Even voorstellen: Dana

gingerlilly

New Member
Hallo allemaal!

Mijn naam is Dana, ik ben 30 jaar oud (ok, bijna 31 dan  :wink:) en van oorsprong Bulgaars - maar sinds 2001 woon ik in Nederland.
In mei vertrek ik naar Australie om (eindelijk!) met mijn vriend Mark te kunen zijn. Eerst ga ik er op een holiday maker visum en na 1 jaar gaan we voor de de facto...
We gaan om te beginen in Port Augusta (SA) wonen, dit is ong. 300 km van Adelaide vandaan.
Ik ben zo blij dat ik dit forum heb gevonden, niet alleen vanwege alle handige info dat hier op staat, maar ook omdat ik zeer graag contacten wil opbouwen met nederlandse mensen (en niet alleen nedrlandse hoor  :smile:) die ook naar Australie vertrekken. Na 7 jaar in Nederland voel ik me ook een halve Nederlandse en dit land blijft altijd een heel speciaal plek in mijn haart houden...

See you around!  :smile:

Groetjes,
Dana

Hallo Dana,

Welkom op het forum en veel succes met je plannen.

Groet,
Fae

Ik heb afgelopen jaar een maand door Bulgarije gerezen! Prachtig land..  :up: En leuke mensen. En ook prachtige vrouwen trouwens..  :cool:

n735909553_302917_6778.jpg

n735909553_302932_655.jpg

n735909553_302941_4009.jpg

n735909553_302939_3488.jpg

n735909553_302954_7427.jpg

n735909553_302884_3779.jpg

n735909553_302898_7522.jpg

Erg leuke tijd gehad.. een maand rondgerezen van hostel naar hostel, van stad naar stad.

Hoi Dana,

Welkom op het forum.  :up:
Ik ben in 1998 in Bulgarije geweest en vond het ook een prachtig land met zeer vriendelijke en gastvrije mensen. Al was ik wel onder de indruk over de armoedige omstandigheden waaronder een groot deel van de bevolking leefde.
Ik denk dat je via dit forum genoeg info kan vinden over Australie en er zijn ook vele leden die naar SA en met name Adelaide vertrekken.
Veel succes met je voorbereidingen.

Groet Gerrit

Hallo iedereen en bedankt voor de leuke reacties  :smile:
Ook over Bulgarije, Luuk ik zie dat je ook in Plovdiv bent geweest, daar kom ik namelijk vandaan  :up:

Groetjes!  :smile:

Ik ben inderdaad in Plovdiv geweest.. daar heb ik verbleven bij een zeer arme familie. Wat een treurigheid zeg.. geen geld voor tandarts, armoe. Maar wel zeer gastvrij.

Hallo Dana,

Wat leuk, mijn man komt ook uit Bulgarije, is in Radomir geboren maar heeft de meeste tijd van zijn leven in Sofia gewoond waar zijn ouders nu nog wonen. Hij is in 1996 bij mij in Nederland komen wonen en december 2006 zijn we samen met ons zoontje naar Australië verhuisd. Heb jij behoefte om Bulgaren op te zoeken, waar je ook bent? Ben alleen maar een beetje nieuwsgierig, mijn man heeft dat dus helemaal nooit gehad terwijl er overal, via via kom je daar altijd wel achter, best wel vaste Bulgaarse gemeenschappen ( noem je dat zo? :|) zijn.
Zijn broer woont in Amerika sinds 3 jaar en heeft daar dus wel behoefte aan en heeft praktisch dan ook alleen maar contact met Bulgaren.

Leuk, welkom op het forum, en wil je eens bulgaars kletsen; be our guest!

Gerda

Hoi Gerda,

Wat leuk, om meer mensen te leren kennen die iets met Bulgarije te maken hebben - of er zijn geweest. Om op je vraag een antwoord te geven - ik heb nooit per se de behoevde gehad om andere Bulgaarse mensen op te zoeken; het is meer zo van: als ik iemand tegenkom waarmee het klikt - dan is dat geweldig, maar de drang om koste wat kost andere Bulgaarse mensen te vinden - zo erg heb ik dat nooit gehad. Ik heb laatst in Adelaide toevallig langs een Bulgaarse club gereden, en ik weet dat er in Melbourne een hele grote gemeenschap is... Maar ik heb altijd zo geredeneerd: in Bulgarije zijn er ong. 8 miljoen mensen en daar heb je ook maar een paar echte goede vrienden... en in het buitenland is de "keuze" veel minder, dus je kun je better open stellen voor iedereen en als je ook leuke Bulgaarse mensen ontmoet , waarmee het klikt - now, that's an extra bonus then  :smile:  Ik heb in Eindhoven (waar ik nu woon) 3 hele fijne Bulgaarse vriendinnen, maar ook nederlandse en uit andere landen... Het is altijd leuk om wat Bulgaars te kunnen kletsen natuurlijk (hoe is jouw Bulgaars trouwens?  :wink:)

