Even voorstellen: Esther

EzzieNL

New Member
Hoi allemaal,

In september ga ik voor het eerst naar Australië en aangezien er in de toekomst nog wel meer bezoekjes in zitten, heb ik me hier aangemeld.

Ik ben Esther, 23 en woon vlakbij Gorinchem. Ik hoop binnen een paar maanden af te studeren als vertaalster. Vorig jaar kreeg ik een penvriend die vlakbij Brisbane woont en dat contact is explosief gegroeid, we mailen elke dag, bellen elke week, missen elkaar gigantisch, kortom: we zijn verliefd. Nou dacht ik altijd, internetliefdes dat werkt niet, maar daar ben ik op teruggekomen. In september ga ik vier weken bij hem en zijn familie logeren. Als het in het 'echie' ook klikt, wil ik na een paar maanden (hard werken om centjes te verdienen) terug op een WHV, om hem zo beter te leren kennen. Daarvoor komt hij nog een keer hierheen en het plan is dat we samen terug naar Oz vliegen.

Mocht het (fingers crossed) ervan komen dat we voor een spouse visa gaan, denk ik dat dit forum een schat aan informatie kan opleveren. Daarom kom ik me nu vast goed inlezen en straks kan ik hier natuurlijk ook met mijn vragen over het WHV terecht.

Nice to meet you all  :up:

Hoi Esther,

Allereerst welkom op dit forum. Een working holiday visum en een spousevisum zijn relatief makkelijk aan te vragen. Je hebt wel bewijs nodig dat je tenminste 1 jaar samen bent geweest door bv een gezamelijke rekening, foto's, en evt huurbewijzen enz.

Heel veel succes met je internetliefde. Hoop dat alles zo uitpakt als je had gehoopt.

groetjes heidi

welkom op het forum.

in mijn omgeving heb ik al een aantal internetliefdes zien ontstaan waarvan de meeste nog happy together zijn. het kan dus zeker!

hopelijk ga je australie net zo leuk vinden als ons hier.

Hoi Esther,

Spannend allemaal, jouw leven kan in ene heel anders gaan worden. Ik hoop dat die Aussie boy de liefde
van je leven is en dat je een zonnige toekomst tegemoed zal gaan in Aussie.
Succes met alles en geniet ook :up:
Gr. Ingrid

Welkom Esther!

Ik hoop ook voor je dat de liefde in het echt net zo aanwezig is!
zoals Heidi al zei moet je veel bewijzen hebben van je liefde, dus zodra je denkt dat hij inderdaad 'the one'  is, zorg dan dat je bewijsmateriaal gaat maken, door inderdaad rekeningen te openen etc.

Groetjes!

All you need is, beep beep, love - en dat dat via het internet kan werken, geloof het maar, ik en Steve zijn al weer bijna 11 jaar samen :) :)

Succes hè!!

Ireen

[quote author=Eerainuh link=topic=9943.msg136715#msg136715 date=1239694963]
All you need is, beep beep, love - en dat dat via het internet kan werken, geloof het maar, ik en Steve zijn al weer bijna 11 jaar samen :) :)
[/quote]

Bestaat het internet dan al zo lang joh :D

[quote author=Maluka link=topic=9943.msg136721#msg136721 date=1239696731]
Bestaat het internet dan al zo lang joh :D
[/quote]

Neeee man, wij waren de voorlopers, the cave men of the internet.  :-D  :-D Wist je dat niet dan??

Hoi Esther,

Welkom hier! Wat een mooi verhaal...
Ik hoop dat het allemaal gaat lopen zoals jullie willen en dat je een gezellige tijd in OZ zult hebben.

Dijnnas

[quote author=Eerainuh link=topic=9943.msg136725#msg136725 date=1239700843]
Neeee man, wij waren de voorlopers, the cave men of the internet.  :-D  :-D Wist je dat niet dan??
[/quote]

Ahh...zeker met wireless rooksignalen :) Of stuurde je toen tekstberichtjes per e-pigeon.....

Hey Esther, join the Club!!

Ik woon nu alweer ruim een jaar in Melbourne (met een terugreis naar nederland voor visum-redenen) met mijn
'internetliefde' en het gaat nog steeds super!!

