Even voorstellen: Family of 6

Hallo allemaal!

Via dit forum wil ik jullie op de hoogte houden van onze vorderingen op het vlak van het verkrijgen van het visum. Tevens zal ik het forum dankbaar gebruiken om te leren van al die avonturiers die ons zijn voorgegaan, of momenteel met hetzelfde proces bezig zijn. Ik heb inmiddels al enkele uren op het forum gesurfd, en hier al veel bruikbare informatie vanaf gehaald. Dank hiervoor allemaal!

Onze gezins-samenstelling is man-vrouw en 4 kids waarvan de oudste 5 en de jongste 1 is. We hebben het in nederland op zich goed naar ons zin, maar zijn op zoek naar een stukje avontuur in het leven. Je leeft tenslotte maar 1 keer, en we willen niet bij onze pensionering zeggen: hadden we maar...
We willen het gewoon gaan proberen. Initieel voor een jaar of 3 en daarna zien we wel weer. We hopen de tweede helft van 2010 de grote stap te gaan zetten.

Omdat onze ouders nog niet van onze plannen op de hoogte zijn zal ik vooralsnog alleen onder mijn alias berichten posten. Ik wil hoe dan ook vermijden dat onze ouders dit via-via te horen krijgen. Na een positieve skills assessment zullen we onze ouders van onze plannen op de hoogte brengen en zal ik ook hier onze 'ware identiteit' onthullen. Ik hoop op jullie begrip hiervoor. Tevens zal dat het moment zijn om het huis te koop te gaan zetten. Helaas zit de markt niet echt mee  :-(, maar we zijn in principe flexibel wat vertrekdatum betreft.

We zitten natuurlijk nog met zeer veel vragen die de komende maanden beantwoord zullen moeten worden. Hiervoor zal ik onder andere dankbaar van het forum gebruik maken.

Zoals de bedoeling is zal ik de vorderingen van onze visum aanvraag op de daarvoor bestemde plek op dit forum documenteren.

Groeten en hopende op een levendige interactie,

Family of 6 

Hi W.
:hi: hier, op het forum waar je alles over emigreren naar OZ kunt vinden.
Succes met jullie plannen.

Bart
P.s. Ik zou even m'n mail emailadres weghalen als ik jou was, anders ben je niet zo heel erg anoniem :p

Welkom en veel succes met alles!

Bart: Dat moet je juist niet zeggen Bart, nu gaat iedereen kijken  :wink:

Welkom Family of 6.

Ben wel benieuwd wie jullie zijn....... :up:

maar heb toch ff stiekum gekeken :evil:

Veel succes in ieder geval.

[quote author=Alie Bosma link=topic=9658.msg130825#msg130825 date=1232394128]
Welkom en veel succes met alles!

Bart: Dat moet je juist niet zeggen Bart, nu gaat iedereen kijken  :wink:
[/quote]
Voor ons hoeft W. niet bang te zijn, wij weten hoe het zit. :up:
Ik weet alleen niet of Google het ooit gaat vinden??

Bart

Hallo beste forum leden,

Dat was inderdaad geen handige actie van mij. Inmiddels heb ik maar een tijdelijk e-mail adres aangemaakt om dit te ondervangen. Niet dat ik paranoia ben, maar zoals gezegd wil ik het naar onze ouders op de juiste manier spelen. Het is waar ik in het hele proces het meeste tegenop zie. Oordelend aan een aantal andere draadjes sta ik hierin niet alleen.

Groet,

Family of 6

welkom op het forum! er valt hier inderdaad heel veel info te halen.
mijn ouders waren er ook niet blij mee toen ik zei dat ik ging emigreren....en ze hadden t al aan zien komen.... nu na een relatie van 2 jaar met mn ozzie beginnen ze het eindelijk een beetje te accepteren...maar niet heel graag....

heel veel succes met alles!
groetjes nicole

Hoi Familie van 6.
We snappen je bezorgdheid heel goed hoor!!
Mijn ouders zijn gelukkig al aan het idee gewend en ook al zullen ze me missen, ze steunen me wel..
Ik hoop voor jullie dat het allemaal gaat lukken! Is midden 2010 alleen niet een beetje snel? Ik weet niet hoor maar volgens mij kunnen visum aanvragen soms wel meer dan 2 jaar duren..
Weten jullie al een beetje waar jullie naar toe willen?
Groetjes

Gwen,

Eén van de vragen waar we nog mee zitten is: waar gaan we precies naartoe. Zowel op dit forum alsook op andere lokaties (bijvoorbeeld vacature sites) heb ik hierover al wat informatie verzameld. Sydney lijkt het meest voor de hand liggend. Met name omdat mijn werk zich met name richt op multinationals, maar ook omdat het weer in Sydney mij meer aanspreekt dan Melbourne. Qua suburb ben ik er zeker nog niet uit. We kunnen met 4 kids en een container spullen niet na een paar weken van plek gaan wisselen, dus dit moet een weloverwogen beslissing zijn. Wellicht deze zomer ter plaatse maar eens op onderzoek uit gaan. Het zou ook prettig zijn om al een baan te hebben als je die kant op gaat. Dan kun je daar ook rekening mee houden (reistijd).

