even voorstellen => Frank & Wanda

Franda

New Member
Hallo allemaal,

Frank en ik zijn in 2008 tijdens onze wereldreis een paar maanden naar Australie gegaan. Sindsien zijn we verliefd op Australie.
In juli 2009 kwamen we weer in Nederland terug van de reis en we kunnen hier ons nog steeds niet aarden. Afgelopen mei zijn we getrouwd en
we willen nu proberen richting Australie te gaan.

Maar het gaat toch niet allemaal zo makkelijk. We hebben contact met een immigration laywer in Australie, die ons heel veel informatie geeft.
Ook hebben we een kansbeoordeling laten doen via JustMigrate. Het is op zich wel positief, maar soms weten we niet waar we moeten beginnen.
We zijn er nu achter gekomen dat Frank een test moet doen via IELTS...en dan verder?

Dit forum is erg informatief en we vinden erg leuk om te lezen dat er meer eigenlijk heel veel mensen zijn met hetzelfde idee als ons.....emigreren naar Australie.

We hopen met op dit forum tips te krijgen en te delen. En andermans ervaringen te lezen.

Nou tot snel weer

Welkom en als ik jullie was zou ik ook eens kijken naar vacatures er zijn voldoende bedrijven die mensen overseas aannemen en je dan aan een werkvisum helpen etc. Bij mijn bedrijf zijn de laatste 7 vacatures opgevult door 3 nieuw zeelanders, een amerikaan, nederlander (me :)), een engelsman en maar een Australier. Als ik ze hier overspreek zeggen ze dat het goedkoper is om iemand met ervaring overseas aan te nemen dan lokaal iemand te scholen voor het werk. Ik vertel er dan eerlijkheidshlave wel bij dat het banen zijn waar je ervaring en scholing van belang zijn. Heb je specifieke kennis of opleiding die ze hier zouden kunnen gebruiken? Wellicht kan iemand je dan een tip geven :)

succes,
Bas

Back