even voorstellen en hopelijk kunnen jullie me helpen

juultjevanmiert

New Member
Hey Everybody. Ik ben Juultje van Miert momenteel woonachtig op Bonaire. Maar het reizen lonkt na 1 jaar weer. Australie is al heel lang een favoriet van mij en mijn vriend is ook zeer enthousiast. Nu werkt hij in de Horeca en is er denken we makkelijker aan werk te komen. Ik werk als operatieassistent, nu weet ik dat er een krapte is in de ziekenhuizen maar.....!!!!Hopelijk kan iemand me met deze vraag helpen. Ik heb in nederland mijn diploma behaald voor operatieassistent. Dit is een 3 jarige duale opleiding, specifiek voor de operatiekamer. Nu weet ik dat dit niet in alle landen wordt geaccapteerd. Moet je in Australie ook perse een verpleegkundige zijn?
Hoop snel iets te horen

Hoi Juultje,

Allereerst welkom op het forum!

Wat zijn precies je bedoelingen?
Wil je gaan reizen en werken? Dan hangt het van je leeftijd af of je in aanmerking kan komen voor een working-holiday visum (t/m 30 jaar) an kan je tot max. 2 jaar in Oz reizen en werken. Je moet wel rekening houden dat je dan niet langer dan 3 maanden (geloof ik) voor dezelfde werkgever mag werken.

Als je permanent naar Oz wil gaan, dan word het een heel ander verhaal.
Dan moet je je beroep en diploma's laten erkennen en kijken of je beroep in aanmerking komt voor een sponsorship voor een visum...dit is op zijn snelst wel een traject van 1,5 tot 2 jaar voor je in Oz zit!

Maar ook hier zijn weer tal van mogelijheden om in Oz te komen, Wekgever SS, 475 visum enz.

Succes in iedergeval.
Je bent in elk geval op het juiste adres voor info :wink:

Groeten Steven

Hoi Steven,