Maar het is in ieder geval heel leuk om van jullie te horen, en Bulgaars kletsen is altijd fijn (ik ben een echte kletsdoos, in welke taal dan ook, hahaha)

Groetjes,
Dana  :smile:

[quote author=gingerlilly link=topic=8248.msg108881#msg108881 date=1201166725]
Om op je vraag een antwoord te geven - ik heb nooit per se de behoevde gehad om andere Bulgaarse mensen op te zoeken; het is meer zo van: als ik iemand tegenkom waarmee het klikt - dan is dat geweldig, maar de drang om koste wat kost andere Bulgaarse mensen te vinden - zo erg heb ik dat nooit gehad. Ik heb laatst in Adelaide toevallig langs een Bulgaarse club gereden, en ik weet dat er in Melbourne een hele grote gemeenschap is... Maar ik heb altijd zo geredeneerd: in Bulgarije zijn er ong. 8 miljoen mensen en daar heb je ook maar een paar echte goede vrienden... en in het buitenland is de "keuze" veel minder, dus je kun je better open stellen voor iedereen en als je ook leuke Bulgaarse mensen ontmoet , waarmee het klikt - now, that's an extra bonus then
[/quote]

En van dit soort reacties wordt ik dus heel vrolijk! We merken zelfs hier al op het forum dat er toch weer Nederlanders, zelfs in Australië naar elkaar toe trekken. Die willen het liefste weer nederlandse enclaves creëren in het nieuwe land, waar in Nederland, helaas, enkele bevolkingsgroepen voor uitgejouwd worden.

Mensen vragen mij ook wel eens: Maar ken je daar al wel andere Nederlanders dan? Net of deze mensen bang zijn om met mensen uit andere culturen/talen/landen contacten op te bouwen. Net als dat ik in Nederland niet zomaar met iedereen vrienden ben, zal ik dat in Australië met het merendeel van de nederlanders ook niet zijn. Maar met anderen ook weer wel.

Ik snap sommige mensen ook niet die bijv. elk jaar op vakantie gaan naar hetzelfde land in dezelfde badplaats, omdat je daar zoveel mensen uit hetzelfde land om je heen hebt....Dat soort toeristische plaatsen probeer ik altijd zoveel mogelijk te mijden (niet dat het me altijd gelukt is)....

[quote author=Maluka link=topic=8248.msg108944#msg108944 date=1201188474]
[quote author=gingerlilly link=topic=8248.msg108881#msg108881 date=1201166725]
Om op je vraag een antwoord te geven - ik heb nooit per se de behoevde gehad om andere Bulgaarse mensen op te zoeken; het is meer zo van: als ik iemand tegenkom waarmee het klikt - dan is dat geweldig, maar de drang om koste wat kost andere Bulgaarse mensen te vinden - zo erg heb ik dat nooit gehad. Ik heb laatst in Adelaide toevallig langs een Bulgaarse club gereden, en ik weet dat er in Melbourne een hele grote gemeenschap is... Maar ik heb altijd zo geredeneerd: in Bulgarije zijn er ong. 8 miljoen mensen en daar heb je ook maar een paar echte goede vrienden... en in het buitenland is de "keuze" veel minder, dus je kun je better open stellen voor iedereen en als je ook leuke Bulgaarse mensen ontmoet , waarmee het klikt - now, that's an extra bonus then
[/quote]

En van dit soort reacties wordt ik dus heel vrolijk! We merken zelfs hier al op het forum dat er toch weer Nederlanders, zelfs in Australië naar elkaar toe trekken. Die willen het liefste weer nederlandse enclaves creëren in het nieuwe land, waar in Nederland, helaas, enkele bevolkingsgroepen voor uitgejouwd worden.

Mensen vragen mij ook wel eens: Maar ken je daar al wel andere Nederlanders dan? Net of deze mensen bang zijn om met mensen uit andere culturen/talen/landen contacten op te bouwen. Net als dat ik in Nederland niet zomaar met iedereen vrienden ben, zal ik dat in Australië met het merendeel van de nederlanders ook niet zijn. Maar met anderen ook weer wel.

Ik snap sommige mensen ook niet die bijv. elk jaar op vakantie gaan naar hetzelfde land in dezelfde badplaats, omdat je daar zoveel mensen uit hetzelfde land om je heen hebt....Dat soort toeristische plaatsen probeer ik altijd zoveel mogelijk te mijden (niet dat het me altijd gelukt is)....

[/quote]

EENS!  :grin: Ik vind het wel leuk om hier wat mensen te leren kennen en wanneer we zijn aangekomen contact mee te hebben, maar ik ben ook niet zo'n type die altijd maar de Nederlanders opzoekt en kliekt. Je beperkt jezelf enorm op die manier. Ik hoop veel van allerlei soorten culturen op te pikken; gewoontes, tradities en natuurlijk de heerlijke keukens. Het is goed als iedereen eens verder zou kijken dan zijn eigen straatje, daar zou de wereld een stuk interresanter van worden  :up:

Maar buiten dat: Welkom hier Dana! Veel lees en kletsplezier.

Groetjes, Dijnnas

Back