Even voorstellen....gaat het lukken??

Miek18

New Member
Hallo daar,

Wij, mijn man en ik willen dolgraag emigreren naar Australie.

Mijn man is vrachtwagenchauffeur en dat beroep staat niet op de SOL lijst om een permanent visum te krijgen. Is dus een groot probleem.

Zelf ben ik juridisch secretaresse maar heb er geen diploma voor behaald. Ook een probleem.

Maar we geven de hoop niet op, wie o wie weet misschien of er foefjes zijn om toch een visum te krijgen? Misschien een domme vraag maar toch stel ik hem.

Wij dachten misschien aan het idee dat mijn man alvast een baan daar gaat zoeken en dat de werkgever hem soortement binnenhaalt. Maar omdat dit beroep al niet op de SOL lijst staat, weten we niet of dit haalbaar is.

Iemand ervaringen, tips, ideas??

Graag horen we van jullie!!

Welkom op het forum!
Ik ben met een Aussie getrouwd dus heb niet zoveel verstand van Skilled Migration, maar anderen zijn net wandelende encyclopediën op dat gebied dus die kunnen je vast helpen :)
Groetjes, Kooka

Bedankt Kooka!

Mijn achternichtje is ook met een Aussie getrouwd, was vroeger ook mijn bedoeling maar ik ben met een echte kaaskop getrouwd. Wel eentje die ook naar Australie wil, dat dan weer wel!
smiley.gif

misschien een joboffer vinden bij een van de mijnen? KCGM in Kalgoorlie misschien? Als jullie nog geen 30 zijn kan je komen op een working holiday visum en kan je tijdelijk werken en zo misschien ergens een voet in de deur te krijgen.
jo

Als hij flexibel is tav lokatie en shifts, dan is misschien dit bedrijf wel iets voor hem: http://www.bislimited.com

Ik heb voor hen gewerkt (op hoofdkantoor) en weet dat er behoorlijk verloop is mbt drivers (ivm loon-competitie, niet omdat het een slechte werkgever zou zijn). Ik weet helaas niet of ze visums willen regelen, maar het kan de moeite waard zijn om eens kontakt op te nemen.

Back