even voorstellen en hopelijk kunnen jullie me helpen

juultjevanmiert

New Member
Hey Everybody. Ik ben Juultje van Miert momenteel woonachtig op Bonaire. Maar het reizen lonkt na 1 jaar weer. Australie is al heel lang een favoriet van mij en mijn vriend is ook zeer enthousiast. Nu werkt hij in de Horeca en is er denken we makkelijker aan werk te komen. Ik werk als operatieassistent, nu weet ik dat er een krapte is in de ziekenhuizen maar.....!!!!Hopelijk kan iemand me met deze vraag helpen. Ik heb in nederland mijn diploma behaald voor operatieassistent. Dit is een 3 jarige duale opleiding, specifiek voor de operatiekamer. Nu weet ik dat dit niet in alle landen wordt geaccapteerd. Moet je in Australie ook perse een verpleegkundige zijn?
Hoop snel iets te horen

Hoi Juultje,

Allereerst welkom op het forum!

Wat zijn precies je bedoelingen?
Wil je gaan reizen en werken? Dan hangt het van je leeftijd af of je in aanmerking kan komen voor een working-holiday visum (t/m 30 jaar) an kan je tot max. 2 jaar in Oz reizen en werken. Je moet wel rekening houden dat je dan niet langer dan 3 maanden (geloof ik) voor dezelfde werkgever mag werken.

Als je permanent naar Oz wil gaan, dan word het een heel ander verhaal.
Dan moet je je beroep en diploma's laten erkennen en kijken of je beroep in aanmerking komt voor een sponsorship voor een visum...dit is op zijn snelst wel een traject van 1,5 tot 2 jaar voor je in Oz zit!

Maar ook hier zijn weer tal van mogelijheden om in Oz te komen, Wekgever SS, 475 visum enz.

Succes in iedergeval.
Je bent in elk geval op het juiste adres voor info :wink:

Groeten Steven

Hoi Steven,

Bedankt voor je reactie. Mijn bedoeling is sowieso voor minimaal een jaar in Australie te willen gaan wonen en werken. Dan is het wel een nadeel als het zou kloppen dat je maximaal 3 maanden op 1 locatie mag gaan werken. momenteel wonen mijn vriend en ik op Bonaire en zijn toe aan een neiuwe uitdaging. Hij is net 30 en ik ben net 29. De bedoeling is rond oktober 2011 bonaire te gaan verlaten. (in november wordt hij echter 31 en ik 30)
Het liefst zou ik als operatieassistente aan de slag willen, maar ik ben bang dat ik daar een diploma voor verpleeging voor nodig heb. terwijl mijn opleiding die ik in nederland heb gevolgd eigenlijk beter aansluit bij het werk, omdat het 3 jaar lang specifiek op de ok is gericht.
Ken je misschien mensen uit nederland die in het ziekenhuis werkzaam zijn?

Met vriendelijke groet,

Juultje van Miert

Hoi Juultje,

Als jullie in Oktober 2011 naar Oz gaan zijn jullie net op tijd voor een WHV.

Je zou van te voren je diploma's kunnen laten beoordelen door een Australische assesmentorganisatie en je diploma's kunnen laten vertalen.
Toch ben ik bijna 100% zeker dat je niet langer dan 3 maanden voor 1 werkgever mag werken....Wat wel weer kan is je WHV na een jaar verlengen met nog een jaar!!

Check deze site even voor meer info, is de site van Australische emigratie:
http://www.immi.gov.au/visitors/working-holiday/

Een Whv is binnen 5 min aangevraagd, dus genoeg tijd om er over na te denken :up:

Groeten Steven

Als eerste, welkom op het forum!

Op een WHV mag je maximaal 6 maanden voor dezelfde werkgever werken (is een aantal jaar geleden aangepast). Daarnaast mag je, als je 3 maanden in de landbouw hebt gewerkt (bepaalde regio's, bepaalde beroepen en voldoen aan een aantal uren en dagen etc.), een 2e WHV aanvragen MAAR.. ook hier geldt weer de 30 jaar regel. Dat betekent dat als je in Oktober 2011 weggaat jullie beide nog wel op een WHV kunnen, maar maar 1 van jullie ook werkelijk een 2e zou mogen aanvragen (wanneer voldaan aan alle eisen).

Succes!

Back