Even voorstellen: familie Daniëls

Micha&Martine

New Member
Hallo allemaal,

Wij zijn de familie Daniels: Micha (bijna 40), Martine (bijna 35) en onze dochter Anne (14 maanden). We hebben al een tijdje het plan om onze kansen in Australie te gaan onderzoeken. Het plan wordt steeds serieuzer en eigenlijk hebben we in ons hoofd de beslissing al genomen.. (jullie snappen vast wel hoe dat werkt. :)) Eigenlijk willen we gaan voordat Anne naar school moet hier in Nederland, zodat ze de taal daar makkelijk op kan pikken. Heb begrepen dat jonge kinderen daar vrij makkelijk mee om gaan.

We hebben allebei vele jaren in de horeca gewerkt, Micha als kok en ik onder andere als restaurantmanager. Ons plan is om eerst een baan te zoeken (in ieder geval één van ons) en over een tijdje de mogelijkheden van een eigen zaakje (koffie/ontbijt/lunch) te bekijken. Op dit moment hebben we nog geen visa-aanvraag lopen, maar zijn we vooral informatie aan het verzamelen..

We spreken elkaar vast! :)

Zijn jullie al eens in Australië geweest? Het zou handig zijn als je er al wat contacten had. Succes met alles!

Welkom!

Ben benieuwd wat jullie al gevonden hebben qua geschikte visa etc.

Succes ermee!

Welkom!
En wat een leuke plannen! Ben benieuwd hoe jullie weg naar keuze tot visa gaat verlopen. Mogelijk dat je een sponsor kunt vinden, veelal de makkelijkste weg!
Succes!

hallo! Dank voor jullie leuke reacties!

Micha is al wel eerder in Australie geweest en heeft er toen ook al gewerkt (als kok), maar dat is al jaren geleden. Een sponsor vinden lijkt me handig inderdaad, maar wel lastig te vinden denk ik? Is het handig om al vanaf hier te solliciteren daarvoor of moet je daarvoor echt daar naartoe?

Hello familie Daniëls,
Mooie plannen, succes met het traject.
Ennu,.. goedbedoeld advies: Geef jezelf de nickname "Jack". Met jouw achternaam en werk in de horeca moet dat wel heel sterk overkomen!;)

Back