Even voorstellen: Diana & Mark

hartsinka

New Member
Hoi allemaal,

Al een tijd kijk ik af en toe op dit forum voor tips en informatie, want mijn vriend Mark en ik zijn al sinds januari van plan naar Sydney te verhuizen. Ondertussen heeft Mark een baan, is het visum binnen en hebben we onze tickets geboekt, dus het wordt nu echt eens tijd om ons voor te stellen.

Afgelopen najaar hebben we door Australië gereisd. We vonden het allebei een fantastisch land; relaxt, mooie natuur, bijzondere dieren, lekker weer (afhankelijk van waar in Australië natuurlijk), etc. Mark heeft een aantal jaar geleden al 4 maanden in Brisbane stage gelopen en wilde graag nog eens terug. En ik wilde na onze reis, wat mijn eerste ervaring met Australië was, het liefst langer blijven. Uiteindelijk wilden we allebei graag een paar jaar in Australië gaan werken. Maar ja, hoe regel je dat en is het niet veel gedoe? Eenmaal terug in Nederland kreeg Mark min of meer de vraag of hij naar Sydney wilde komen om daar een paar jaar te werken. Nou, heel graag! Het heeft uiteindelijk heel wat maanden gekost om het contract rond te krijgen, maar ondertussen is alles geregeld.

Vrijdag 3 augustus vliegen we naar Sydney, waar Mark vanaf 1 september een baan heeft aan de University of Sydney voor 3 jaar. Ik ga met hem mee op zijn 457-visum en hoop binnen niet al te lange tijd ook een leuke baan of leuke opdrachten te vinden. Als onderwijskundige of organisatieadviseur.

Afgelopen week hebben we ons visum ontvangen en we zijn nu druk met verhuizen en spullen uitlenen. Na lang wikken en wegen hebben we besloten om heel weinig mee te nemen naar Sydney. Opslaan is echter ook prijzig en vind ik eigenlijk ook zonde; 3 jaar lang spullen laten verstoffen zonder dat iemand ze gebruikt. Terwijl we niet eens zeker weten of we ze over 3 jaar ook nog gaan gebruiken. Daarom proberen we zoveel mogelijk spullen uit te lenen aan vrienden, familie en kennissen. Hebben zij er 3 jaar plezier van en wij kunnen ze daarna weer komen ophalen. En ja, we realiseren ons dat er dan wel eens wat verouderd of stuk gaat, maar dat risico nemen we dan maar. Het begint nu echt te lopen, dus ons appartement wordt steeds leger.

In Sydney hebben we nog niks geregeld qua woonruimte. Waarschijnlijk gaan we eerst naar een hostel, om van daaruit op huizenjacht te gaan. We hopen uiteindelijk een licht appartement met liefst 2 slaapkamers in een prettige buurt te vinden. Het zou handig zijn als het enigszins in de buurt is van Newtown, aangezien Mark daar gaat werken. Mochten jullie tips hebben voor woonruimte, dan horen we het natuurlijk graag! :)

We hebben de afgelopen tijd veel op dit forum gekeken en het heeft ons flink geholpen. Het is nu een beetje hectische tijd, maar zodra het wat rustiger is delen we ook graag onze kennis en ervaringen :)

Groetjes,
Diana

Welkom! Succes met de laatste dingetjes hier in Nederland. Hoe is Mark trouwens in contact gekomen met zijn werkgever in Sydney? Zoals Afterbang al zei: keep us posted!

Dank voor jullie reacties :)

@Cappuccino: Een min-of-meer-collega van Mark heeft begin dit jaar een aanstelling aan de universiteit gekregen en had nog mensen zoals Mark (software architecten met bepaalde kennis) nodig. Dus via-via eigenlijk.

Wekom! Wat een geweldige kans voor jullie. Wij willen ook het liefst naar Sydney, maar weten niet hoe haalbaar dit financieel is. Mijn partner is procesoperator (chemical engineer), we verwachten dat hij weinig moeite zal hebben met het vinden van een baan. Ik ben onderwijskundige (bezig met PhD), heb geen idee of ik daar gemakkelijk aan de bak kom.Ben heel benieuwd hoe je zoektocht zal verlopen Diana..

