Even voorstellen: Flore

FloreD

Member
Beste Australie-liefhebbers,

Mijn naam is Flore, 38 jaar, heb kunstgeschiedenis gestudeerd in Leiden en werk nu als projectcoordinator Tentoonstellingen bij het Rijksmuseum in Amsterdam.
Als kind (8-11 jaar) heb ik in Adelaide gewoond met mijn ouders, broers en zussen. Drie jaar geleden ben ik voor het eerst weer teruggegaan om mijn oude huis, school en buurt weer te zien en om te kijken of ik er weer wilde wonen. Het zien van huis, school en buurt met strand en jetty was heel bijzonder en emotioneel, ik herkende veel maar er was natuurlijk ook veel veranderd. Ik voelde me er wel en niet thuis. 
Inmiddels heb ik besloten om terug te gaan en de emigratieprocedure op te starten. Stiekem had ik natuurlijk gehoopt dat het feit dat ik in Australie heb gewoond iets zou uitmaken, maar helaas is dat niet zo en moet ik net als ieder ander de procedure van A tot Z doorlopen. Mijn broer die inmiddels is geemigreerd en in Brisbane woont, is een goede sparringspartner en steun in de rug bij dit moeilijke proces. Hij zal mijn sponsor zijn bij de skilled sponsored visa (subclass 176).
Uiteraard heb ik een hoop vragen die ik in dit forum wil stellen, maar die bewaar ik voor de daarvoor aangewezen plekken. Ik hoop dat ik veel van jullie kan leren en dat ik uiteindelijk ook anderen kan helpen bij dit proces. Ik weet maar al te goed hoe heerlijk het is om in Australie te leven en begrijp een ieder die dit ook wil.

Groeten,
Flore

Hoi Flore,

Welkom op het forum en succes
met je plannen!

groetjes Miranda  :smile:

Hallo, ook welkom, Ben benieuwd hoe het afgaat met het visum in een toch wel heel bijzonder beroep - hopelijk een pre. Succes!

Groet, Fae

Dank je wel allen voor jullie welkom.

Ik hoop inderdaad dat ik met mijn beroep door de procedure heen kom, we zullen zien.

Hai Marie, in die tijd (jaren '70) had je als je emigreerde naar Australie drie jaar bedenktijd en kon je binnen die drie jaar zo terug naar Nederland zonder weer door de hele emigratiemolen te hoeven. Mijn ouders konden in Australie niet zo goed aarden als de kinderen en besloten dus om terug te gaan voordat wij, de kinderen, helemaal niet meer terug wilden. Tuurlijk misten wij onze vriendjes en vriendinnetjes en familie ook, maar wij wilden ook wel blijven. Mijn ouders werkten niet in Australie omdat ze een antiekzaak wilden opzetten en bouwden daardoor natuurlijk niet zo makkelijk een sociaal netwerk op en integreerden niet zo snel. We hadden wel wat familie en vrienden daar. En het hele sociale gebeuren in Australie is toch ietsjes anders dan in Nederland, in ieder geval toen. Het is wat formeler in Australie, je loopt niet zo makkelijk de deur bij elkaar plat, als kind heb ik daar trouwens geen problemen mee gehad. 

Groeten,
Flore

Hoi Gerrit,

Dank je wel, maar jij gefeliciteerd, vandaag je visum granted! Wauw, goed zeg. Heel veel plezier straks.

Groeten,
Flore

Hoi Flore, succes! Ik vond het zelf een hele ervaring om Australische schilders te leren kennen, dat is weer een heel wereldje op zich. Mijn man Steve (Australisch) was al een kunstverzamelaar voor ik 'm leerde kennen. We hebben van alles aan de muur; Willebrandt, Wenzel, Blackman, Christopher McLeod, Curtis, Bernabeu (nou ja, die is half Australisch), en nog veel en veel meer. Veel kale plekken aan de muur hebben we niet ;-) En sculptures hebben ook. Kunst kan verslavend werken, hihi. Anyway, ik hoop dat je in dezelfde lijn van je huidige werk in Australië kan werken!

Ireen

Wederom iedereen bedankt voor het warme welkom, jullie ook allemaal succes toegewenst met jullie aanvraag.

Ireen, wat leuk dat je zoveel Australische kunstenaars aan je muur hebt hangen. Ik raak helemaal geinspireerd door je verhaal en kan niet wachten tot ik in Australie ben en lekker met Australische kunst aan de gang kan. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik alleen Charles Blackman en Christopher McLeod ken, ben vooral weg van McLeods prachtige Australische landschappen. Geweldig. Zou je me misschien wat meer info willen geven over die andere kunstenaars? Dan kan ik ze opzoeken via internet, ben erg nieuwsgierig. En leuk dat McLeod uit Brisbane komt, ik ben van plan daar te beginnen straks, maar goed ben nog niet zover. Fingers crossed. :lol:

Groeten, Flore

Last edited:
Hoi flore,
welkom op het forum en bedankt voor je steun in de rug op mijn topic.
Ik wens je heel veel succes met je plannen, en waar een wil is is een weg!!!!!

zet hem op!
Sharon

Hi Flore,

Welkom hier, een bijzonder verhaal. Hopelijk zal het allemaal vlot verlopen. Succes er mee!

Dijnnas

Welkom :) Interessant beroep heb je. Hoe zie je je -professionele- toekomst in Australië? Zou je daar ook tentoonstellingen willen samenstellen voor musea? Ik heb wel het idee dat Australë wat minder cultureel is en het qua werk dus misschien wat lastiger zou kunnen zijn. Maar Ireen heeft vast een aantal goede tips voor je :)

Ik wil voor ik in April naar Oz vlieg ook nog wat musea bezoeken (rijksmuseum, van gogh, hermitage amsterdam, kunsthal, fotografie museum, boijmans v beuningen); maar eerst naar 't IFFR :)

Hoi Flore

Welkom op het forum

Grappig om jouw verhaal te lezen.........ik herken er wel het één en ander in. Ook ik heb als  jong meisje een aantal jaren in Australie gewoond (om precies te zijn 11) maar dan in Melbourne. Inmiddels woon ik alweer 18 jaar in Nederland maar ook wij gaan de stap weer wagen en zijn bezig om via een Skilled Independant visum weer terug naar Melbourne te gaan.

Hoever zit jij in het hele process?

Groetjes Mariette

Back