Even voorstellen: Hans uit Belgenland

theplekke

New Member
Hallo iedereen,

Tja met heel veel interesse heb ik de afgelopen maanden al menige uren versleten op dit forum met lezen van tientallen mails.  Tijdens die periode heb ik heel wat info en tips verzamelt over van alles en nog wat, pos/neg ervaringen van "emigrees" en motivaties gelezen en beleefd.  Heeeel leuk en interessant allemaal om zelf eigen kansen in te schatten uiteraard.
Wij (mijn verloofde en ik) zouden graag in 2007 naar Perth emigreren/verhuizen.  Zij woont voorlopig nog in Maleisië maar gaat heel binnenkort aanvraag doen voor "permanent resident status".  Aangezien ze in Oz aan unief heeft gestudeerd, op de SOL staat (pharmacist) en ze haar assessment v APEC heeft zou dit voor haar geen probleem zijn.
Ik daarentegen ... ik kom sowieso niet in aanmerking voor Skilled Workers Visa.  Heb een bachelor degree en heb jarenlang in logistieke sector gewerkt (luchtvrachtexpediteur) maar die functie staat dan weer niet op SOL/MODL.  De laatste 3 jaren heb ik in Spanje in de vastgoedsector gewerkt (en dat staat dan weer wel op lijst) maar daar heb ik dan weer geen diploma van... Leuk he.  Dus ja een permanente emigratie zit er momenteel niet in.  Dus dan maar werk zoeken via internet met oog op een Employers Sponsered Visa (max 4 jaar).  Heb me al ingeschreven op menige jobsites en al wat gesolliciteerd maar totnogtoe geen feedback at all... typisch Australisch?
Zo, tot zover korte schets van mijn situatie. Ben benieuwd hoe we er over 6 maanden voorstaan.
Ik hou jullie uiteraard op de hoogte.  Ideeën, tips en info zijn steeds van harte welkom!!!

Groetjes uit Brussel

Hans

Ps : moet je ook je IELTS doen voor een temporary visa? (bvb buzz 457)

Hoi Hans,

Welkom, mede-Belg.
Is je vriendin Australische?
Eindelijk eens iemand die een relatie heeft met iemand die in een ander land woont.
Hoe ga je dat aanpakken, denk je?
Ik ben Belgisch, mijn vriend is Nederlander. Ik heb een beroep op de MODL-lijst. Mijn vriend heeft geen beroep op de SOL-lijst.
Ons probleem is dat we niet getrouwd zijn, (we hebben wel een samenlevingscontract) en mijn vriend woont en werkt in het buitenland. Ons probleem wordt het aantonen van onze relatie.
Weet jij al hoe je dat gaat doen?

Groetjes,
Teekay

Hey TeeKay!!

Allee dus niet elke Belg is met een baksteen in zijn maag gebore ... Tof dat er ook op dit forum Vlamingen zijn die hun vleugels willen uitspreiden zoals al die Nederlanders!! :up:
Nee, mijn vriendin is geen Australische, dat had het heel wat makkelijker gemaakt zegt.  Zij heeft Maleisische nationaliteit.
Tja hoe gaan we dit aanpakke? Ik had op meer antwoorden dan vragen gehoopt via dit forum hahaha  :grin: 
Soit blijkt dat jullie dus in net zelfde schuitje zitten als wij. Jij op lijst, hij niet.  Op z'n minst hebben jullie al een samenlevingscontract (wij niet), als dat al geen bewijs is!  Neem aan dat jullie ook talrijke fotos en ev tickets kunnen voorleggen zoals wij.  Wij kennen elkaar nog maar een jaartje en wonen niet samen.  Heeft je vriend al proberen te solliciteren in Oz?  Welke job heeft hij?  Waar woont hij trouwens?
Trouwen staat ook op ons programma, niet direct maar moest dit de enige mogelijkheid zijn om te kunnen emigreren zouden we dit ev vervroegen om zo partner visa te verkrijgen.  Dat kunnen jullie toch ook doen, niet?
Ik ga de komende dagen ook eens wat jobagencies in OZ telefonisch contacteren om te weten te komen het mogelijk is om firmas in mijn sector te vinden die buitenlanders willen sponseren. Verder ga ik ook mijn probleem voorleggen bij een migration agent, gewoon om hun feedback te horen wat mogelijkheden zijn.  Hebben jullie trouwens al concrete stappen ondernomen?
Laat maar es iets wete he.

Greetz
Hans

Welcome, ThePlekke! We hopen dat je je snel virtueel thuis zult voelen hier!!

Veel succes met alles,

John & Cat

hey John n Cat,

Alvast bedankt, begin er idd stilletjes aan te wennen.
Zoooooo veeeeel info zooooooo veeeeel te lezen.
Daarnet nog wat nieuwe interessante info gevonden trouwens.
Great site great forum. Xpdite.net!!!!!  :up:  :up:

Groetjes
Hans

He Belg....landgenoot.
Helaas geen
[quote author=teekay link=topic=6289.msg78291#msg78291 date=1168080900]
mede-Belg.[/quote]

Teekay ik heb je een pm'tje terug gestuurd.

Jack :evil:

Back