Even voorstellen Hans 39 jaar Emigratie naar Perth W.A in mei 2005

Hans

New Member
Hai

mijn naam is Hans en ben in de gelukkige omstandigheden dat ik een temp.visa hebt toegewezen gekregen in december 2004.
Visa is 5 jaar geldig en kan na twee jaar een permanent visa aan vragen
Mijn huis is inmiddels verkocht en het wachten is nu op het verschepen van de inboedel en overdracht van het huis
Dan moet ik nog ontslag nemen op mijn werk en een enkeltje boeken naar Perth mijn vriendin ( een Aussie girl )
is reeds in perth.
Ben 39 jaar van beroep brandweerman/instructeur in Amsterdam reeds 12 jaar ,.. en lasser bankwerker als tweede beroep
Zie de toekomst zonnig tegemoet in W.A ,.......veel werk momenteel in aanbod en de huizenprijzen zijn nog steeds redelijk tot goedkoop maar stijgen wel snel( bijna verbubbeld in de afgelopen 5 jaar )
Moet haast geen probleem zijn werk te vinden
Om bij de brandweer te solliciteren moet je Permanent  resident zijn,.. dus moet daar twee jaar voor wachten.
Dus zal eerst ffe wat anders moeten vinden om de tijd te overbruggen en wie weet heb ik weer een keer mazzel

Hoi Hans,

Een brandweerman die naar Au emigreert, is dat een typisch voorbeeld van beroepsdeformatie? (grapje hoor, maar er zijn natuurlijk wel veel bosbranden down under). Het ga jullie goed in Perth (lijkt ons ook een van de leukste plekken om te wonen). Groetjes

Hoi Hans,
De toekomst ziet er rooskleurig voor je uit ...geniet er van !
Welkom op het forum !

Groetjes Nora :happysun: :cheer: :dancing:

Welkom!

En misschien ooit tot ziens!  :-D

Aan welke kant van Perth ga je wonen?

groetjes en succes met de laatste dingen!

Simone

Hoi Hans,

goed zeg, succes met alles verder. Even nieuwsgiering, heb je je visum gekregen op je beroep als lasser/bankwerker? Of via een spousevisa. Mijn man  zal nl. zijn visum aanvragen op welder of fitter. Wellicht heb je nog leuke of goede tips hiervoor, je weet wel do's en don't's (schrijf je dat zo?).

Succes hè,

groetjes Miranda :up:

[quote author=Simone link=topic=1422.msg12003#msg12003 date=1112188557]
Welkom!

Simone
[/quote]

Hai Simone:

Ik heb een kavel grond gekocht in Serpentine Jarrahdale Shire ten zuiden van Peth op dezelfde hoogte van Rockingham maar dan meer land inwaards zie voor meer info  http://www.commercialrealestate.com.au/23949/upn

[quote author=tum link=topic=1422.msg12149#msg12149 date=1112424746]
Hoi Hans,

goed zeg, succes met alles verder. Even nieuwsgiering, heb je je visum gekregen op je beroep als lasser/bankwerker? Of via een spousevisa. Mijn man  zal nl. zijn visum aanvragen op welder of fitter. Wellicht heb je nog leuke of goede tips hiervoor, je weet wel do's en don't's (schrijf je dat zo?).

Succes hè,

groetjes Miranda :up:
[/quote]

Hai Miranda heb een subclas 309 spouce visa en dat maakt een hoop dingen een stuk gemakkelijker

[quote author=Hans link=topic=1422.msg12189#msg12189 date=1112559842]
[quote author=Simone link=topic=1422.msg12003#msg12003 date=1112188557]
Welkom!

Simone
[/quote]

Hai Simone:

Ik heb een kavel grond gekocht in Serpentine Jarrahdale Shire ten zuiden van Peth op dezelfde hoogte van Rockingham maar dan meer land inwaards zie voor meer info  http://www.commercialrealestate.com.au/23949/upn
[/quote]
Ohhhhh, ik ben jaloers!!! Mooi man!

Ik zou daar wel willen wonen, en vrienden die ik ken ook, en mijn ouders ook wel(die komen in Augustus hier weer naar toe), maar helaas is het voor ons allen iets te ver buiten de stad(met betrekking to waar je werkt)!  :-(

Hoi Hans,

Bedankt voor je reactie, een subclass 309 (wat een benamingen hè) maakt dat inderdaad makkelijker.

Groetjes Miranda

he hans

Ik kom hier net op de site kijken maar toch wil ik je heel veel suc6 wensen :up:
je zal het zeker naar je zin krijgen!
en mocht je nog iemand in de huishouding nodig hebben :wink: dan hou ik me aan bevolen haha

groetjes chantal

Back