Even voorstellen: Bloemetjes

Bloemetjes

Member
Hallo allemaal,

Mijn naam is Laurens en zoals meer mensen hier (duhh) hebben wij het plan opgevat om naar Australië te gaan. 'Wij' betekent mijn vrouw Karla, zoontje Tristan van 1, zijn broertje die we eind november verwachten en ikzelf, Laurens.
Momenteel zitten we midden in het visumaanvraag gebeuren, de status is dat we wachten op een Case Officer. Tot nog toe gaat het allemaal heel voorspoedig, de eerste officiële stap was dat we in mei IELTS hebben gedaan en hoog genoeg gescoord. Verder skills laten beoordelen door de ACS (ik ben web developer maar zonder IT-opleiding, dus ik moest RPL doen) met zeer goede uitkomst, en toen eind augustus de aanvraag via web verzonden. Nu afwachten en het nieuws volgen over wat er nu weer veranderd is in de prioriteit en de regels, de CSL etc. etc.
We gebruiken geen bureau, doen alles zelf. Veel research dus, ook al veel hulp gehad aan jullie allemaal op dit forum.

Nou ja, maar niet te lang maken, zo'n eerste keer ;-)

Iedereen succes en vriendelijke groeten,
Laurens

Welkom op het forum, Laurens!

En veel succes met de aanvraag, spannend om het helemaal zelf te doen.

Annemarie

Welkom bloemetjes  :hi:

Welke richting willen jullie op gaan?
Heel fijn voor jullie dat je op de CSL staat. :up:

Bedankt allemaal voor het hartelijke welkom!

Karla en ik hebben lang getwijfeld tussen Nieuw-Zeeland en Australië. Karla heeft in Australië gewerkt voor haar stage (tien jaar terug), en we zijn in Nieuw-Zeeland geweest op huwelijksreis (twee jaar geleden).
Uiteindelijk gekozen voor Australië vanwege werkgelegenheid, klimaat, minder geïsoleerd etc. Onze voorkeur gaat uit naar Adelaide, alles in de buurt maar niet te groot, goed klimaat, mooie omgeving...
Mocht het allemaal goed uitpakken (ik hou een slag om de arm met het tempo waarin de regels veranderen), dan zou ik een 175 visum kunnen krijgen en dat betekent dat we vrij zijn om ergens anders heen te gaan als dat beter lijkt. De voornaamste reden zou dan werkgelegenheid zijn, die voor mijn vak beter is in Melbourne of Sydney.

Ik verslind alle blogs van mensen die ons voorgingen, helemaal als ze ook naar Adelaide zijn gegaan!

Laurens

Welkom!!

[quote author=Bloemetjes link=topic=10481.msg148148#msg148148 date=1255433070]
Ik verslind alle blogs van mensen die ons voorgingen, helemaal als ze ook naar Adelaide zijn gegaan!
[/quote]

Ik ga 6 Februari voor 6 maanden stage naar Adelaide  :up: Ik ga wel een waarbenjij.nu site bijhouden, dus die kun je altijd lezen.
de site is www.gwennn.waarbenjij.nu (3 N's dus!). Er staat nu nog niks op, maar dat gaat dus nog komen.

Hoi Marie,

Dank je wel! Ik heb gelezen dat bij jullie zo ongeveer de situatie per dag verandert... Ik bewonder je doorzettingsvermogen en hoop dat je snel Perth onveilig kan maken.

groeten,
Laurens

Back