurse te mogen werken.

Wat ik begreep van het visumbureau is dat je met een Nederlands diploma aan de slag kunt in Australië. Zij hebben niks genoemd over werkervaring en een bridging course??

Wat ik begreep van het visumbureau is dat je met een Nederlands diploma aan de slag kunt in Australië. Zij hebben niks genoemd over werkervaring en een bridging course??

Dan is het visumbureau helaas niet goed op de hoogte. Dit zijn veranderingen die zijn gekomen vanaf 2011 toen de verpleegkundige registratie nationaal is gegaan via de AHPRA. Eerder was de registratie per staat...

Dan is het visumbureau helaas niet goed op de hoogte. Dit zijn veranderingen die zijn gekomen vanaf 2011 toen de verpleegkundige registratie nationaal is gegaan via de AHPRA. Eerder was de registratie per staat...

Ok. Maar op de website van de APHRA kan ik hier niks over vinden, ook niet bij de criteria voor international nurses.

Ok. Maar op de website van de APHRA kan ik hier niks over vinden, ook niet bij de criteria voor international nurses.

Email de AHPRA voor de exacte info en vraag expliciet naar deze dingen! De AHPRA zegt nu dat er is afgesproken dat alle Nederlandse verpleegkundigen onder de nieuwe regels een vereiste bridging course moeten doen.

Mijn zusje wist het ook niet en schrok zich dus lam toen dit allemaal uitkwam aan het eind van de aanvraag van 9 maanden (in december '12). Zij had al een baan, visum en alles geregeld om de volgende dag (!!) aan de slag te gaan... niet dus. En er was niets aan te doen. Zelfs de Australian Nursing Federation heeft hun advocaten erop gezet, maar zonder succes...

En nu komen er meer en meer vergelijkbare verhalen bij van Nederlandse verpleegkundigen die allemaal hetzelfde te horen hebben gekregen. Het staat inderdaad nergens benoemd en wordt ook niet verteld mits je er expliciet naar vraagt of als je er aan het eind van je aanvraag achterkomt dat je geen registratie krijgt mits je de bridging course doet.

Welkom Bart en Nienke! Bijzonder interessant om te volgen, en ik hoop dat het allemaal lukt!! Hebben jullie nu ook al varkens in Nederland? En enig idee waar jullie neer zouden willen strijken?
Groetjes, Margriet

Welkom Bart en Nienke! Bijzonder interessant om te volgen, en ik hoop dat het allemaal lukt!! Hebben jullie nu ook al varkens in Nederland? En enig idee waar jullie neer zouden willen strijken?
Groetjes, Margriet

Bart werkt nu in loondienst bij een varkensbedrijf. Hij is wel opgevoed met de varkens, zijn ouders hebben een bedrijf dat zijn broer overneemt. We gaan voor WA, maar waar precies weten we nog niet. Zitten te kijken rond Perth, of rond Albany (ivm werk in het ziekenhuis voor mij).

Groetjes :)

Vorige week zaterdag de IELTS test gedaan, Nienke moet op elk onderdeel een 7 halen op academic niveau, dus wel spannend! 22 november is de uitslag bekend.

Email de AHPRA voor de exacte info en vraag expliciet naar deze dingen! De AHPRA zegt nu dat er is afgesproken dat alle Nederlandse verpleegkundigen onder de nieuwe regels een vereiste bridging course moeten doen.

Mijn zusje wist het ook niet en schrok zich dus lam toen dit allemaal uitkwam aan het eind van de aanvraag van 9 maanden (in december '12). Zij had al een baan, visum en alles geregeld om de volgende dag (!!) aan de slag te gaan... niet dus. En er was niets aan te doen. Zelfs de Australian Nursing Federation heeft hun advocaten erop gezet, maar zonder succes...

En nu komen er meer en meer vergelijkbare verhalen bij van Nederlandse verpleegkundigen die allemaal hetzelfde te horen hebben gekregen. Het staat inderdaad nergens benoemd en wordt ook niet verteld mits je er expliciet naar vraagt of als je er aan het eind van je aanvraag achterkomt dat je geen registratie krijgt mits je de bridging course doet.

Ik heb de APHRA inmiddels gemaild, maar die zeggen dat ''all applications are assessed on a case by case basis''. Hier schiet ik dus weinig mee op. Heb nog een mail gestuurd dat ik meer duidelijkheid wil, ook over de 'bridging course'. Anders kan ik altijd er een keer achteraan bellen...

Back