Even Voorstellen David Rodriguez

David Rodriguez

New Member
G'day!!  :grin:

Mijn naam is David Rodriguez, ik ben 23 jaar oud, geboren in Las Palmas de Gran Canaria en op dit moment wonend in Leeuwarden.

Afgelopen jaar heb ik een wereldreis gemaakt met 2 vrienden. We begonnen in London, daarna Hong Kong, Sydney, Eastcoast Australia, New Zealand, Fiji, U.S.A. en weer terug naar Nederland  :cry:

Het grootste gedeelte van onze wereldreis hebben wij doorgebracht in Sydney, wij woonden in een huurwoning in Woollarah en ik werkte samen met een van me vrienden in Diamant Hotel (Potts Point). Mijn andere vriend werkte bij ACE Insurance als Call Agent.

In de periode dat ik in Sydney woonde verbleef ik daar met een Working Holiday Visa. Sydney beviel mij zeer goed, ik voel(de) me daar thuis. In mijn werktijd bij de Diamant maakte ik goede vrienden en 1 daarvan (Paul) nam mij regelmatig mee naar exclusive parties  :cool:

Op een van die feestjes heb ik mijn huidige vriendin leren kennen. Het begon als vriendschap en daarna is het allemaal heel snel gegaan, natuurlijk realiseerden wij dat het moeilijk zou zijn om bij elkaar te blijven omdat ik 4 maanden later weer verder zou gaan reizen. Toch hebben we het gewoon aangezien en uiteindelijk besloten dat het zeker de moeite waard is om bij elkaar te zijn. Mijn vriendin studeert Australisch recht in Wollongong en dat doet zij nog voor de aankomende 5 jaar. De keuze was dus voor mezelf snel gemaakt.

I WANNA GO BACK TO OZ!!!  :grin: :lol:

Op dit moment ben ik aan het onderzoeken welke visum het best bij mij past maar aangezien er 100+ zijn, wordt het moeilijk. Ik ben er wel achtergekomen dat het een sponsorship of spouse visa wordt. Via Move2Australia ben ik op dit forum terecht gekomen en de eerste mailtjes van behulpzame mensen zijn al binnen.  :grin:

Ik wist niet dat forums zoals deze bestonden maar ik lees vol passie de verhalen van users. Er zijn momenten geweest dat ik dacht, ben ik dan de enige die emigreert, maar als ik dit forum lees denk ik: YESSS, er bestaan nog leuke mensen die een ander willen helpen  :up: :roll:

Anyways, haha mijn ''even voorstellen'' is iets uitgelopen, als iemand mij tips and tricks kan geven over Sponsorships in NSW/ Spousevisum (en dan geen website want die heb ik al gelezen, maar tips van users die al de hele mikmak hebben beleefd) of gewoon een babbeltje wil houden over het weer: I'm all ears  :smile:

Cheers!!

David

Hai David,
Welkom op het forum. Met jou visumtype kan ik je niet helpen maar via de search button zal je ongetwijfeld al veel verhalen hebben kunnen vinden. Een leuke manier om Australie binnen te komen, je hebt echt iets om naar uit te kijken. Succes met uitzoeken van de hele papierwinkel.

Hi David,

leuk verhaal en zeker een goede reden om weer terug te gaan !!

Ik weet zeker dat Move2Australia jou kan adviseren wat het beste visum is in jouw geval.
Zij hebben erg veel ervaring en kunnen je begeleiden bij de gehele aanvraag.
Daarnaast spreken ze Nederlands, wonen in Australie en werken op "Nederlandse tijden" (en niet alleen dan  :computer: )

Groeten en  succes met je aanvraag !!
Johan

Hoi David!

Welkom op het forum en heel veel succes met uit- en opzoeken van alle zaken.

Groetjes,

Sacha

Welkom op het forum :up:

Spouse zal wat moeilijk worden als ik het goed lees, want daarvoor moet je een jaar samenwonen kunnen aantone, en dat hebben jullie nog niet?
Sponsorship kan altijd als je maar een sponsor vind.
Misschien is een studentenvisum ook nog een optie?
En gezien je leeftijd kun je altijd nog een tweede WHV aanvragen, metten gaan samenwonen en vervolgens dan een spouse visum?

Groetjes Wilbert

Welkom op het forum, altijd gezellig een uitgebreid voorstel rondje  :up:
Succes met alles.

Groetjes Jolanda

Hallo Wilbert,

je hebt gelijk, ik zou 1 jaar moeten samenwonen met haar om het spouse visa te krijgen, maarrrrr mijn vriendin is volbloed Turks, geboren en getogen in Sydney, en in de Turkse cultuur mag je helaas niet met je vriendin samen wonen voordat je trouwt. Ik weet niet of daar uitzonderingen voor zijn maar, daar moet ik nog achter komen, misschien dat jij daar iets meer van weet.

en je zegt een 2e WHV, hoe dan? Studenten visa, hmmmm misschien als ik daar ben dat ik eventueel een fotografie opleiding ga volgen maar, daar heb ik mezelf nog niet in verdiept.

Alvast bedankt voor je reactie  :up:

Voor een 2e WHV moet je wel minimaal 3 maanden seizoenswerk hebben gedaan in regionaal Australie, op je 1e WHV. Dus als je dat niet gedaan hebt dan gaat dat sowieso niet lukken.

ik denk dat een studievisum veruit de beste optie is.
ik weet alleen niet of je er dan bij mag werken, maar maak je niet druk, het bureau weet dat allemaal veel beter dan wij bijelkaar.

Ik vond je uitgebreide opening juist zo leuk om te lezen.

en ook weer zo treffend dat iemand die eenmaal in Sydney is geweest weer terug wilt om er te blijven, of dat nou om een vriendin is of niet, dat hoor je erg veel .

wij zijn ook in afwachting om te gaan, na de verkoop van ons huis.En vond daarom juist zo leuk te lezen hoe fantastisch je het vindt.

Dus als je nog meer wilt vertellen, graag!!!!!!
Succes, je komt er wel!

Buenas David, wat leuk dat je zo'n reis hebt gemaakt en dat je terug wilt. Hoe je dat het beste kunt aanpakken kan ik je niet vertellen, maar als je echt wilt moet het in de meeste gevallen wel mogelijk zijn.
Succes!

Back