Even voorstellen bij deze

djdutch

New Member
Hallo allemaal!

Mijn naam is Niels en woon nu nog in het oosten van Nederland, maar ben momenteel de mogelijkheden aan het bekijken om naar Australië te emigreren.

Ik ben 28 jaar, ben DJ van beroep en doe dit nu 11 jaar. Heb een goede vriendin in Australië (niet DE vriendin, maar gewoon een vriendschappelijke!) en daardoor is mijn nieuwsgierigheid nog meer aangewakkerd.

Binnenkort reis ik er heen om te kijken hoe Australië bevalt en of dit inderdaad een verstandige keuze is.

Omdat ik het lastig vind om alle benodigde stappen en mogelijkheden te doorlopen heb ik mij hier aangemeld om mijzelf meer te informeren, maar ik ben ook van plan jullie op de hoogte te houden betreffende mijn vorderingen, obstakels, etc etc.

Ik hoop dus zelf ook een steentje te kunnen bijdragen en kan eventueel ook mensen helpen die moeite hebben met Engels.

Kortom; Aangenaam allemaal!

hi Niels welkom op het forum! Succes met je evt. emigratie.

Geen idee of er hier veel vraag naar DJ's is.

groetjes Simone

Heb ik ook geen idee van. Zou mooi zijn, maar niet noodzakelijk.

Tot op heden wel veel vraag tegengekomen, maar mijn ervaring leert dat geen garantie tot succes is.

Welkom op het forum! Vraag is er zeker naar DJ's, maar dan op een entertainment visum, dus je zal een andere manier moeten vinden als je hier langen wilt blijven dan een paar optredens.

Van dat entertainment visum wist ik inderdaad al. Ik wil eerst eens gaan oriënteren in Australië.

De reis zal waarschijnlijk starten in Perth, want ik heb daar een halfbroer (is dat een reden voor visum???) en daarna wil ik langs de kust afreizen richting Melbourne.

Is er geen mogelijkheid tot een blijvend visum als entertainer? Ik zat eerst te denken aan een working holiday visa en deze mogelijk verlengen/om te zetten in een aanvraag tot een visum waarmee ik mag blijven na het hebben van een baan. Maar zoals ik al zei heb ik nog enkel georienteerd.

Ik verwacht dat Melbourne me ook goed zal bevallen, omdat ik daar al wat contacten heb met Australiërs (lees: potentiële vriendin) en wanneer ik in Australië zou willen blijven zal dat waarschijnlijk die regio worden. Niet zozeer om die vriendin, maar omdat ik denk dat ik daar meer op mijn plek ben na alle informatie van mijn half broer en vriendin.

Afwachten dus....

Bedankt voor het warme welkom allemaal en tevens thanks in advance betreffende mijn vragen.

Van harte welkom op het forum en veel succes met het uitzoeken van alles.

Wanneer wil je de orientatiereis gaan maken?

Groet, Annemarie

@ChrisAnne Waarschijnlijk in september, maar wellicht eerder afhankelijk van de financiën en of ik dan ook al wil blijven of niet.

Aan alle anderen: Thanks!

Back