De tweede helft van 2010 geeft ons ongeveer anderhalf jaar de tijd om alles voor te bereiden. Volgens mij is dit ook voor de visum aanvraag een reeele termijn. Echter wordt het later, dan gaan we later. Mijn vriendin en ik zijn allebei zelfstandigen (free-lancers), dus zijn hierin heel flexibel. We zouder wel het liefst de start van het nieuwe schooljaar (2011) in Australië zitten om de overgang voor de kids niet moeilijker te maken dan noodzakelijk.

Veel zal ook afhangen van de verkoop van het huis.

Nicole,

Dank voor je post. Mijn ouders zijn al 74 en 72 en mijn vader is hartpatiënt. Dat maakt het er niet makkelijker op. De ouders van mijn vriendin zijn zo'n 10 jaar jonger. Aan de andere kant vind ik niet dat je pas dit soort avonturen aan kunt gaan als je er weer alleen voor staat. Misschien worden ze wel 100!
En als je langer wacht zit je weer met de leeftijd van de kids. Nu zijn ze 1, 2, 3 en 5 (dus eind volgend jaar allemaal +2). Dit lijkt ons een goede leeftijd om zoiets te ondernemen. Als we inderdaad weer na een jaar of 3 terug zouden komen zal de oudste net aan de middelbare school toe zijn. Daarnaast is het een leeftijd dat je gemakkelijk met ze op reis kunt. Ook daar om allerlei zaken te gaan bekijken en ondernemen.

Maar je zult begrijpen dat het ontnemen van de kans om contact te hebben met de kids behoorlijk zwaar zal vallen. Uiteraard zullen we de nodige technische voorbereidingen treffen (webcam, skype etc). Gelukkig zijn ze allen actief op de PC/ Internet. Daarnaast zullen we ze ook uitnodigen om bij ons te komen kijken. In de omgeving van Melbourne woont nog de nodige familie van mijn moeders kant (o.a. broer en zus), dus misschien kunnen we het zo nog een beetje positief inkleden...
Nu eerst die skills assessment maar, en dan zien we wel weer verder. ik wil ze nu nog niet onnodig ongerust maken.

Welkom op het forum :up:

Ik kan mij voorstellen dat je de skillassessment even afwacht, als die binnen is heb je redelijke "zekerheid" dat het visum ook gaat komen. Aan de andere kant zou ik naasten wel zo snel mogelijk inlichten zodat ze de tijd hebben om te wennen.
Onze ervaring met de CPA was positief, in 1 keer door de assessment (terwijl mijn vrouw geen accountant is en ook nooit geweest is!!)
Puur op basis van opleiding en werkervaring als controller.

Succes Wilbert

[quote author=Wilbert67 link=topic=9658.msg130866#msg130866 date=1232462834]
Welkom op het forum :up:

Ik kan mij voorstellen dat je de skillassessment even afwacht, als die binnen is heb je redelijke "zekerheid" dat het visum ook gaat komen. Aan de andere kant zou ik naasten wel zo snel mogelijk inlichten zodat ze de tijd hebben om te wennen.
Onze ervaring met de CPA was positief, in 1 keer door de assessment (terwijl mijn vrouw geen accountant is en ook nooit geweest is!!)
Puur op basis van opleiding en werkervaring als controller.

Succes Wilbert
[/quote]

Hoi Wilbert,

Je bericht is in ieder geval een hart onder de riem. Een positief resultaat zou het proces wel een stuk versnellen.
Met een positieve assessment als accountant moet ik verder eenvoudig aan de 120 punten kunnen komen.
Onze ouders hebben dan nog ruim een jaar om aan het idee te wennen.

Groet,

Hoi Family of 6,

Succes met jullie plannen! Het is een lange, maar ook echt leuke weg.
Op dit forum kun je heel veel van je vragen beantwoord krijgen,
maar zo te lezen ben je zelf goed op de hoogte!

groetjes,
Marja
(Family of 5)  :up:

Hoi Family of 6,

Welkom op het forum!

Heel verstandig dat jullie de ouders de tijd geven om te wennen, maar dat je wel zelf eerst die assesement wilt afwachten. Ook wij vertrekken ergens dit jaar en nemen onze kinderen mee (2 en 5). Dat wij vertrekken deed al pijn bij de ouders, maar dat we de kleinkinderen mee gaan nemen heeft nog veel meer pijn gedaan. Gelukkig hebben wij het de ouders al in juli 2007 verteld, dus is iedereen inmiddels gewend en op zoek naar andere manieren om in contact te blijven.

Veel succes met alles,
Sacha

Back