Even voorstellen; desperate Oz-fan wiens droom in duigen gevallen is

LisaOz

New Member
Mijn naam is Liesbeth de Wilde. Ik ben getrouwd met Frank en samen hebben we twee jongens; Arjen (5 jaar) en Sander (3 jaar). Ik ben 15 jaar een grote Oz-fan. Ben al 6 keer geweest waaronder een jaar werken en rondtrekken. Dit jaar ben ik voor het eerst met het hele gezin weer Down Under geweest. Het was zoals altijd fantaaaaaastisch. Mijn kinderen zijn nu ook verkocht. Mijn grootste droom is emigreren naar Australië.
Helaas is deze droom in duigen gevallen. Mijn zoon Arjen heeft een nierziekte. Je merkt er nu helemaal niets van maar ooit in de toekomst zullen zijn nieren het opgeven en zal hij een transplantatie nodig hebben. Ik heb naar mijn kansen geïnformeerd bij een paneldokter en bij LCU in Sydney. Ze zijn vaag in hun antwoord maar het komt er op neer dat het bijna onmogelijk is om binnen te komen. :-(
Zijn er mensen die ongeveer in dezelfde situatie hebben gezeten / zitten? I'm desperate, ik sta open voor alle ideeën.

:cry:

groetjes,
Liesbeth

tsss, vreselijk zeg. In de eerste plaats natuurlijk de constatering van de nierziekte maar ook je droom. Er zijn op dit forum meerdere discussies geweest over mensen met een (lichte) handicap, ik weet niet wat de uitkomsten daarvan waren.

Ik meen me te herinneren dat zelfs het afgeven van een flinke bankgarantie (dat jullie dus alles kosten voortvloeiend uit de nieren zullen betalen) niet mocht baten. En de vraag is ook of je dat wilt/kunt betalen want je kunt je waarschijnlijk ook niet goed verzekeren hier.

sucees in ieder geval!
MICHIEL

Ik kan me voorstellen dat het voor jullie moeilijk/onmogelijk wordt om te immigreren. Waarschijnlijk kan je wel een temporary visa krijgen, maar geen permanent visa. Ik denk dat je het beste met de immigratie bureaus kunt gaan praten. Die hebben er meer verstand van waarschijnlijk dan wie dan ook en kunnen je kansen inschatten.

Hoi Liesbeth

Ik kan mij voorstellen dat het een vervelende situatie is en de nierziekte van je zoon en daarom ook nog eens een droom die in duigen zou vallen. Waarschijnlijk kan niemand zeggen of het onmogelijk is om een permanente visa te krijgen ivm de medicals van je zoon , de enige manier is ze doen en kijken wat hun reactie is dit kost helaas geld en als je geweigerd wordt ben je het kwijt. Ik zelf heb ook problemen gehad met mijn medicals en vreesde ook het ergste maar ik ben wel geaccepteerd uiteindelijk. Mocht je vragen hebben kan je mij altijd een PMtje sturen.

Succes

Hai Liesbeth,

Vreselijk naar en vreselijk teleurstellend. Ik geloof dat iedereen in je gezin een visum kan krijgen, maar Arjen niet. Uiteindelijk gaat het allemaal om wat de immigrant het land zou kunnen gaan kosten (een x-bedrag). Met positieve verklaringen over de toekomst zou het je misschien nog wel lukken om binnen te komen (ben zelf zo'n geval), maar je geeft zelf al aan dat die positieve verklaringen er niet kunnen zijn.

Ik geef hem niet veel kans hier binnen te komen, maar hopelijk is er ieen manier waar ik niet van weet en lukt het wél.

Succes,

Ireen

O, het is je al gelukt,hahahaha heb je net een mail teruggestuurd hoe het moest....enfin in ieder geval  :hi: en heel veel succes.

Carmen.

:hi: op de site !

Jeetje zwaar kl*te. Ikzelf heb ook een nierafwijking net als mijn vader. Hij is sinds z'n 14e in Australia en eea kwam naar buiten toen hij 18 was. Hij is toen in aussi geopereerd en enkele jaren geleden nogmaals. Nierfunctie totaal (2x) bij hem is ongeveer 60% en bij mij iets hoger. Ikzelf ben in aussi geboren en hier op mijn 10e geopereerd in het VU in Amsterdam.  Zware en dure operatie waar ik de nederlandse gemeenschap nog steeds dankbaar voor ben. Wat ik er mee wil zeggen is dat westerse landen onderling zulk soort medische zorg en kosten van elkaar over zouden moeten nemen en niet discrimineren. Ikzelf werk de zwaarste ploegendiensten die je maar kan verzinnen en ben eigenlijk nooit ziek (wel eens zwaar vermoeid maar dat zijn mijn collega's ook). Vele mensen met een "handicap" dragen vaak meer bij aan een gemeenschap dan "gezonde" mensen. Bij mijn kinderen is gelukkig geen afwijking geconstateerd al is mijn dochtertje Amy haar tweelingbroertje Kevin na bijna 6 maanden zwangerschap overleden ondanks wekelijkse echos. Ze konden niet meer achterhalen of dit door afwijkende nierfuncties is gekomen. Ik "voel" met jullie mee maar heb geen ervaring met de papierwinkel en eventuele mogelijkheden voor jullie. In iedergeval heel veel sterkte en succes toegewenst !