Wekom! Wat een geweldige kans voor jullie. Wij willen ook het liefst naar Sydney, maar weten niet hoe haalbaar dit financieel is. Mijn partner is procesoperator (chemical engineer), we verwachten dat hij weinig moeite zal hebben met het vinden van een baan. Ik ben onderwijskundige (bezig met PhD), heb geen idee of ik daar gemakkelijk aan de bak kom.Ben heel benieuwd hoe je zoektocht zal verlopen Diana..

Hoi FandC!

Ik zie nu pas je berichtje, vandaar de late reactie. Maar wat grappig dat je ook onderwijskundige bent! Ook TO-er toevallig? ;-) Met wat voor PhD-onderzoek ben je bezig? Ik ben ook heel benieuwd of ik als onderwijskundige snel een baan vind. Ik heb jaren als e-learning consultant gewerkt en verwacht dat daar wel wat werk in is. Al heeft het mijn voorkeur om op het snijvlak van onderwijskunde en organisatieadvies te werken. Eerlijk gezegd lijkt het me ook prima om een tijdje iets heel anders te doen. In een hostel werken, Nederlandse les geven of koala's knuffelen (ok, dat is helaas geen baan ;-). Zo lang ik maar iets te doen heb, me kan ontwikkelen en m'n Engels verder kan verbeteren.

Misschien is het een idee om contact te zoeken met universiteiten in Sydney en zo een netwerk op te bouwen (ik ken helaas nog geen onderwijskundige daar ;-). Of check hun website (http://sydney.edu.au/positions/). Wie weet komt daar een leuke vacature langs. Ook is het misschien een optie om een deel van je PhD in Sydney te doen? Al is dat daar vast niet betaald, zoals in NL. Wat voor werk zou je in Sydney willen doen?

Hey Diana, idd ook TO:). Ik zit meer in de assessmenthoek, maar doe ook nog wel ontwerponderzoeken. Mijn onderzoek gaat over formatief assessment en feedback in computergestuurde toetsen. Volgens mij is daar wel behoefte aan in Australie, jij zal met je e-learning ervaring ook wel wat moeten kunnen vinden lijkt me! Als ik naar de vacatures kijk is er wel veel vraag naar mensen met kennis van opleidingen, maar dan wel vooral in de technische branche. Ik ken welgeteld 1 professor aan een universiteit in Sydney, maar die doet iets natuurkundigs. Er zit wel een e-learning bedrijfje in sydney, heb ik vorig jaar gezien. Ben helaas de naam vergeten, maar het zat ergens tussen cbd en North Ryde, het was te zien vanuit de bus (weet niet hoe nuttig deze info is haha). Bedankt voor de link, ga zeker kijken! Wij blijven iig nog een jaar hier, wie weet kan ik daarna de laatste dingetjes daar afronden..
Heel veel succes met jullie voorbereidingen!

het zat ergens tussen cbd en North Ryde, het was te zien vanuit de bus (weet niet hoe nuttig deze info is haha). Bedankt voor de link, ga zeker kijken! Wij blijven iig nog een jaar hier, wie weet kan ik daarna de laatste dingetjes daar afronden..
Heel veel succes met jullie voorbereidingen!
Daar kan je toch Google streetview voor gebruiken? ;) Kan je kijken hoe ze heten :p

Ook van mij nog welkom! veel succes! Zie dat je uit Arnhem komt. Ben daar geboren en getogen. Woon er echter al jaren niet meer en ook mijn ouders zijn ondertussen verhuist.

vriendinnetje van mij heeft haar appartement te huur voor een maandje ,precies als jullie aankomen, in Bondi Beach.
pm me als, je het iets vind, en welkom en veel plezier, wij zitten ten zuiden van Sydney , omgeving Camden.

We hebben inmiddels een appartement gevonden. Met veel geluk hebben we er één in Glebe bemachtigd. Dus bedankt voor het meedenken, maar het is niet meer nodig :) Nu alleen nog meubels, koelkast, wasmachine en gasheater...

Back