Even voorstellen: De Waylings

Patricia

New Member
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het lezen op dit forum, dus sluit me nu maar aan in de rij:
Mijn naam is Patricia. Samen met mijn man en 3 dochters vertrekken we in maart 2009 voor"goed" naar Australie.

Ik ben in januari dit jaar begonnen met de papierhandel voor een visum als een spouse, nadat we vorige zomer onze Nederlandse familie hier hadden verteld dat we waarschijnlijk eind 2009 zouden gaan emigreren.
Omdat het visum veel sneller ging dan verwacht, hebben we besloten eerder te gaan (het is toch rot voor de familie hier, dan kan het maar net zo goed sneller gebeuren. Daarbij is mijn schoonmoeder in Oz al behoorlijk op leeftijd dus alle maanden eerder kan maar meegenomen zijn).

Mijn man werkt bij mijn vader in ons loodgietersbedrijf en ik werk op een basisschool. Omdat ik nu vakantie heb, had ik natuurlijk eens ruim tijd om wat te gaan bekijken en lezen op het net. En zo kwam ik hier terecht (via een tip van het prikbord/startpagina).

We gaan voorlopig wonen in Gosford, vlak bij Sydney. Van daar uit (of misschien al van hieruit) gaan we op zoek naar een eigen huis/woning en een baan. In principe wil ik "huismoederen" tot de kinderen wat groter zijn en gewend zijn aan de transfer.

Genoeg vragen staan nog open bij ons, maar er zijn al heel veel antwoorden, onder andere hier. Het kost alleen even tijd om er voor te gaan zitten. Ik hoop dat ik het zo goed heb gedaan, want zo eigenwijs als ik ben, sloeg natuurlijk het "testen"over.....

groetjes van Patricia en familie :smile:

Hallo Patricia,

Van harte welkom op het forum. Ik zelf ben ook getrouwd met een australier(geboren uit nederlandse ouders) en we, althans ik zit ook te denken om naar australie te gaan. De stap zelf kost me heel veel moeite. Ik voel me schuldig naar mijn ouders omdat wij de enige kleinkinderen bij hun weghalen. Ik weet dat het geen excuus is om niet te gaan maar ik ga gewoon met een geruster hart weg als ze er mee instemmen/ accepteren. Ik heb hier ook al meer over geschreven bij mijn eigen voorstelrondje op pagina 2 of 3.
Ik heb de papieren al gedownload maar ik moet de paperassen nog verzamelen en invullen.

Heel veel succes bij de voorbereidingen.

groetjes heidi

Hallo Patricia,

Welkom hier en ben er zeker van dat je alle antwoorden hier kunt vinden / krijgen  :up:

Succes!
Dijnnas

Hallo Patricia,

Welkom op het forum en veel plezier met zoeken en vinden van antwoorden! Ik leer hier iedere dag weer iets nieuws.

Groetjes,

Sacha

Hoi Patricia! Welkom op het forum!

Het is echt heel leuk hier, je roept wat en iedereen komt met advies, tips, noem maar op! Echt geweldig. Wij wonen sinds januari dit jaar ten zuiden van Sidney, Sutherland Shire, en we genieten echt van iedere dag! Heel veel succes met alles en barst maar los!

Groetjes Ruby

Hai Patricia,

Welkom ook namens mij.
wij zijn ook midden in de verwachting en voorbereidingen om naar Australië te emigreren en ik ben al zoveel aan de weet gekomen op dit forum, dat ik me al bijna Australiër voel.

Het is erg leuk om met de functie "search " te zoeken naar onderwerpen.
Maar ook als je direct je vraag stelt krijg je altijd meteen op een leuke manier antwoorden.
Succes met alle plannen.
Wij zullen trouwens ook in Sydney terecht komen.

Hoi hallo! ik zal per oktober al aan de East coast gaan wonen, (alleen een dagje rijden noordelijker) nu anderhalf jaar nadat ik de procedure in werking heb gesteld. Zal eind dit jaar belevenissen van een beginnende ondernemer met jullie delen! veel forumplezier!  :up:

Welkom Patricia en familie!

Ik woon nu bijna twee jaar in Brisbane. Ben in mn uppie gekomen, en nog geen minuut spijt gehad! Dit is helemaal mijn thuis.

Veel plezier in Gosford. Ik vind het mooi daar.

Henriette

Back