Ik wil al vanaf dat ik een kind ben naar Australie (door een penvriendinnetje) en in mn laatstejaar aan de HAVO heb ik besloten dat ik een 9 maanden durende cursus engels ging doen in Sydney. Maar omdat ik daar helemaal alleen op de wereld zou zijn ben ik op zoek gegaan in chatboxen en forums, naar mensen en potentiele leuke contacten in de omgeving van Sydney....

Ik heb hem in feb 2007 op een forum ontmoet en een paar maanden voor ik naar Sydney vertrok in September belden we om de dag en betaalde ik een fortuin aan SMSjes...
Eenmaal daar woonde ik in een gastgezin, maar ging ik elk weekend -vrijdagavond tot maandagochtend- naar hem toe in Wollongong. En na 3 maanden bsloot ik mijn engelse cursus die ik deed stop te zetten en lekker bij hem te gaan wonen, en mee te verhuizen naar Melbourne.. Jup, "samenwonen".. Hihi.

En nu, na 7 maanden tussendoor in NL moeten doorbrengen (visum regelen, sparen, inschrijven aan de universiteit hier in Melbourne)
ben ik super super gelukkig met mijn (studenten)leventje.

Ik hoop zo voor jou dat je je geluk hier vind, het is een geweldig land!!

Indeed nice to meet you too, waar ga je eigenlijk heen??? Welk stuk van dit enorme land?

Heel veel succes met het regelen, liefs Mitzi

Bedankt allemaal voor het hartelijke welkom!

M'n vriend woont in Bethania, dat ligt onder Brisbane. Ben met 'm aan het chatten "as we speak", lol. Tegen de tijd dat ik hem ga ontmoeten, in september, kennen we elkaar al een jaar via internet. En het gaat echt elke dag nog leuker en beter. We kennen elkaar straks al door en door en ook al zal dat eerste echte contact wel spannend zijn, denk ik dat het al snel heel goed zal gaan en dat het heel vertrouwd zal voelen. Het is nu zelfs al zo dat hij me zoals vandaag, op m'n stage opbelt om te zeggen dat z'n verstandskies is getrokken ;) Het is echt een superlieve kerel.

Ik ben bezig met mijn scriptie en die wil ik 1 juli afhebben. De maanden daarna ga ik dan full-time werken (baan heb ik al) om te sparen voor de toekomst. In september gaat dan blijken of ik voor dat doel kan doorsparen... ik zie het wel zitten, huisje boompje beestje in Australië. Ik heb van kinds af aan al geroepen dat ik wilde emigreren, naar Canada, de USA of Australië en nu gaat die droom misschien nog wel werkelijkheid worden ook!

Bedankt ook voor al jullie tips, daar ga ik zeker wat aan hebben. Misschien tot ziens in Oz ;)

Groetjes, Esther

Welkom op het forum Esther,
alles wat je altijd al had willen weten over emigreren is hier te vinden, je kan het zo gek nog niet verzinnen, of er is een topic over.
Je kan zelfs stemmen over waar je naar toe ga, nog een paar stemmen en we halen SA in.

@ Eerainuh, "Beep beep love" gaat over buitenaardse liefde en zover is Oz nou ook weer niet

groetjes  Johan

Wat een leuk verhaal, ik wens je heel veel geluk en hou ons maar op de hoogte van je mooie levensloop.
Dus bij deze ook een  :hi: van ons

Groetjes Ingrid en Rimko

Hoi Esther,

Wat een leuk verhaal! Wat zal jullie eerste ontmoeting spannend zijn! Ik hoop dat het zal zijn wat jullie er van verwachten

Succes  :up:

Groetjes,
Kathren

[quote author=Pamandgeorge link=topic=9943.msg136789#msg136789 date=1239811015]
@ Eerainuh, "Beep beep love" gaat over buitenaardse liefde en zover is Oz nou ook weer niet
[/quote]

:-D Dat wist ik niet, het schoot gewoon maar zo in m'n gedachten. Maar het is stomtoevallig wel zo dat ik in het begin 'alien' werd genoemd :-D

Esther, ik ben razendbenieuwd! En hoe hebben jullie het al die tijd zo uit kunnen houden!! Een jaar, wauw! Bethania is trouwens vlakbij voor ons, wij wonen ook in de gemeente Logan.

Kiep us poostut :)

Ireen.

Back