Even voorstellen George en Franciska

George Franciska

XPdite Sponsor
Hallo allemaal,

Wij zijn George (39) en Franciska (35) en kijken al even mee als gast op dit forum.
Wij zijn getrouwd, hebben geen kinderen maar wel een lieve hond, Kaya genaamd.
Omdat we serieuze plannen hebben om uit Nederland te vertrekken zijn we op zoek naar zoveel mogelijk informatie.

George is geboren in Australië en heeft er de eerste 6 jaar van zijn leven gewoont, maar heeft (nog geen) Australisch paspoort.
Daar zijn we nu eerst mee bezig. De kans is zeer groot dat hij het paspoort krijgt, maar we hopen nog niet te hard.
De teleurstelling zal alleen maar groter zijn als het toch niet lukt.

En ik (Franciska) lift mee met deze rit.  :cool:
Wat ik allemaal moet doen ben ik nog allemaal aan het uitzoeken, het ligt er maar net aan of George het paspoort krijgt...

We hebben een reis van 13 december en tot 17 januari geboekt en gaan dan van Adelaide naar Brisbane reizen.
In Melbourne gaan we familie, die George niet nog kent, opzoeken.

Ik hoop hier nog meer te leren dan ik tot nu toe al gedaan heb  :)

Hoi George en Francisca, welkom op het forum!

George volgens mij is het zo dat als je in australie geboren bent, ongeacht je huidige nationaliteit, je een australisch paspoort moet hebben om in en naar australie te kunnen reizen, je paspoort verkrijgen moet volgens mij geen heel groot probleem zijn, vooral als je een paar mensen kent die kunnen getuigen dat jij bent wie je zegt dat je bent :think:

ik heb zelf ook al zoiets meegemaakt, dus volgens mij moet dat wel lukken!

veel success en veel plezier! Happy Christmas Down Under!

Groetjes mark

:hi: op het forum!

Als 'former resident' moet het allemaal wel goed komen denk ik.
Succes ermee!

groetjes, Hillegien

[quote author=Wally78 link=topic=1460.msg12374#msg12374 date=1112896553]
Hoi George en Francisca, welkom op het forum!

George volgens mij is het zo dat als je in australie geboren bent, ongeacht je huidige nationaliteit, je een australisch paspoort moet hebben om in en naar australie te kunnen reizen, je paspoort verkrijgen moet volgens mij geen heel groot probleem zijn, vooral als je een paar mensen kent die kunnen getuigen dat jij bent wie je zegt dat je bent :think:

ik heb zelf ook al zoiets meegemaakt, dus volgens mij moet dat wel lukken!

veel success en veel plezier! Happy Christmas Down Under!

Groetjes mark
[/quote]

Het formulier is al ingevuld en we moeten inderdaad nog een "guarantor" hebben.
Van wat ik er van begrepen heb moet dat iemand zijn met een Australisch paspoort, een notaris of tandarts i.o.d.
We kennen iemand met een Australisch paspoort, maar die woont al lang in Nederland dus ik weet niet of dat mag, en ik ben tandartsassistente geweest, dus de tandarts gaat ook wel lukken. En de notaris kent ons inmiddels ook wel....

hij heeft nu gewoon een Nederlands paspoort en wil wel graag voor we in december gaan zijn Australische paspoort hebben zodat hij het meteen geldig kan maken. Dat hij er anders niet heen mocht wist ik niet  :oops:
Hopelijk krijgen we het gewoon voor elkaar, iedereen die we gesproken hebben was er erg positief over.

hahahah ja Christmas Down Under... (echt een fijne gedachte!!)
We hadden tegen mijn moeder alleen gezegd dat we met kerst niet meer thuis wilden zijn  :-D
Vervolgens zitten we aan de andere kant van de aardbol!

Maar ik geloof dat het niet de bedoeling was dat ik in dit deel teveel uit zou wijden... sorry

groetjes,
Franciska

Welkom op het forum,
Zo te horen gaat het bij jullie allemaal wel lukken.
Veel succes!! :up:

Gr Wilbert

nou zo te horen gaat dat wel goed komen!

Ik heb zelf trouwens ook als "former resident" aangevraagd, ben nu druk bezig met wachten dus...... hopen er het beste van!

Groetjes mark

Dank voor het welkom!  :up:
Wij hopen ook heel hard dat het gaat lukken.

En Mark (Wally78).... succes met druk wachten, we horen het wel als je het binnen hebt!

Nou natuurlijk welkom!!
Maar volgens mij moet het inderdaad voor jullie geen probleem zijn..in ieder geval veel succes!! :-D

Back