:wink: Steef

Ontzettend bedankt voor jullie warme welkom!!  :up:

Ondanks het feit dat mijn droom om te emigreren waarschijnlijk voorbij is, voel ik me tussen jullie heel prettig.  :cheer:
Vrienden en familie zijn mijn "Australië enthousiasme"  inmiddels wel een beetje zat. Ze snappen het ook niet en denken dat ik het idealiseer. Ik laat ze maar kletsen, ik weet hoe ik me elke keer weer voel als ik Down Under ben........thuis.
Ik lees graag jullie ervaringen en jullie successen om te emigreren.
Ach wie weet lukt het mij toch ooit. Tot dan sparen we gewoon weer voor een vakantie ernaar toe.

:beach:

[quote author=cyberoo link=topic=7812.msg101666#msg101666 date=1193487711]
:hi: op de site !

Jeetje zwaar kl*te. Ikzelf heb ook een nierafwijking net als mijn vader. Hij is sinds z'n 14e in Australia en eea kwam naar buiten toen hij 18 was. Hij is toen in aussi geopereerd en enkele jaren geleden nogmaals. Nierfunctie totaal (2x) bij hem is ongeveer 60% en bij mij iets hoger. Ikzelf ben in aussi geboren en hier op mijn 10e geopereerd in het VU in Amsterdam.  Zware en dure operatie waar ik de nederlandse gemeenschap nog steeds dankbaar voor ben. Wat ik er mee wil zeggen is dat westerse landen onderling zulk soort medische zorg en kosten van elkaar over zouden moeten nemen en niet discrimineren. Ikzelf werk de zwaarste ploegendiensten die je maar kan verzinnen en ben eigenlijk nooit ziek (wel eens zwaar vermoeid maar dat zijn mijn collega's ook). Vele mensen met een "handicap" dragen vaak meer bij aan een gemeenschap dan "gezonde" mensen. Bij mijn kinderen is gelukkig geen afwijking geconstateerd al is mijn dochtertje Amy haar tweelingbroertje Kevin na bijna 6 maanden zwangerschap overleden ondanks wekelijkse echos. Ze konden niet meer achterhalen of dit door afwijkende nierfuncties is gekomen. Ik "voel" met jullie mee maar heb geen ervaring met de papierwinkel en eventuele mogelijkheden voor jullie. In iedergeval heel veel sterkte en succes toegewenst !

:wink: Steef
[/quote]
Steef, Jij begrijpt precies wat ik bedoel. Frank en ik hebben een eigen zaak in het produceren van designmeubelen met de top 10 ontwerpers van Nederland. We hebben beiden in onze tijd HBO opleidingen gevolgd. Mijn moedertalen zijn Spaans en Engels (vader diplomaat Ned ambassade). We hebben de Australische economie genoeg te bieden. Maar omdat mijn zoon ergens in de verre toekomst een nieuwe nier nodig zal hebben mogen we er niet in. Nierstichting is druk bezig met het ontwikkelen van een kunstnier. Misschien is deze tegen die tijd beschikbaar. De kosten zullen misschien veel lager liggen. De wachtlijsten worden veel sneller weggewerkt. What is the fxxxxxx problem??
Als Arjen een nieuwe nier heeft dan zal hij als welk andere jongen dan ook functioneren.
Het is allemaal zo frustrerend.  :angry1:

Woon jij nu in Nederland? Waarom ben je in de VU geopereerd? Zijn de voorzieningen hier beter dan daar? Wat voor nierafwijking heb je, als ik vragen mag?
Jij trouwens ook heel veel sterkte en succes voor de toekomst.

groetjes,

Liesbeth

Pff, nare situatie zeg.

Zelfs als je eigen ondernemer bent, aangeeft dat je geld steekt in Australische economie kan het niet? Of dat je een verklaring tekent dat je je zoontje in NL laat opereren? Ik noem maar wat raars..?

Hoi Liesbeth,

Ben blij dat je jezelf prettig voelt tussen al die aussi freaks.
Ik had als geboorteafwijking een vernauwde urineleider aan één kant van mijn lichaam. Daardoor is de nier die hierdoor moet afvoeren 2x zo groot geworden en werkt nog maar ongeveer voor 50%. Op mijn 10e is dit door een nierbloeding ontdekt en kon mijn nier nog deels gered worden en ik heb deze nier na 33 jaar nog steeds werkend voor 50% (voor zover ik weet want ik was die radio-actieve tests op een gegeven moment zat). Bij mijn vader is het later ontdekt en was de schade groter. Maar ja, je kan gelukkig op één nier normaal doorleven dus ik voel me "kip"-lekker. Alleen oppassen dat die andere normale nier geen schade oploopt natuurlijk.

De medische zorg in Australië is minstens net zo goed als in Nedeland. Al is het onder "Johnny" Howard wel iets afgekaveld heb ik het idee, maar nog steeds op een hoog niveau. Er zijn alleen wel voor diverse medische problemen behoorlijke wachtlijsten net als hier.
Heeft de nierstichting helemaal geen ervaring met xpats? Of heeft jullie ziektekosten verzekering ervaring hiermee? De kosten zullen in Australië niet hoger zijn dan in Nederland. Ik ben in Nederland ook nog heel lang australier gebleven maar mijn moeder heeft mij uiteindelijk nederlander laten worden omdat zij de studiekosten (na de lagere school) niet meer alleen kon opbrengen. Ik hoop dat er toch een weg is voor jullie . Laat die droom op de één of andere manier maar voortleven no matter what je familie ook zegt. When dreams die life is like a bird that cannot fly....

:up: Groetjes Steef

Back