Even Voorstellen : DeeJay&Elena

DeeJay

New Member
Wij zitten nu nog in Nederland, maar willen graag naar Tasmania of Melbourne. Ik (DeeJay) heb het meest gewoond in ACT en South West WA in de periode van 1985 t/m 2000. Ik heb veel spijt, dat ik geen Aussie paspoort heb aangevraagd in 1993. Ik heb me "bang" laten maken door medewerkers van de NL ambassade in Yarralumla, die zeiden dat een dubbel paspoort niet mogelijk was, en dat als ik Australian zou worden, dat het bijna onmogelijk zou worden om het nederlanderschap terug te krijgen. Ik heb kortgeleden een aanvraag ingediend voor een resident return visa. De London, England office heeft mij telefonisch verteld, dat ik een goede kans zou maken... Dus, heb ik $360 betaald op mijn IMMIaccount en na een week kreeg ik al bericht uit Perth, WA. dat de aanvraag is geweigerd op grond van geen substantial business, cultural, family en/of employment ties met Australia. Nou, ik dacht, dat is wel een contradiction in terms en snel verdient ! Hebben sommige van jullie ook moeilijkheden gehad, maar later wellicht op een andere manier wel toestemming gekregen... Wellicht is de ware reden, dat ik te oud ben of te lang ben weggeweest van Oz.

Welkom op het forum DeeJay!
Op welk visum was je in 1985/2000 in Australië? Heb je nog dingen aan moeten leveren op je IMMI account om je aanvraag te onderbouwen?

Gidday en Bedankt Gwen ! Ik kwam aan in September 1985 op een Working Holiday Visa en trouwde later met een Aussie in NSW, May 1987. Ja, ik heb verschillende documenten geleverd, maar kennelijk waren de ties niet current en/of substantial genoeg. BTW, Ik heb gewoond in Yokine, West Perth and Fremantle (dichtbij de Old VOC Batavia 1628-1629)

Welkom en chips.....blij maken met een dooie mus zeg. Das flink balen. Ik kan je helaas geen tips geven in dit proces, maar ik kan je wel succes wensen en ik steek gewoon een kaarsje voor je op. Je weet het nooit.

Het is sneu dat je nu met een dode mus blij was gemaakt, maar wat betreft het bang maken door de ambassade denk ik dat je er toch even de historie van de wetgeving rondom dubbele nationaliteit om na moet kijken. Ik weet niet de exacte historie dus kan er naast zitten, maar de erkenning van dubbele nationaliteit voor immigranten in NL werd pas gedurende de jaren 90 ingevoerd. Ik kan me voorstellen (vrijwel zeker) dat er toen nog geen regeling was gemaakt voor NLers die een andere nationaliteit wilden aannemen. Ik denk dus dat de ambassade het bij het rechte eind had.

Je hebt niet aangegeven of je nu nog steeds met een Aussie getrouwd bent, dus kan je nog geen verder advies geven. Maar als je wel met een Aussie getrouwd bent, dan kun je over een aantal jaren alsnog beide nationaliteiten hebben (als de wetgeving niet wijzigt).

Welkom en chips.....blij maken met een dooie mus zeg. Das flink balen. Ik kan je helaas geen tips geven in dit proces, maar ik kan je wel succes wensen en ik steek gewoon een kaarsje voor je op. Je weet het nooit.
Thanx, Katja !

Welkom op het forum DeeJay!
Op welk visum was je in 1985/2000 in Australië? Heb je nog dingen aan moeten leveren op je IMMI account om je aanvraag te onderbouwen?
Gidday en Bedankt Gwen ! Ik kwam aan in September 1985 op een Working Holiday Visa en trouwde later met een Aussie in NSW, May 1987. Ja, ik heb verschillende documenten geleverd, maar kennelijk waren de ties niet current en/of substantial genoeg. BTW, Ik heb gewoond in Yokine, West Perth and Fremantle (dichtbij de Old VOC Batavia 1628-1629)

Het is sneu dat je nu met een dode mus blij was gemaakt, maar wat betreft het bang maken door de ambassade denk ik dat je er toch even de historie van de wetgeving rondom dubbele nationaliteit om na moet kijken. Ik weet niet de exacte historie dus kan er naast zitten, maar de erkenning van dubbele nationaliteit voor immigranten in NL werd pas gedurende de jaren 90 ingevoerd. Ik kan me voorstellen (vrijwel zeker) dat er toen nog geen regeling was gemaakt voor NLers die een andere nationaliteit wilden aannemen. Ik denk dus dat de ambassade het bij het rechte eind had.

Je hebt niet aangegeven of je nu nog steeds met een Aussie getrouwd bent, dus kan je nog geen verder advies geven. Maar als je wel met een Aussie getrouwd bent, dan kun je over een aantal jaren alsnog beide nationaliteiten hebben (als de wetgeving niet wijzigt).

Gidday, Slatsr! Helaas, ik ben gescheiden van de Aussie. De werkloosheid was hoog in die tijd en ik werkte letterlijk dag en nacht (bijna elke dag!) voor de High Commission of India met een lousy pay! Met dit soort werk moet je eigenlijk vrijgezel zijn. HC beloofde, dat ze een chauffeur voor de weekenden zouden zoeken, maar wie wil er nou werken voor een lousy pay ?!? Water under the bridge...

Welkom!

Als toekomstig ACT ganger viel me het woordje ACT gelijk op. Als je nog smeuïge ACT verhalen hebt hoor ik ze graag ;)

Verder wel een vervelende situatie zeg...

Hey maatje,
Laat me weten als ik van hier iets voor je uit kan zoeken he....
Doen hoor.

Knuff

Back