DeeJay
New Member
Wij zitten nu nog in Nederland, maar willen graag naar Tasmania of Melbourne. Ik (DeeJay) heb het meest gewoond in ACT en South West WA in de periode van 1985 t/m 2000. Ik heb veel spijt, dat ik geen Aussie paspoort heb aangevraagd in 1993. Ik heb me "bang" laten maken door medewerkers van de NL ambassade in Yarralumla, die zeiden dat een dubbel paspoort niet mogelijk was, en dat als ik Australian zou worden, dat het bijna onmogelijk zou worden om het nederlanderschap terug te krijgen. Ik heb kortgeleden een aanvraag ingediend voor een resident return visa. De London, England office heeft mij telefonisch verteld, dat ik een goede kans zou maken... Dus, heb ik $360 betaald op mijn IMMIaccount en na een week kreeg ik al bericht uit Perth, WA. dat de aanvraag is geweigerd op grond van geen substantial business, cultural, family en/of employment ties met Australia. Nou, ik dacht, dat is wel een contradiction in terms en snel verdient ! Hebben sommige van jullie ook moeilijkheden gehad, maar later wellicht op een andere manier wel toestemming gekregen... Wellicht is de ware reden, dat ik te oud ben of te lang ben weggeweest van Oz.