Even voorstellen: Erik en Djoke

Idzen400

New Member
Hi there, na al een tijdje te hebben rondgekeken op het forum, willen we ons graag even voorstellen: Erik (30), Djoke (28) en onze 2 katten. We lopen al enkele maanden rond met plannen om tijdelijk of permanent te emigreren naar Australië. Ondanks dat we het land erg goed kennen (na 4 vakantie's varierend van 4 weken tot 6 maanden), we ons er erg goed thuis voelen, hebben we toch nog wel twijfels. Het zijn de logische twijfels zoals in dit forum al uitgebreid gesproken: kunnen we familie/vrienden missen, is het slim om onze beide goede banen op te geven etc etc.

We hebben nu het idee opgevat om in eerste instantie voor een periode van 1 of 2 jaar te gaan. Dat maakt de stap makkelijker, en bevalt het ons dan kunnen we alsnog voor echt visum aan de slag gaan. We willen nu proberen gewoon te solliciteren via internet en op een Employer Sponsored Visum Australië binnen te komen. Ons doel is om al snel ergens in 2007 te kunnen vertrekken (bij voorkeur naar Brisbane, Sydney of Perth).

Maar een en ander zal dus afhangen van hoe snel het lukt om een beetje een goede baan te vinden. Ik (Erik) werk momenteel in de financiële dienstverlening (veel ervaring als project manager op gebied van ontwikkeling van internet/call centre). Ben nu bezig met het omzetten van mijn CV naar een Australische versie. Als iemand hier veel ervaring mee heeft en eens naar die van mij zou kunnen kijken, heeeeel graag!

Alle tips/suggesties/opmerkingen (en job offers :)) zijn welkom!

Groetjes Djoke en Erik

Welkom op het forum :up:

Het zal niet gemakkelijk zijn op die manier aan een baan te komen zonder dat je al een visum hebt, maar natuurlijk wel veel succes gewenst!

Groetjes Wilbert

Welcome and break a leg, Erik en Djoke!! .. is dat Joke alvast op z'n australisch, of hadden je ouders al een vooruitziende blik?  :roll:

veel plezier hier,
Cat en John

Hallo beiden,

Zeg maar zijn jullie zeker dat je niet in aanmerking komt voor Skilled Workers Visa? Zou dit eerst toch wel even goed controleren... you never know... 
Zoniet, ja dan staat je zeker geen makkelijke opdracht te wachten voor bekome van een sponsered visa, maar moeilijk gaat ook dus, join the club enne alvast veel succes!!!  We zullen het wel lezen zeker.
Groetjes
Hans

Leuk om al zo snel enkele reacties te lezen. En wat me opvalt in de reacties tot nu toe is dat het blijkbaar lastig is om een Employer Sponsored visum te krijgen. Begrijp me niet verkeerd, daar had ik ook wel rekening mee gehouden maar eerlijk gezegd zie ik nogal op tegen het aanvraagproces van het Skilled Worker visum dat makkelijk meer dan een jaar in beslag kan nemen (we scoren beide precies 120 punten overigens). Zeker aangezien we toch in eerste instantie voor een periode van maximaal 2 jaar willen gaan. Is dit een gekke gedachte?

Zijn er mensen met ervaring met een Employer Sponsored visum? Of met de moelijkheden die het met zich meebrengt?

Erik

Back