even voorstellen en op zoek naar luisterend oor

tinneke153

New Member
hey iedereen dit is moeilijk voor mij
ik heb mijn vriend in australia leren kennen terwijl ik een op een working holiday visum had
ik ben zes maanden bij hem gaan wonen op een station in wa we hebben dan samen beslist dat hij mee ging naar europa omdat ik terug naar huis moest
hij is hier dan drie maanden geweeest en we hebben de mooie dingen van europa gezien
na drie maanden moest hij spijtig genoeg terugkeren naar australia
dat was mei 2011
sindsdien zijn we op zoek geweest naar een oplossing om mij terug te krijgen
in oktober 2011 besliste zijn nonkel om mij te sponseren sindsdien zijn ze bezig om de papieren in orde te krijgen
mijn vriend zegt dat ze toegewijd zijn om mij daar te krijgen
toch duurt het al bijna vier maanden om de papieren in orde te krijgen
zolang de papieren niet in orde zijn kunnen we niet beginnen met de aanvraag
wat ik vooral zoek zijn mensne die een luisterend oor kunnen bieden

welkom op het forum!

Oortjes genoeg hier, je zal je vriend wel missen, sterkte daarmee.

groetjes Simone

heel veel succes! Ik heb een beetje in dezelfde situatie gezeten als jij maar dan in Nieuw Zeeland. Ik ontmoette hem in juli 1997. Maar ik was daar op een studenten visum en toen ik terug naar Nederland ging in oktober 1997, moest ik eerst mijn studie afmaken en zag mijn partner dus voor een jaar niet, daarna kon ik nog voor een jaar op een work holiday visum, dit was in oktober 1998 en daarna heb ik nog op verschillende tijdelijke visums in NZ kunnen blijven tot ik eindelijk in februari 2001 permanente residentie had (toen had ik zelfs al een zoontje!). Nu hebben we 4 kinderen en wonen sinds 2007 in Australie. Dat papieren werk kan erg lang duren en vervelend zijn. Zou je eventueel niet op een toeristen visum kunnen komen? Dan kan je wel niet werken maar als je hier zit is het makkelijker aan te tonen dat je een echte relatie hebt. Zorg er in ieder geval voor dat je alle emails, telefoontjes, kaarten, etc. bewaard zodat je aan kan tonen dat jullie 2 jaar samen zijn als die tijd komt. Weet verder weinig van sponsoring en zo. Heel veel succes, ik weet hoe moeilijk het is niet te weten wanneer je je vriend weer kan zien en hoe lang het kan duren voor je eindelijk permanente visum hebt. Maar het kan goed komen!
Jo

ja ze willen mij geen tijdelijk of toeristenvisum visum geven omdat ik al twee jaar in zutralia ben geweest

Back