Even voorstellen en vragen romantische tips Melbourne!

kerenovitz

New Member
Hallo allemaal,
Ik ga aanstaande oktober 3 maanden naar Australie. Daarvan gaat mijn vriend 1 maand mee en gaan we 2x 2 weken met campers de westkust en de zuidoostkust bekijken.
Als we 2 jaar verkering hebben, zijn we toevallig in Melbourne.
En ik wil natuurlijk iets heel tofs voor hem organiseren.

Heeft er iemand tips? Het mag romantisch, leuk, gezellig, origineel en maf zijn.
Zat zelf te denken om een of ander gaaf huisje aan het strand te huren oid (die nacht hebben we geen camper)..

Ik heb al wat gegoogled maar ik hoor het liever van mensen die alle ervaring hebben!
Alvast bedankt voor de tips!!

Groetjes,
Keren.

welkom,

Helaas kan ik je niets over Melbourne vertellen, ben er tot nu toe nooit geweest. Maar er zijn genoeg mensen op dit forum die in en rondom Melbourne wonen en de mooie plekjes weten.

Succes :up:

Moon

Philip Island, daar ligt een B&B Rhylston Park, vonden wij erg gezellig en romantisch ingericht. Beetje ouderwets misschien. Het ontbijt moet je melden hoe laat je dat wilt hebben, en dan krijg je een prive-bediening in de serre.
Het eiland zelf is een tikkeltje toeristisch maar wij vonden het wel leuk. En genoeg lekkere restaurantjes!

--- waaah volgende keer eerst googlen en dan pas posten: het is te koop!!
http://www.premises.com.au/residetails.php?dss=buy&id=6047162&premflag=yes&premises=yes

@Lamarck: Dat biedt mogelijkheden voor iemand met een 175 visum straks.... :cool:

Thanks voor jullie tips en reacties!
De laatste lijkt me nogal rigureus maar als er nog tips komen, hoor ik ze heel graag!!

Groetjes!

Als we 2 jaar verkering hebben, zijn we toevallig in Melbourne.

Zat zelf te denken om een of ander gaaf huisje aan het strand te huren oid (die nacht hebben we geen camper)..
Ben je nou in Melbourne of in de omgeving van Melbourne?

Heb wel wat ideeen maar het ligt enorm aan waar je zit en hoe je er wilt komen.

Groetjes Chantal

Beste Chantal,

Leuk, ik ben in Melbourne zelf.. maar ga na 2 dagen ook een campertje huren waarmee we richting Sydney gaan via de Great Ocean Road.
Dus elke tip is welkom! Melbourne zelf, in de omgeving, laat maar weten!!

Alvast bedankt..

Groetjes,
Keren.

Hoihoi
Het hangt er natuurlijk vanaf wat je leuk vindt om te doen.... In ons geval ging het vooral om de natuur. Wij hebben die route een keer andersom gereden, dus van Sydney naar Melbourne (en daarna door naar Adelaide). Zoals gezegd vonden wij Philip Island leuk, en Wilsoms Promontory. Bij die laatste zijn de campings duur en snel vol. Maar je kunt er natuurlijk prachtig wandelen.
En als je in de buurt van Sydney bent, trek dan in elk geval een paar dagen uit voor de Blue Mountains. Wij zaten aan de westkant, bij Blackheath, maar de andere kant is ook de moeite waard.
Tja, en voor de rest kan ik hier wel een paar A4-tjes vol typen over die route. Er is zoveel te zien en te doen!

Ik wil er ook even bij zeggen dat ik persoonlijk de andere kant op (richting Adelaide) minstens zo mooi vond. We hebben bv bij Princetown gestaan en als je dan de Twelve Apostles ziet bij zonsondergang :roll:. En daarna komen de pinguins aan land. Je weet niet wat je ziet.
Die hele route liep trouwens niet zoals gepland: dan waren we van plan op een dag zo'n 300 km af te leggen, en dan hadden we rond vier uur 's middags nog geen 30 km gehad. Te veel te zien onderweg... en dan afsluiten met een paar dagen Kangaroo Island. De boottocht is belachelijk duur, maar dat eiland *zucht*. Mijn favoriete plek van Oz is Admirals Arch.

Leuk, ik ben in Melbourne zelf.. maar ga na 2 dagen ook een campertje huren waarmee we richting Sydney gaan via de Great Ocean Road.
Dus elke tip is welkom! Melbourne zelf, in de omgeving, laat maar weten!!

Inderdaad zoals al vermeld is er in de omgeving voldoende te doen. Maar zoals je zelf al schreef zoek je iets bijzonders voor de dag dat jullie 2 jaar samen zijn. Er is in Melbourne voldoende te doen en ik heb geen flauw idee wat jullie budget is maar dit zijn een aantal dingen die ik erg leuk vind.

Met een hete lucht balon over Melbourne, of zelfs nog beter over de Yarra Valley. Er zijn diverse organisaties die dit aanbieden en je kan dit zowel met als zonder champagne ontbijtje boeken.

Huur een fiets of eventueel zelfs een tandem en fiets langs de Yarra river en hou onderweg ergens een picknick. Hetzelfde kan je natuurlijk doen na een wandeling door bv de botanische tuin. De Yarra river kan je natuurlijk ook op diverse manieren vanaf het water bekijken.

Iets verder dan Melbourne heb je natuurlijk de Dandenongs, diverse leuke kleine dorpjes met erg leuke stops voor een high tea etc. Eventueel kun je dit combineren met een ritje in de puffing billy (stoomtrein).

Maar als ik het zelf voor het zeggen had dan zou ik niet al te veel regelen.... Een luxe hotel, ontbijt op bed en zien wat de dag brengt. Heb je zin om naar buiten te gaan dan kun je altijd op de gratis city circle tram stappen en zien waar je uit wilt stappen. Er zijn voldoende gezellige en ook erg goede restaurants in Melbourne (somige zijn helaas een paar weken van te voren volgeboekt). Heb je geld over en wil je op een bijzondere plek eten overweeg dan eens de 89 ste verdieping van de Eureka toren. Zal niet zeggen dat het eten het beste is dat ik ooit gegeten heb, is zeker ook niet slecht, maar de locatie!!!! Wij hebben onze eerste officiele date gehad in dat restaurant en dat is een ervaring die wij beiden niet meer zullen vergeten. De date was geweldig en het uitzicht schijnt ook geweldig te zijn al heb ik daar die avond misschien iets te weinig van gezien.

Veel plezier!
Chantal

p.s. laat je na afloop nog even weten wat jullie nou gedaan hebben?

Beste Chantal en Lamarck,

Heel hartelijk dank voor al jullie tips! Ik weet zeker dat ik er iets aan heb, zal ze uitprinten en in onze Lonely Planet doen..
Ik vraag me af of we tijd hebben voor álles wat jullie voorstellen maar we zullen een goede selectie maken.

Chantal, jouw tips zijn goed voor ons jubileum! Ik denk dat ik daar inderdaad iets voor uit ga zoeken!
Fietsen huren doen we meestal wel als we in een vreemde stad zijn (er is immers geen betere manier om een stad te zien) maar jouw tip over dat restaurant op de 89e verdieping, ga ik zeker even onderzoeken! Misschien is dat idd een heel bijzonder cadeau voor ons 2 jaar samenzijn!

Nogmaals bedankt en ik laat weten wat het gewordern is!!

Groeten,

Keren.

Back