Even voorstellen, Bas!

Cowabungaa

New Member
Hoi hoi allemaal! Ik dacht laat ik me nog even voorstellen in het speciaal daarvoor bedoelde sub-forum.

Goed, mijn naam is Bas Pelle, een bijna 19 jarige jongen die zijn hele leven al in het hele kleine dorpje Waardenburg woont (als iemand dat hier kent val ik flauw van verbazing). Iets over mezelf...uuhhhh, tsja, kortweg: ik ben een nerd, en trots erop! Ik houd van gamen (disclaimer: élke vorm van gamen, computerspellen, bordspellen, kaartspellen, sporten, zijn allemaal spelletjes), science-fiction en fantasy (boeken, films, TV series, etc etc), noem maar op.

Wat meer over mijn geschiedenis, tsja ik ben nog jong, er is nog niet zoveel geschiedenis. Tot zover is het enige noemenswaardige het feit dat ik in 2007 de havo heb afgerond. Ik heb inmiddels 2 HBO's geprobeerd (Bio-Informatica en Journalistiek) die helaas niets werden en werk nu zo'n 32 uur bij een supermarkt om wat geld op te sparen.

"Waar spaar je dan geld voor?" vraagt u zich misschien vol verbazing af? Ik zal u vertellen! Opnieuw beginnen in Australië. Kortweg: het leven hier 'werkt niet' voor me. Ik moet weg, ik moet overnieuw beginnen met een schone lei. En om wat meer informatie te verkrijgen over deze zaken, ben ik op dit forum gekomen en heb ik al even een topic gemaakt waarin de details van mijn verhaal verder zijn beschreven.

Goed, hopelijk wordt het wat, ik wil jullie alvast bedanken voor de aandacht en hopelijk tot ooit!

Welkom op het forum!! In je andere topic heb je zelf al wat ideeen gegeven van op wat voor soort visums je zou kunnen gaan. Een WHV is wss het makkelijkst om aan te vragen, maar ook je studie in oz doen is een mogelijkheid (kijk dan wel naar met welke opleidingen/diploma's je uiteindelijk een visum zou kunnen bemachtigen). Studeren in Oz is echter neit goedkoop!
Succes met alles!

Hoi Bas,

welkom op het forum.
Ik wordt morgen ook 19 dus je bent niet de enige Jonkie hier  :wink:
Als je kijkt bij Kalender kun je je opgeven voor een etentje in een australisch restaurant met wat forumleden.

Wat wil je in Australie gaan doen? Studeren, werken, niks doen?
Wil je echt meteen een permanent visum hebben, of eerst op een niet permanent visum gaan?
Al enige ideeen?

Groetjes!

Bedankt voor het hartelijke welkom!

Wat mijn plannen zijn Gwen, tsja ik weet bijna wel zeker dat ik in mijn huidige situatie (havo en geen HBO of MBO erbij) geen permanent visum zou kunnen krijgen. Het idee is om daar dus eerst geld te sparen en te wennen tijdens een werkvakantie, om daarna een studie te voltooien, wellicht werkervaring op te doen en dán een permanent visum aan te vragen. Ik zit op dit moment alleen een beetje duimen te draaien over de SOL, géén idee of ik een diploma zou kunnen krijgen die op die lijst staat. Ik was optimistisch na een recent mailtje van de Australische ambassade, maar nu wordt ik toch weer redelijk bang... Maar goed, die discussie is voor het draadje dat ik daarvoor heb aangemaakt ;)

@Jack:
Bedankt, ik heb werkelijk geen idee wat voor niveau Engels ze daar van je verlangen. Ik sloot Engels af met een 9 op mijn cijferlijst, maar ja middelbare school Engels stelt geen worst voor. Gelukkig (nou ja...) lééf ik zowat op het internet waar ik mijn Engels bijspijker. 80% Van de boeken die ik lees zijn in het Engels, steevast films en series zonder ondertiteling, noem maar op. Alle kleine beetjes helpen.

Hey Bas, welkom!

Ik ben ook op m'n 19e naar Australie vertrokken (zonder intentie on te blijven trouwens) en woon nu, een maand na mn 21e verjaardag, nog steeds in Aus, in Melbourne, en zou nergens anders in de wereld willen wonen!

Een permanent visum krijgen is zowieso moeilijk, vraag dat maar aan de forumleden!

Ik heb geluk dat ik heel wat mensen heb leren kennen, die nu aangeboden hebben om mij te sponsoren voor een permanent residency- visum.
Ik kwam hier met een studentenvisum en heb die nog steeds (studeer in Melbourne en 't kost inderdaad veels te veel eigenlijk).

Misschien een mooie australische aan de haak slaan?? ;) je hoeft overigens niet te trouwen voor een partner visum... Haha!
Je kan hier altijd op een work-holiday visum komen, en dan in ieder geval kijken of het echt is wat je wilt.. Is goedkoper en super gezellig..

Succes met alles!

Mitzi

[quote author=Gwen link=topic=10443.msg147322#msg147322 date=1253957854]
Hoi Bas,

welkom op het forum.
Als je kijkt bij Kalender kun je je opgeven voor een etentje in een australisch restaurant met wat forumleden.

Groetjes!
[/quote]

Dat betekent dat je vandaag jarig bent Gwen, Van harte gefeliciteerd!!!!

En een welkom voor Bas!!! Jou geschiedenis ben je nu aan het schrijven met het uitvoeren van je plannen. Heel veel succes!

[quote author=Shuter Street link=topic=10443.msg147391#msg147391 date=1254060544]
[quote author=Gwen link=topic=10443.msg147322#msg147322 date=1253957854]
Hoi Bas,

welkom op het forum.

Groetjes!
[/quote]

Dat betekent dat je vandaag jarig bent Gwen, Van harte gefeliciteerd!!!!

[/quote]

Dank je  :grin:

Back